روشهای نگهداری لوله فولادی ضدزنگ

چگونه مانع زنگ زدن لوله های فولادی شویم 

 

روشهای نگهداری لوله فولادی ضدزنگ

 

درحقیقت، لوله‌های فولادی ضد زنگ دچار خوردگی نمی‌شوند، و مقاومت آن‌ها در برابر زنگ زدگی بسیار زیاد است، اما اگر روش نگهداری آن‌ها مناسب نباشد زنگ زدگی اتفاق می افتد. در این مقاله در مورد چگونگی نگهداری از لوله‌های فولادی ضد زنگ در بهترین شرایط آن صحبت خواهیم کرد.

مکان مناسب نگهداری لوله فولادی

 

مکان مناسب برای نگهداری لوله‌های استنلس استیل فولادی  باید تمیز و زهکشی مکان مورد نظر به درستی انجام شده باشد  و هیچ گاز مضر و غباری در مجاورت مکان نگه داری این لوله‌ها وجود نداشته باشد. در انبار محل نگه داری لوله‌های فولادی ضد زنگ نباید این لوله‌ها با مواد اسیدی، قلیایی، نمک و سیمان در تماس باشند.

برای جلوگیری از سردرگمی و هم چنین ایمنی بیشتر این لوله‌ها باید انواع مختلف لوله‌های فولادی ضدزنگ را به صورت جداگانه انبار کرد. اتصالات لوله‌ها باید دارای پوشش مخصوص به خود که همراه آن است باشد هم چنین برخی از لوله‌های نازک که قیمت بالاتری دارند و همچنین ااحتمال خوردگی آنها زیاد است،اید در انبارهای دیگر نگه داری شوند.

اولین گام پشته سازی درست لوله های فولادی است

 

برای انجام اصولی انباشت پایدار لوله فولادی ضد زنگ توجه ویژه به تامین شرایط ایمنی مورد نیاز است. باید پوشش‌های ایمنی متفاوتی را برای لوله های با مشخصات مختلف فراهم کرد، جداسازی و پشته سای مناسب انواع مختلفی از لوله ها برای جلوگیری از سرایت خوردگی از لوله های زنگ زده به بقیه لوله های مجاور آن .

پشته سازی لوله های فولادی در مجاورت مواد خورنده انجام نشود

 

انبار کردن لوله‌های فولادی نیاز به پایه‌ای مناسب دارد که این پایه علاوه بر اینکه در مکانی مناسب و بالاتر از سطح زمین قرار می گیرد،باید جنس پایه قوی و سطح آن کامله صاف و هموار باشد، جنس این پایه های نگهدار این لوله‌ها باید از چوب یا سنگ باشد.

محل انبار لوله‌های فولادی ضد زنگ باید با توجه به شرایط جغرافیایی محیط باید کاملا اصولی و درست انتخاب شود.عموما برای نگهداری از انبارهای بسته  و معمولی استفاده می شود و دیوارها وسقف، درها و پنجره‌های انبار باید در برابر ورودی و خروجی‌های مختلف محکم باشند، انبار نگهداری لوله باید مجهز به سیستم تهویه هوای مناسب باشد. محیط انبار باید کاملا خشک و تمیز باشد اما در محیط های بارانی می‌توان به کمک سیستم تهویه رطوبت محیط  را تا حدود خیلی زیادی کنترل کرد.

بسته بندی و پوشش محافظتی لوله‌ها فولادی

 

نگه‌دارنده یا پوشش محافظتی لوله‌های فولادی ضد زنگ بعد ا تولید این لوله‌ها استفاده می‌شود و این یک اقدام مهم برای جلوگیری از زنگ زدگی لوله‌های فولادی ضد نگ است. این اقدام برای محافظت و جلوگیری از صدمه دیدن حین حمل و نقل مفید مفید می‌باشد و می‌تواند مدت زمان ذخیره سازی این لوله‌ها در انبار را تمدید کند.

انبارنگهداری تمیز و مواد حفاظتی لوله‌ها را تقویت کنید

 

قبل از هر چیز باید از ورود باران و ناخالصی‌ها و مواد کثیف به انبار ذخیره سازی لوله‌ها جلوگیری شود،با این حال باز می‌توان روش‌هایی را برای تمیز کردن لوله‌ها نام برد  مانند استفاده از برس سیمی برای لوله‌هایی که مقدار کثیفی‌های آن‌ها زیاد است مفید می‌باشد و برای لوله‌هایی که کثیفی‌های آنها خیلی زیاد نیست به کمک  پارچه یا پنبه می توان آنها را تمیز کرد.

لوله فولادی ضدزنگ پس از ذخیره سازی در انبارها نیاز به سرکشی و بازرسی منظم دارد و در صورت یافتن خوردگی در لوله‌ها باید به سرعت لایه خوردگی ایجاد شده را قبل از گسترش و رسیدن به لوه های مجاور  از بین برد. همچنین لازم است خاطر نشان کنیم که می‌توان برای ایمنی بیشتر لوله‌ها در برابر خوردگی و زنگ زدن پس از ذخیره سازی لوله‌ها با اغشته کردن آنها به روغن ضدزنگ مانع از خوردگی آنها شد.

در نهایت باید توجه کرد که برای اطمینان خاطر کامل از ایمنی و حفاظت کامل از لوله‌های فولادی ضد زنگ باید مدت زمان نگهداری لوله ها در انبار نگهداری را به حداقل ممکن کاهش داد.

لیست قیمت انواع لوله فولادی 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ