لوله دقیق کاوه

  1. آهن تک
  2. chevron_left
  3. لوله دقیق کاوه
لوله دقیق کاوه یکی از اجزای مهم سیستم های لوله کشی  می باشد و معمولاً پرکاربردترین جنس مورداستفاده در این سیستم ها، نوع فولادی آن است. اهمیت استفاده از لوله های فولادی در سیستم های لوله‌کشی به دلیل دارا بودن ویژگی هایی از قبیل استحکام بالا، مقاومت در برابر گرما و مقاومت نسبی در برابر خوردگی می باشد.
عملیات ساخت لوله های فولادی باکیفیت توسط شرکت خصوصی لوله دقیق کاوه انجام می شود. این شرکت اقدام به ساخت لوله های بدون درز دقیق فولادی باکیفیت بالا می کند.
لوله دقیق کاوه

لیست قیمت لوله دقیق کاوه

در ادامه لیست قیمت لوله مانیسمان دقیق کاوه آورده شده است.با کارشناسان ارشد آهن تک تماس بگیرید و پس از مشورت و آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.

قیمت لوله دقیق کاوه(مانیسمان کاوه)

شمارهسایز(اینچ)ضخامت(میلی متر)وزن هر شاخه(کیلوگرم)شرکت تولیدیقیمت(تومان)
9لوله مانیسمان 4 اینچ دقیق کاوه696لوله دقیق کاوه ایرانیانتماس بگیرید
8لوله مانیسمان 3 اینچ دقیق کاوه 5.567لوله دقیق کاوه ایرانیانتماس بگیرید
7لوله مانیسمان 2-1/2 اینچ 5.1652لوله دقیق کاوه ایرانیانتماس بگیرید
6لوله مانیسمان 2 اینچ 3.9132لوله دقیق کاوه ایرانیانتماس بگیرید
5لوله مانیسمان 1-1/2 اینچ دقیق کاوه3.6824لوله دقیق کاوه ایرانیانتماس بگیرید
4لوله مانیسمان 1-1/4 اینچ 3.5620.4لوله دقیق کاوه ایرانیانتماس بگیرید
3لوله مانیسمان 1 اینچ 3.3815لوله دقیق کاوه ایرانیانتماس بگیرید
2لوله مانیسمان 3/4 اینچ 2.8710.15لوله دقیق کاوه ایرانیانتماس بگیرید
1لوله مانیسمان 1/2 اینچ دقیق کاوه2.787.6لوله دقیق کاوه ایرانیانتماس بگیرید

محصولات تولیدی لوله دقیق کاوه به سه حوزه کلی تقسیم میشود:

 

۱- حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه‌ها است که ازاین  محصولات در مبدل‌های حرارتی و دیگ‌های بخار،  تیوب‌های فین‌دار وکندانسورها استفاده می‌کنند.

۲- صنایع خودروسازی و هر قطعه‌ای که در خودرو احتیاج به یک استوانه فولادی دقیق دارد مانند: کمک فنر، ستون فرمان، دسته موتور، میل فرمان و … .

۳ – در کارخانجات قند و شکر نیز ازتیوب‌های دقیق کاوه استفاده میشود درواقع صنایع قند یک دفتر مشاوره دارند که ۳۶کارخانه عضو آن هستند که تمام این کارخانه ها  تیوب‌‌های فولادی مورد نیاز خودر را  ازشرکت لوله دقیق کاوه تامین میکنند .

شرکت لوله دقیق کاوه محصولات زیر را تولید مینماید :

 

  • لوله دقیق کاوه فولادی
  • لوله دقیق کاوه گازی
  • لوله دقیق کاوه سبک

علاوه بر این، شرکت لوله دقیق کاوه، عملیات ساخت لوله های بدون درز فولادی خود را در دو روش کشش سرد و نورد گرم به انجام می رساند. در روش کشش سرد این شرکت سالانه ۱۵۰۰۰ تن تیوب بدون درز تولید می کند و در روش نورد گرم تولید این لوله ها به ۷۵۰۰۰ تن می رسد. این محصولات شرکت لوله دقیق کاوه از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و حتی به خارج از کشور نیز صادر می شود.

 

لوله دقیق کاوه

ویژگی های لوله بدون درز شرکت لوله دقیق کاوه

 

از مهم ترین ویژگی های لوله های بدون درز فولادی، کیفیت بالای آن نسبت به لوله های درزدار است. همچنین لوله های دقیق کاوه به دلیل عدم استفاده از جوش در فرآیند تولید آن ها از استحکام بالایی برخوردار هستند. معمولاً قطر لوله دقیق کاوه از نوع بدون درز کوچک است. علت این امر هم به دلیل سختی فرآیند تولید لوله-های بدون درز با قطر زیاد است.

در صورت ساخت لوله های بدون درز با قطر زیاد هزینه های تولید آن  افزایش می یابد. در ابتدا به‌منظور ساخت لوله های فولادی از روش اکستروژن استفاده شد. در اصل این روش برای تولید لوله فولادی بدون درز غیرعملی بود. درنتیجه محققان به تحقیق در مورد روش های بهتر برای تولید این‌گونه لوله ها پرداختند.

روشهای عملی تولید لوله فولادی بدون درز دقیق کاوه :

 

  • ریخته گری
  • نورد اکسترود
  •  اکستروژن
  •  کشش عمیق
  •  کشش لوله
  •  فلوفرمینگ
  •  نورد لوله فولادی

از میان روش های فوق، نورد لوله فولادی در سال های اخیر بسیار پرکاربرد بوده است.

انواع نورد لوله فولادی:

  •  نورد سوراخ کاری
  •  نورد پیلگر
  •  نورد اصلاحی
لوله دقیق کاوه

مصارف عمده لوله های بدون درز شرکت لوله دقیق کاوه ؟

از لوله های بدون درز شرکت لوله دقیق کاوه در مواردی از قبیل لوله های انتقال نفت و گاز، واحد های فرآیند های پالایشگاهی، مواد پالایشگاهی، سیستم های حمل مایعات هیدروکربنی، خطوط شبکه گاز، لوله های گاز شهری و همچنین به‌منظور انتقال هر نوع سیال پرفشار استفاده می شود.

تیوب های بدون درز یکی دیگر از محصولات تولیدشده توسط شرکت لوله دقیق کاوه است که این محصولات به روش کشش سرد تولید می شوند.

کاربرد تیوب های تولیدشده به روش کشش سرد:

  •  برای استفاده در مبدل های حرارتی
  •  به‌منظور استفاده در دیگ بخار
  •  استفاده به‌عنوان تیوب دقیق خودرو و ضد انفجار
  •  همچنین کاربرد دیگر این نوع تیوب ها به‌عنوان تیوب های انتقال فشار هیدرولیکی، لوله های کاندوئیت و بوش های صنعتی می باشد.

لوله های تولیدشده توسط شرکت لوله دقیق کاوه مطابق با استاندارد های روز آمریکا، آلمان، انگلستان، اتحادیه اروپا و ژاپن ساخته می شوند.

لوله دقیق کاوه بدون درز
لوله دقیق کاوه بدون درز سیاه و نقره ای

تفاوت لوله بدون درز شرکت لوله دقیق کاوه با لوله درزدار

می توان گفت در حالت کلی تولید هرگونه لوله فولادی به‌صورت درزدار و بدون درز می باشد. به لوله های فولادی بدون درز مانسمان یا سیم لس می گویند. نوع دیر از لوله های فولادی، نوع درزدار آن است که از این لوله ها در خطوط انتقال سیالات پرفشار استفاده می شود. این خطوط دبی زیادی را با خود حمل می کنند.

کاربرد لوله های درزدار در مصارف زیر است:

  •   اعماق دریا
  •  در دل کوه ها
  •  نواحی سرد ازجمله در مناطق قطبی

در تولید این لوله های درزدار از دو روش زیر استفاده می شود:

  •   لوله های درز جوش مستقیم
  •   لوله های درز جوش اسپیرال

نکته مهم در تولید لوله دقیق کاوه از نوع بدون درز این است که از روش جوش برای ساخت آن استفاده نمیشود.

روند ساخت لوله دقیق کاوه بدون درز:

  • استفاده از شمش فولادی
  •  حرارت دادن شمش فولادی
  •  اعمال کشش و سایر فرآیند ها

ازجمله تفاوت های لوله کاوه از نوع بدون درز با لوله های درزدار شامل موارد زیر است:

  •   تفاوت در ماده ی اولیه
  •  استفاده از جوشکاری در فرآیند تولید لوله درزدار
  •  کیفیت تولید بالاتر لوله بدون درز نسبت به لوله درزدار
  •  تفاوت قیمت
لوله دقیق کاوه

تاریخچه شرکت لوله دقیق کاوه ایرانیان

 

شرکت لوله های مانیسمان دقیق کاوه  درسال ۱۳۷۷  وتوسط بخش خصوصی  با هدف تولید سالانه ۱۵،۰۰۰ تن (پانزده هزار تن ) تیوب بدون درز به روش کشش سرد و ۷۵,۰۰۰ تن (هفتادو پنج هزار تن ) لوله بدون درز به روش نورد گرم به بهره برداری رسید .

شرکت لوله های مانیسمان کاوه با بکارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات و تجهیزات مدرن آلمانی و تکنولوژی ساخت آلمان وبهره گیری از متخصصین با تجربه ،لوله های فولادی بدون درز( لوله مانیسمان)  ، لوله های کاندوئیت که مخصوص عبور جریان برق و ضد انفجار هستند ولوله های درزمخفی را مطابق با استاندارد های روز آمریکا و اتحادیه اروپا   EN ,API , ASME , ASTM , BS , JIS , DIN تولید نماید.

کیفیت مطلوب و تحویل به موقع  سبب شده که شرکت لوله کاوه ایرانیان همکاری مشترک تولیدی و تجاری با تولیدکنندگان مطرح جهانی این محصول داشته باشد.

تولیدات لوله دقیق کاوه با ابعاد و مشخصات ذیل تولید و روانه بازارهای مهم صنعتی میشود: قطر خارجی : ۶ تا  ۹۰ میلیمیتر(در سایز های ۲/۱ اینچ تا ۱۲ اینچ )، ضخامت دیواره: ۰٫۸ تا ۵ میلیمتر و طول  تا ۲۴ متر .

محصولات تولیدی شرکت لوله دقیق کاوه ایرانیان

 

در کنار این تولیدات، تولید بوش‌های صنعتی و فولادی که بیشتر در قطعات اتومبیل کاربرد دارد وهمچنین تولید لوله‌های فشار قوی یا HP  ویژه کیت‌های گازسوز خودروهای CNG سوز است محصول انحصاری این شرکت میباشد .در واقع  شرکت لوله دقیق کاوه تنها تولید کننده این محصولات درکشورمیباشد .

از دیگر خدمات ارزنده شرکت کاوه ایرانیان اینکه تمام محصولات  گواهینامه کیفیت دارند، مشاوره فنی رایگان به مشتریان و اینکه در هر زمانی حتی ۱۰ سال بعد از فروش اگر کسی ثابت کند که آن محصول مطابق درخواست آنها نبوده این شرکت ان محصول را جایگزین خواهد کرد.

لوله دقیق کاوه

فرآیند نورد لوله های فولادی بدون درز شرکت لوله  دقیق کاوه ایرانیان

در شرکت لوله های کاوه ایرانیان، فرآیند نورد لوله های بدون درز فولادی در سه نوع زیر صورت می پذیرد:

  •  طولی
  • عرضی
  •  مایل

 

هرکدام از این سه نوع نورد ویژگی های خاص خود را دارد که در زیر این ویژگی ها برای هر سه نوع شرح داده‌شده است.

نورد طولی:

محور غلتک های آن باهم موازی است.
چرخش غلتک ها خلاف جهت هم
قطعه در این نوع نورد تنها در راستای محور خود حرکت طولی دارد.

نورد عرضی:

در این نوع نورد، علاوه بر موازی بودن محور غلتک ها باهم، این غلتک ها با محور قطعه نیز موازی می باشند.
غلتک ها در این نوع نورد در غلاف جهت هم می چرخند.
چرخش قطعه نیز تنها حول محور خود آن صورت می گیرد.

نورد مایل:

در این نوع نورد قطعه دارای حرکت های طولی و چرخشی به‌صورت ترکیبی می باشد.

لوله دقیق کاوه
لوله بدون درز دقیق کاوه

چگونگی بهبود دقت ضخامت دیواره های لوله دقیق فولادی

 

کنترل ضخامت دیواره لوله های فولادی دقیق کاوه در هنگام تولید این لوله ها فرایندی دشوار است. بهبود دقت ضخامت دیواره های لوله فولادی دقیق به طورکلی شامل جنبه های زیر است:

۱٫ گرمایش لوله ، گرمایش لوله باید کاملا یکنواخت انجام شود ، باید از افزایش یکباره دمای لوله ممانعت کرد . هر بار گرم کردن و سرد کردن لوله به جهت حفظ ثبات و مقاومت لوله دقیق باید کاملا یکنواخت و به آرامی انجام شود.

۲٫ غلتک مرکزی، برای تعیین موقعیت نصب غلتک مرکزی باید به اندازه غلتک در مرکز رول فولادی را بازکرده، حجم هسته مرکزی را باید کاملا محاصره و محدود کرد تا زاویه باز شدن مربوطه و اقدامات مختلف تنظیم شود.

۳٫ خط وسط را باید چرخانید تا اطمینان حاصل شود که خط میانی دستگاه نورد مطابق با خط میانی پانچ نورد است ، به طوری که برای جلوگیری از بالا و پایین رفتن لوله دقیق از خط مستقیم نگه داشته می شود.

۴- ابزارها و تجهیزات نورد سایشی سطح بالا و سایر ابزارهای نورد باید به موقع تعویض و جایگزین شوند.

۵- در نصب ابزارهای نورد ، باید اطمینان حاصل کرد که دستگاه مرکزی و هدایتگر اصلی كه تنظیم فاصله بین خط وسط یعنی خط مركز غلتک که محل سوراخ كردن رول را به عهده دارد تقریباً مساوی با فاصله بین غلتكهای فوقانی و تحتانی است.

۶- لوله دقیق کاوه ضخیم یکنواخت با قطر بیرونی ۱۰۸ میلی مترالی ۱۱۴ میلی متر و ضخامت دیواره بیش از ۲۵ میلی متر معمولاً برای پانچ های سوراخ دار استفاده می شود.

۷٫ قالب آسیاب ، انتخاب قالب وتولید فولاد با دیواره ضخیم ، از قالب در اندازه کوچکتر می توان برای جایگزینی ورقه فولادی مستحکم استفاده کرد. ضخامت یکنواخت دیواره لوله دقیق و خالی جامد می تواند احتمال تغییر شکل خم شدن قالب اسیاب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد ، و می تواند به طور موثر دقت ضخامت دیواره لوله فولادی دقیق را بهبود بخشد.

۸٫ دوک مندرج تنظیم دقت ، یک ابزار مندرج باریک نسبتا بزرگ است ، به طور کلی ابتدا صحت و دقت اندازه گیری میشود و سپس جوش قطر بیرونی ، کشیدگی مستقیم و یا تشکیل مواد لوله دقیق انجام میشود. دقت بیرونی مندرول کنترل می شود (۱/۰ میلی متر) و انحراف مندرج مستقیم بیش از ۵ میلی متر نیست. جوشکاری ، قرار دادن یک پین بین دو قسمت دوک مندرج اندازه گیری ، انحراف کامل می تواند از نتیجه مستقیم جوش بیش از حد جلوگیری کند.

۹- بهبود فرآیند برای جلوگیری از افزایش ضخامت دیواره نازک از فولاد با دقت متوسط از خارج از محدوده کنترل.

اقدامات احتیاطی لوله فولادی دقیق به روش کشش سرد

دیواره داخلی و خارجی لوله های فولادی دقیق کاوه ، تولید شده به روش کشش سرد فاقد لایه اکسیداسیون است. تحمل فشار زیاد و بدون نشت ، دقت زیاد ، طول عمر طولانی ، خمش سرد، عدم تغییر شکل ، دهانه شفاف وبدون ترک لوله دقیق واقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از زنگ زدگی سطوح داخلی وخارجی لوله است. این دسته از لوله های دقیق عمدتاً برای سازه های مکانیکی ، تجهیزات هیدرولیک و اجزای پنوماتیک یا هیدرولیک برای خودرو و موتور سیکلت مانند استوانه یا سیلندر استفاده می شود.

 

چرا از لوله مانیسمان دقیق کاوه استفاده کنیم؟

 

لوله های بدون درز فولادی شرکت  دقیق کاوه از ورق یا میله ساخته‌شده و به‌صورت یک جسم گرد سخت، معروف به “billets” شکل می گیرند. این اجسام سپس گرم شده و به‌صورت یک میله سوراخ شده در قالب ریخته می شوند تا لوله یا یک پوسته توخالی ایجاد کنند.

این نوع لوله ها به دلیل توانایی مقاومت در برابر فشار در مقایسه با سایر روش های فرآیند تولید لوله، بهتر بوده و به‌عنوان روشی سریع و مقرون‌به‌صرفه شناخته‌شده‌اند.
به‌طورکلی لوله های بدون درز در خطوط گاز و همچنین خطوطی که مایعات را حمل می کنند، استفاده می-شوند.
ازآنجا که لوله های بدون درز قادر به تحمل فشارهای زیاد هستند، از آن ها به‌طور گسترده در نواحی با فشارقوی ازجمله پالایشگاه ها، سیلندرهای هیدرولیک، صنایع هیدروکربن استفاده می شود. همچنین از آن ها به‌عنوان زیرساخت  برای صنایع نفت و گاز نیز استفاده می شود.

در مقایسه با انواع دیگر لوله ها، لوله های بدون درز به هیچ جوشکاری یا اتصالی احتیاج ندارند و به‌سادگی توسط سطوح جامد گرد تشکیل‌شده و درنتیجه، به استحکام و سایر خصوصیات آن ازجمله مقاومت در برابر خوردگی افزوده می شود.

مطابق گفته ASME، این لوله ها همچنین در برابر فشارهای مکانیکی نسبت به سایر لوله ها به‌صورت مؤثرتر مقاومت کرده و از فشار عملیاتی بالاتری نسبت به لوله های جوش داده‌شده برخوردار می باشند. به‌طورکلی، کاربرد لوله های بدون درز به ضخامت دیواره لوله بستگی دارد.

برای تولید لوله هایی با دیواره های ضخیم تر نیاز به درجه حرارت بالاتری است که این امر باعث کاهش مقاومت در برابر تغییر شکل و درنتیجه انحراف بیشتر لوله می شود

لوله دقیق کاوه

عوامل موثر بر قیمت روز لوله مانیسمان دقیق کاوه ایرانیان

 

عوامل زیادی بر قیمت روز لوله مانیسمان دقیق کاوه تأثیرگذار بوده است. هرگونه کاهش یا افزایش در این عوامل بر قیمت روز لوله تأثیر می گذارد. در زیر تعدادی از این عوامل تأثیرگذار بر قیمت روز لوله دقیق کاوه نام‌برده شده است.

  •  کیفیت
  • سایز لوله
  •  موجودی لوله در بازار
  •  میزان قیمت فولاد
  •  نرخ دلار در بازار های جهانی یا کشوری

از میان عوامل فوق، مهم‌ترین عامل تأثیرگذار روی قیمت روز لوله کاوه ایرانیان نرخ فولاد و دلار است.

در سطح جهانی نیز کشور های مختلفی اقدام به تولید لوله های فولادی بدون درز کرده اند. علت اهمیت این نوع لوله ها به دلیل کاربرد زیاد آن ها در صنعت می باشد. ازجمله کشور هایی که علاوه بر ایران به تولید این‌گونه لوله ها می پردازند در زیر نام‌برده شده است:

  •  چین
  •  هند
  •  اکراین
  •  آلمان
  •  روسیه
  •  اسپانیا

در میان کشور های فوق، کشور چین در عرصه ی ساخت لوله های بدون درز فولادی پیشتاز است.
در ایران شرکت های محدودی اقدام به تولید این‌گونه لوله ها می کنند که یکی از این شرکت ها شرکت لوله دقیق کاوه ایرانیان است. این شرکت، اولین شرکتی می باشد که اقدام به تولید لوله های فولادی بدون درز در سطح کشور نموده است. ازجمله ویژگی های لوله های فولادی بدون درز، کیفیت آن ها به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته می باشد. همین امر نیز بر قیمت روز لوله مانیسمان کاوه نسبت به سایر انواع لوله های ساخته‌شده تأثیر می گذارد.
نکته مهم در خرید لوله های بدون درز فولادی، قیمت روز لوله مانیسمان کاوه است که نسبت به کیفیت آن مقرون‌به‌صرفه می باشد.

لوله دقیق کاوه
لوله دقیق کاوه

نکاتی در مورد قیمت روز لوله مانیسمان دقیق کاوه 

 

صنایع مختلفی از لوله های فولادی بدون درز استفاده می کنند. در زیر برخی از این صنایع نام‌برده می شود:
نفت و گاز
پتروشیمی
خودروسازی
قطعه‌سازی
قیمت روز لوله مانیسمان بسته به سایز لوله های مورداستفاده نیز متفاوت خواهد بود. محدوده سایز این لوله ها بین ۸/۱ اینچ تا ۲۶ اینچ است. علاوه بر این، لوله های بدون درز در رده های مختلفی تولید می شوند که در زیر به تعدادی از این رده ها اشاره می شود:

  • رده ۲۰
  • رده ۴۰
  • رده ۶۰
  • رده ۸۰
  • رده ۱۲۰
  • رده ۱۶۰
    معمولاً از رده های بالاتر لوله های فولادی بدون درز در جاهایی استفاده می شود که فشار بالا است.

لوله های فولادی دقیق کاوه کشش سرد

 

این دسته از لوله های دقیق فولادی در گروه بزرگی از لوله های فولادی ، موقعیت ویژه و مهمی را را اشغال می کنند. این ارجحیت بنا برویژگی های این لوله ها میباشد که در آن مزایای لوله های فولادی دقیق حاصل از ایجاد کشش سرد و با کمک فرایند نورد فولادی انجام می شود. تلفیق حاصل از کشش سرد و نورد فولادی می تواند به صورت انتخابی مورد استفاده قرار گیرد میزان سختی لوله دقیق کاوه را افزایش می دهد که این خصوصیات استحکام و سختی فقط با عملیات حرارتی ودر لوله های نورد گرم قابل دستیابی است.

لوله های دقیق کاوه کاربردها و قابلیت ها متنوعی دارند از کاربردهای انها می توان در ماشین آلات ساختمانی ، مهندسی حفاری و لنگر ، صنعت برق ، اتومبیل ، ماشین آلات کشاورزی و جرثقیل بر روی کاربردهای مهندسی مکانیک گرفته تا کاربردهای خطوط لوله در هیدرولیک و پنوماتیک و در ساخت غلتک ، یاتاقان و سیلندر استفاده می شود.

شرکت لوله دقیق کاوه ایرانیان به عنوان یکی از دارندگان سهام پیشرو و تجهزات پیشرفته تولید این لوله های دقیق و تنها تولید کننده لوله های دقیق بدون درز مانیسمان درایران در این دسته از محصولات فولادی ، طیف گسترده ای از محصولات لوله های دقیق فولادی و لوله های مانیسمان دقیق کاوه با دقت بالا و استحکام کم نظیر تولید می کند .

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ