انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه آب

 

لوله گالوانیزه آب، نوعی از لوله‌های گالوانیزه است که جنس آن از ورق نورد گرم و به صورت درزدار یا درز جوش ساخته و تولید می‌شود.

لوله گالوانیزه آب پس ازآنکه به صورت هیدرواستاتیک جهت آب بندی تست و ارزیابی شد هر دو سطح لوله به روش گالوانیزه گرم گالوانیزه می‌شود و سپس دو سر لوله رزوه کاری می‌شود.

کاربری اصلی لوله‌های گالوانیزه آب, انتقال آب و آبرسانی است. اما کاربردهای لوله گالوانیزه آب که به صورت عمومی همان لوله آب نامیده می‌شوند تنها به انتقال آب محدود نمی‌شود.

از دیگر کاربردهای لوله گالوانیزه آب می‌توان به عنوان پایه‌های فنس جهت حصار کشی هم اشاره کرد.

لوله گالوانیزه آب (لوله آب) می‌توانند به هردو به‌صورت روکار و توکار مورد استفاده و بکار گرفته شوند.

گالوانیزاسیون لوله‌های گالوانیزه به دو صورت گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد انجام می‌شود.لوله‌های آب الزاماً به شکل گرم گالوانیزه و آبکاری می‌شوند و به همین دلیل قیمت لوله گالوانیزه آب بیشتر از قیمت دیگر لوله‌های گالوانیزه است.

انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه چاه آب

 

لوله گالوانیزه چاه آب از انواع لوله‌های پر مصرف و پرکاربرد در صنایع چاه آبرسانی ساختمانی و کشاورزی می‌باشد و به دلیل قیمت مناسب وزن پایین‌تر نسبت به لوله بدون درز و همچنین تنوع در ضخامت و وزن‌های متفاوت از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشد.

لوله‌های گالوانیزه چاه آب درگروه پرکاربردترین ابزارالات لازم جهت حفاری است که جنس این لوله‌ها معمولاً از فلزاتی ساخته می‌شود که مقاوت بالایی در برابر برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و خوردگی دارند.

با به‌کارگیری لوله‌های گالوانیزه چاه آب درون چاه ازریزش دیواره‌های چاه به درون آن جلوگیری می‌شود.

از مزایای مهم لوله گالوانیزه چاه صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه است. این لوله‌های با جدا کردن قسمت‌های کم فشار چاه از قسمت‌های پرفشار چاه از میزان افت دبی جلوگیری می‌کنند.

در حالی که یکی از رایج‌ترین مشکلات استفاده از لوله‌های بتنی چاه، ریزش شن گل و لای و ماسه به درون چاه بوده که در استفاده از لوله گالوانیزه چاه این مشکلات وجود نخواهد داشت.

انواع لوله گالوانیزه چاه آب

  • لوله گالوانیزه چاه آب کشاورزی
  • لوله گالوانیزه چاه آب ساختمانی
  • لوله گالوانیزه چاه آب سنگین
انواع لوله گالوانیزه

لوله درزدار گالوانیزه 

 

لوله گالوانیزه درزدار نیز از جمله‌ی لوله‌های پر مصرف در صنایع گوناگون می‌باشد وبه دلیل قیمت مناسب و وزن پایین‌تر نسبت به لوله بدون درز و همچنین ویژگی‌های دیگری چون تنوع در ضخامت و وزن‌های متفاوت در ساخت انواع سازه‌های فلزی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

جهت ساخت لوله‌های گالوانیزه درزدار از رول کردن یک ورق فولادی که طی فرایند گالوانیزاسیون، دارای روکش روی شده است، تولید می‌شوند. جهت مشخص کردن ضخامت مورد نیاز برای لوله فولادی، از یک رول فولادی بزرگ،ورقه‌هایی به ضخامت موردنظر جدا می‌کنند سپس ورقه‌های جدا شده طی عملیات جوشکاری به یکدیگر جوش داده شده و متصل می‌شوند.

گالوانیزاسیون لوله گالوانیزه درزدار به شیوه گالوانیزه گرم و مطابق استاندارد انجام می‌گردد.

انواع لوله گالوانیزه درزدار

لوله گالوانیزه درزدار آب 

لوله گالوانیزه درزدار گلخانه ای

لوله گالوانیزه درزدار برق

لوله گالوانیزه درزدار سنگین

لوله گالوانیزه درزدار سبک

لوله گالوانیزه برق

 

لوله گالوانیزه برق : لوله‌های گالوانیزه برق در متراژها و ضخامت‌های متفاوت تولید و موجود می‌باشد و لوله گالوانیزه برق مرغوبیت بالایی داشته و به بهترین نحو پوشش دهی و روکش گالوانیزه شده‌اند؛ این لوله‌ها مصارف گسترده ومتنوعی داشته و برای سازه‌های فلزی، دکل‌های مخابراتی، در صنعت گاز، نفت و پتروشیمی، کابل‌های برق، در صنایع کشاورزی و آبرسانی، در تصفیه خانه‌ها و نیروگاه‌های برق و آب، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساخت لوله‌های گالوانیزه برق با استفاده ازورق آهن سفید نورد داده شده انجام می‌شود. درزهای موجود در لوله گالوانیزه برق که هنگام ساخت آن و رول کردن ورق آهن ایجاد می‌شود یعنی دولبه ورقه که به هم می‌رسد نیز با دستگاه‌های درز جوش به هم جوش داده می‌شوند بعد از این مرحله لوله گالوانیزه برق را به یک حوضچه حاوی روی مذاب منتقل و آبکاری گالوانیزه می‌کنند.

انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه کمان گلخانه

 

لوله گالوانیزه کمان گلخانه ای از لوله‌های پر مصرف در ساخت سازه‌های گلخانه به خصوص گلخانه‌های صنعتی و کشاورزی می‌باشد.

ضخامت لوله‌های گالوانیزه بکار رفته برای کمان گلخانه ۲ ،۲٫۵ و ۳ میلی متر ولوله‌های ۲٫۵ میلی متری برای سازه سقف و ضخامت ۲٫۸ میلی‌متر و ۳ میلی‌متر برای ستون‌ها ی سازه استفاده می‌شود.

لوله‌های کمان گلخانه در اکثر مواقع با روش گالوانیزاسیون گرم، گالوانیزه می‌شود. این لوله‌ها را از طریق رول کردن ورق‌های فولادی و همچنین استفاده از درز جوش برای اتصال دو لبه ورق به وجود می‌آید. اما پیش از استفاده از ورقه‌های فولادی برای رول کردن، آن‌ها را در حوضچه مذاب فلز روی غوطه‌ورمی کنند.

انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه سازه گلخانه

 

لوله گالوانیزه سازه گلخانه از لوله سیاه تولید شده از ورق و سپس به صورت درز جوش تولید و ساخته می‌شود.

پس از تولید و تمیزکاری سازه گلخانه‌ای جهت گالوانیزه به درون حمام مذاب روی منتقل گردیده و غرق در روی مذاب می‌شود پس از مانند در محلول در مدتی معین به‌صورت از آن خارج شده و لوله گالوانیزه سازه گلخانه و با مقدار پوشش به اندازه حداقل ۷۰ میکرون آماده جهت بسته بندی و فروش می‌باشد.

انواع لوله گالوانیزه سازه گلخانه

  • لوله گالوانیزه سازه گلخانه سبک
  • لوله گالوانیزه سازه گلخانه کشاورزی
  • لوله گالوانیزه سازه گلخانه صنعتی
  • لوله گالوانیزه سازه گلخانه سنگین

لوله گالوانیزه سازه گلخانه در سایزهای ½ الی ۶ اینچ تولید می‌گردد بسته بندی لوله گالوانیزه گلخانه به‌صورت بند یل بوده و بر اساس وزن هر بند یل قیمت گذاری و فروخته می‌شود.

انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه قالیشویی

 

از لوله‌های گالوانیزه قالی‌شویی همان‌طور که از اسمشان پیداست برای استفاده در قالی‌شویی هستند و برای آویزان کردن فرش‌ها در گرم خانه استفاده می‌شود.

لوله گالوانیزه قالی‌شویی از فلز آهن سفید نورد شده است که درز آن به وسیله دستگاه‌های درز جوش به هم جوش داده می‌شود و سپس لوله را آبکاری روی می‌کنند. لوله گالوانیزه قالی‌شویی معمولاً به دو صورت سبک و متوسط از نظر وزن و ضخامت تولید و عرضه می‌گردد.

در طی فرایند تولید لوله گالوانیزه قالی‌شویی پس از عملیات تست هیدرو استاتیک به روش آبکاری گرم داخل و خارج آن گالوانیزه شده و بعد دو سر آن‌ها رزوه می‌شود.

لوله گالوانیزه حصار

 

لوله گالوانیزه حصاری با استفاده از مفتول‌هایی فلزی از جنس گالوانیزه گرم یا فولاد ضد زنگ با روزنه‌های درون آن ساخته و تولید می‌شوند. یک لوله گالوانیزه حصاری خوب و با کیفیت یک محافظ دارای مقاومت و استحکام طولانی و نصب آسان و ایجاد امنیت بالا می‌باشد.

مرزبندی و ایجاد مانع به وسیله این لوله‌ها یکی از راه کارهای محافظتی می‌باشد. همین عوامل سبب شده که روز به روز شاهد افزایش تقاضای تولید لوله گالوانیزه حصاری به دلیل بهبود ظاهر این لوله‌ها و نمای زیبا و ارزنده شدن املاک باشیم. پس این عوامل یعنی هزینه، کیفیت، طراحی و ارزش و از لحاظ ظاهری زیبایی شناختی از جمله مهم‌ترین معیارهای خرید لوله‌های گالوانیزه جهت حصارکشی است.

انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه فنس

 

لوله گالوانیزه فنس نیز یکی دیگر از انواع لوله‌های پر مصرف در صنایع مختلف حصارکشی و فنس کشی بوده و به دلیل مقاومت بیشتر در مقابل زنگ زدگی و پوسیدگی نسبت به گالوانیزه سرد و همچنین تولید در انواع ضخامت و وزن‌های متفاوت از محبوبیت و استفاده بیشتری برخوردار می‌باشد.

لوله گالوانیزه فنس نیز ازلحاظ تقی سم بندی، انواع لوله‌های سبک نیمه سنگین و سنگین از نظر وزن و ضخامت دسته بندی می‌گردد.

بسته بندی این لوله‌ها نیزبصورت بند یل بوده و مبنای فروش بر اساس وزن هر بند یل می‌باشد.

در حصار کشی و ساخت پایه‌ی فنس‌ها به جهت ایجاد محدوده حفاظتی، از لوله گالوانیزه فنس استفاده می‌شود. این لوله‌ها با مقاومت خوبی که در برابر پوسیدگی و اکسید آهن از خود نشان می‌دهند، می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای این منظور باشند.

لوله گالوانیزه فنس در مقایسه با سایر گزینه‌های قابل استفاده ارزان‌تر، سبک‌تر و با دوام طولانی مدت تر است و امکان جا به جایی و تغییر در ساختار و شکل حصار با استفاده از آن به راحتی و کمترین هزینه امکان پذیر خواهد بود.

انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه پایه فنس

 

لوله گالوانیزه پایه فنس به صورت تک شاخ یا جفت شاخ تولید می‌شوند و روی هر شاخک ۳ عدد سوراخ ۶ میلی متری جهت نصب سیم خاردار و در پایین این پایه‌ها یک صفحه به یس پلیت به ضخامت ۲ میلی متر جهت قرار گرفتن در بتن به منظور محکم شدن متصل شده است.

سر هر پایه لوله گالوانیزه پایه فنس توسط کپ فلزی جوش خورده مسدود شده تا از ورود آب و خوردگی جلوگیری شود. لوله گالوانیزه پایه فنس در رنگ بندی‌های متنوع تولید و ساخته می‌شود می‌باشد.

انواع لوله گالوانیزه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ