لوله آتشخوار

  1. آهن تک
  2. chevron_left
  3. لوله آتشخوار
لوله آتشخوار نوع خاصی از لوله می‌باشد که به دلیل آلیاژ‌های استفاده شده در ساخت آن توانایی تحمّل فشار و حرارت بالاتری نسبت به لوله‌های معمولی را دارا می‌باشد. از این لوله‌ها بیشتر برای انتقال گاز و یا مایعات دارای حرارت بالا استفاده می‌شود و این ویژگی موجب متمایز شدن آن‌ها نسبت به سایر لوله‌های موجود در بازار شده است.
در ساخت لوله اتشخوار ز آلیاژ‌هایی استفاده می‌شود که در ساختار خود دارای کربن و منگنز می‌باشند و این مورد باعث افزایش تحمّل حرارتی و فشاری این لوله‌ها شده است. همچنین، می‌توان با ایجاد تغییر در میزان کربن استفاده شده در این لوله‌ها خاصیّت انعطاف‌پذیری بیشتری را به آن‌ها اضافه کرد و این مسئله موجب گردیده است تا لوله آتشخوار از کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف برخوردار باشد.
لوله آتشخوار
لوله آتشخوار

قیمت لوله آتشخوار

لیست قیمت لوله های آتشخوار را در جدول زیر مشاهده میکنید.گروه بازرگانی آهن تک با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه لوله و اتصالات آماده خدمت رسانی به تمامی هم میهنان در سرتاسر ایران در زمینه خرید و فروش انواع لوله صنعتی ، فولادی ، گالوانیزه ، گلخانه ای ، سیاه درزدار ، سیاه فولادی ، لوله گاز سپاهان ، گازی سپنتا ، جدار چاه ، تست آب ، اسپیرال و …  می باشد.

نوع کالاسایز لولهاینچقیمت هر شاخه
لوله اتشخوار483.25200000
لوله اتشخوار44.53.2325000
لوله اتشخوار383.2تماس بگیرید.
لوله اتشخوار31.83.2تماس بگیرید.
لوله اتشخوار63.53.2450000
لوله اتشخوار31.82.77تماس بگیرید.
لوله اتشخوار31.82.11تماس بگیرید.
لوله اتشخوار25.42.11تماس بگیرید.
لوله اتشخوار19.052.11تماس بگیرید.
لوله اتشخوار63.57.8تماس بگیرید.
لوله اتشخوار76.16.3تماس بگیرید.
لوله اتشخوار60.33.2470000
لوله اتشخوار573.2390000
لوله اتشخوار516.3تماس بگیرید.
لوله آتشخوار513.2350000
لوله آتشخوار25.44.5تماس بگیرید.
لوله اتشخوار31.83.8تماس بگیرید.
لوله آتشخوار76.13.2تماس بگیرید
لوله آتشخوار63.53.6تماس بگیرید.
لوله اتشخوار31.83.6تماس بگیرید.
لوله اتشخوار63.53.2تماس بگیرید.
لوله اتشخوار60.33.2تماس بگیرید.
لوله اتشخوار573.2تماس بگیرید.
لوله اتشخوار513.2تماس بگیرید.

لوله آتشخوار چیست ؟

لوله آتشخوار یکی از انواع مختلف لوله‌های استفاده شده در صنایع گوناگون می‌باشد و از ویژگی‌های منحصر به فرد فراوانی برخوردار است.
نوع آلیاژ بکار رفته در ساخت این لوله‌ها موجب شده است تا بتوان امروزه از آن‌ها در فرآیند‌های گوناگونی استفاده کرد و این ویژگی اهمیّت بالای این نوع از لوله را نشان می‌دهد. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این نوع از لوله آشنا نماییم و اطّلاعاتی را در رابطه با کاربردها و مزایای آن ارائه دهیم.
لوله آتشخوار
لوله آتشخوار

لوله آتشخوار توانایی تحمّل چه میزان حرارت و فشار را دارا می‌باشد؟

لوله آتشخوار،همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد توانایی تحمّل فشار و حرارت بیشتری را نسبت به سایر انواع لوله دارا می‌باشد و این موارد جزو ویژگی‌های اصلی آن محسوب می‌شوند. بطور کلّی، این لوله‌ها توانایی تحمل دما تا ۶۰۰ درجه‌ی سانتیگراد را دارا می‌باشند و حدّاکثر فشار مایعی که می‌توانند آن را تحمّل کنند برابر با تا ۸۰ اتمسفر گزارش شده است.

بطور کلّی، از این لوله‌ها در فرآیند‌هایی که نیاز به تحمّل فشار و دمای فراوانی وجود دارد استفاده می‌شوند و این ویژگی موجب متمایز شدن این نوع لوله از سایر لوله‌ها گردیده است. همچنین، باید به این نکته توجّه داشته باشید که دمای مورد نیاز برای جوش‌کاری این نوع لوله‌ها باید بیشتر از ۵۰۰ درجه‌ی سانتیگراد باشد و فرآیند جوشکاری باید حدّاقل به مدّت ۱۵ دقیقه انجام شود تا احتمال بوجود آمدن ترک و یا نشتی در این لوله‌ها به حدّاقل برسد.

کشورهای پیشگام در زمینه‌ی تولید لوله آتشخوار

لوله آتشخوار از ظرافت و حسّاسیت بالایی برخوردار است و وجود کوچک‌ترین شکاف و یا ترک در ساختار آن می‌تواند خطرات جانی و مالی متعدّدی را ایجاد نماید. کشورهایی همچون: آمریکا، چین، روسیه و آلمان در زمینه‌ی تولید این نوع از لوله‌ها پیشگام هستند و کیفیّت لوله‌های ساخته شده توسّط این کشورها بیشتر از سایرین است زیرا این لوله‌ها پس از تولید مراحل مختلفی را برای راستی آزمایی طی می‌نمایند و با تاییدیه‌ی ایمنی به فروش می‌رسند.
لوله آتشخوار
لوله اتشخوار

لوله آتشخوار مناسب چه ویژگی‌های دارد؟

بدون درز بودن لوله آتشخوار از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار است ولی در برخی از موارد مشاهده شده است که به دلیل استفاده از آلیاژ‌های نامناسب در ساخت این نوع از لوله‌ها حوادث مختلفی روی داده است.

بطور کلّی، این نوع از لوله‌ها باید توانایی تحمّل فشار و حرارت تولید شده توسّط دستگاه‌هایی که از این لوله‌ها در ساخت آن‌ها استفاده شده است را داشته باشند و نباید از لوله‌های نامناسب در ساخت این دستگاه‌ها استفاده کرد. بنابراین، مطابق بودن کیفیّت و مشخّصات لوله با میزان فشار و دمای ایجاد شده توسّط دستگاه‌ها و فرآیند‌های مختلف اصلی‌ترین ویژگی این لوله‌ها محسوب می‌شود و نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

لوله آتشخوار و کاربرد آن در صنایع مختلف

لوله آتشخوار به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود همچنان در صنایع مختلف بدون جایگزین می‌باشد و امروزه از آن برای انتقال مایعات و گاز‌های دارای دما و فشار بسیار بالا استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین صنایعی که از این نوع از لوله‌ها در آن‌ها به وفور استفاده می‌شود می‌توان به مواردی همچون:

صنایع تولید محصولات شیمیایی، صنعت نفت و گاز و صنایع مرتبط با آن‌ها، صنعت ساخت و تولید موتورهای دیزلی، صنایع ساختمان‌سازی، صنایع کشتی‌سازی، صنایع تولید و مونتاژ سیستم‌ها و مبدل‌های حرارتی، صنایع تولید فولاد و صنعت فرآوری لبنیات اشاره کرد.

جالب است بدانید که با پیشرفت سریع علم در چند سال گذشته همچنان لوله آتشخوار بدون جایگزین تلقّی می‌شود و قیمت مناسب آن موجب استفاده‌ی گسترده از این نوع لوله در صنایع مختلف شده است.

لوله آتشخوار
لوله اتشخوار صنعتی

عوامل موثر بر قیمت لوله آتشخوار

عوامل مختلفی بر قیمت لوله آتشخوار تاثیرگذار هستند و در این قسمت قصد داریم تا تعدادی از این عوامل را به شما عزیزان معرّفی نماییم.

سایز لوله:

بطور کلّی، با افزایش قطر و طول لوله اتشخوار قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. این لوله‌ها با سایزهای مختلفی در بازار موجود هستند که از جمله رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون: لوله‌هایی با قطر ۲۵٫۴، ۳۱٫۸، ۳۸، ۴۴٫۵، ۵۰٫۸، ۵۷، ۶۰٫۳، ۶۳٫۵ و ۷۶ اشاره کرد.

میزان درز‌ها و شکاف‌های لوله آتشخوار

میزان درزها و شکاف‌های لوله آتشخوار تاثیر بسیار فراوانی را بر قیمت این لوله‌ها می‌گذارد . زیرا این نوع از لوله باید توانایی تحمّل فشار و دمای مشخّصی را داشته باشد ، و در صورت وجود چنین شکاف‌هایی احتمال بروز خطر افزایش می‌یابد و قیمت لوله به میزان قابل توجّهی دچار کاهش می‌شود.
همچنین، میزان کربن و منگنز استفاده شده در ساخت این لوله در کنار تکنولوژی بکار رفته در ساخت آن نیز می‌تواند تاثیر فراوانی را بر روی قیمت این نوع از لوله‌ها بگذارد.
لوله آتشخوار
لوله آتشخوار

انواع لوله آتشخوار:

لوله آتشخوار ساخته شده با آلیاژ ۰۳۰۵/۱:

در این نوع لوله اتشخوار به میزان ۰٫۱۷ تا ۰٫۱۹ درصد کربن و ۰٫۵۵ تا ۰٫۸۰ درصد منگنز استفاده شده است و توانایی تحمّل دمای ۵۸۰ درجه‌ سانتیگراد را دارا می‌باشد. فشار ۲۵ بار حداکثر فشاری است که این لوله توانایی تحمّل آن را دارا می‌باشد.

لوله ساخته شده با آلیاژ ۰۴۰۵/۱:

این نوع از لوله اتشخوار  دارای ۰٫۲۰ تا ۰٫۲۲ درصد کربن و ۰٫۵۵ تا ۰٫۶۵ درصد منگنز می‌باشد و توانایی تحمّل دما تا ۵۳۰ درجه سانتیگراد را دارا است. همچنین، حداکثر فشار قابل تحمّل برای این لوله برابر با ۳۰ بار عنوان شده است.

لوله آتشخوار ساخته شده با آلیاژ ۰۳۰۵/۱:

این نوع از لوله اتشخوار دارای ۰٫۱۸ تا ۰٫۲۰ درصد کربن و ۰٫۴۵ تا ۰٫۷۰ درصد منگنز می‌باشد و توانایی تحمّل دما تا ۵۵۰ درجه سانتیگراد را دارا است. همچنین، حدّاکثر فشار قابل تحمّل توسّط این لوله اتشخوار ۲۷ بار می‌باشد.

جهت سفارش لوله اتشخوار  و استعلام موجودی و آگاهی از قیمت می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان برتر آهن تک در زمینه لوله مشورت داشته باشید و با آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید .

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ