اتصالات مانیسمان

  1. آهن تک
  2. chevron_left
  3. اتصالات فلزی و صنعتی
  4. chevron_left
  5. اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان برخلاف اتصالات درزدار هیچ گونه درز جوشی ندارند و در فشار و دماهای بالا مورد استفاده قرار میگیرند.انتهای اتصالات بدون درز و مانیسمان به صورت V شکل می باشد که برای جوشکاری استفاده میشوند.

اتصالات بدون درز مانسمان شامل زانو ۹۰ درجه، زانو ۴۵ درجه، سه راهی نامساوی ، سه راهی مساوی، تبدیل صاف، تبدیل کج، کپ، بوشن و سردنده میشوند.این اتصالات در رده های مختلف و در سایز های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

کاربرد اتصالات بدون درز مانسمان در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمانی و  صنعتی  است . روش تولید اتصالات کربن فولادی به دو دسته اتصالات مانسمان و اتصالات درزدار تقسیم میشود که اتصالات مانسمان با برند بنکن بیشتر در بازار موجود می باشد.

 اتصالات سیاه بدون درز یا  همان مانیسمان از پرکاربردترین اتصالات فلزی در صنایع نفت،گاز و تاسیسات می باشد و به دلیل اینکه برخلاف اتصالات سیاه درزدار ساختار یکپارچه داشته و درز جوش ندارند می توانند فشار و دمای بیشتری را تحمل کنند.

زانو 90 درجه مانیسمان آهن تک
زانو ۹۰ درجه مانیسمان
زانو 45 درجه مانیسمان
زانو ۴۵ درجه مانیسمان
سه راهی مساوی مانیسمان آهن تک
 سه راهی مساوی مانیسمان
سه راهی تبدیلی مانیسمان
سه راهی تبدیلی مانیسمان
تبدیل صاف مانیسمان آهن تک
تبدیل صاف مانیسمان
تبدیل کج مانیسمان
تبدیل کج مانیسمان
بوشن مانیسمان
بوشن مانیسمان
کپ مانیسمان
کپ مانیسمان
سردنده مانیسمان
سردنده مانیسمان

مشخصات اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته می شوند در اصطلاح علمی به آنها سیمی لس Seamless گفته می شود.

به آن دسته از اتصالات فولادی گفته می شود که در فرآیند تولید آنها از انواع روشهای جوش فلرات استفاده نمی شود و تفاوت دیگر آنها در ماده اولیه محصولات می باشد.

در تولید اتصالات مانسمان از مقاطع فولادی به شکل شمش و از طریق حرارت و کشش و غلطک و عبور از زره و همچنین نیروهای گریز از مرکز استفاده می شود که در صنایع مختلف به لحاظ متریال و مواد اولیه سازنده آن بالاتر و با کیفیت بهتر، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله و اتصالات مانیسمان

لوله و اتصالات مانیسمان مانند سایر انواع اتصالات دارای مزایا و محدودیت‌هایی است، از مزایای اتصالات بدون درز  می توان به آب ‌بندی کامل، استحکام استاتیکی و انعطاف پذیری بالا، وزن اتصال پایین و زمان کوتاه تولید اشاره کرد.

تولید کنندگان اتصالات مانیسمان

از  تولید کنندگان اتصالات فولادی بدون درز مانسمان میتوان به برند های زیر اشاره کرد :

  • اتصالات گاز آریا
  • بنکن
  • ایران اتصال آسیا
  • هبکن
  • فولاد صنعت امین
معایب اتصالات مانیسمان

اتصالات درزدار و مانیسمان دارای عیوبی از جمله موارد زیر هستند :

  • ناخالصی
  • ترک خوردگی
  • تنش های پسماند
  • تغییر شکل های جوشی

 

اتصالات مانیسمان

اتصالات بنکن

اتصالات بنکن از جمله اتصالات و اجزایی هستند که در یک سیستم لوله کشی نقش های مختلفی را ایفا میکنند.به کمک این اتصالات ما میتوانیم مسیر های مختلف و انشعابات را در لوله کشی ها ایجاد کنیم.جنس به کار گرفته شده در اتصالات بنکن ،آلیاژ استیل می باشد.

استیل یکی از آلیاژ هایی است که از فولاد به دست می آید.در حقیقت با تغییر در میزان و درصد عناصر فولاد میتوان به میزان استنلس استیل به کار رفته پی برد. این نوع استیل نیز در رده های مختلفی طراحی و ساخته میشود.

قیمت اتصالات بنکن

جهت استعلام قیمت اتصالات بنکن در تمامی رده ها با کارشناسان ارشد آهن تک در تماس باشید.

قیمت اتصالات مانیسمان

قیمت اتصالات مانسمان بستگی به رده لوله، سایز لوله، جنس و قیمت زانو جوشی در سایزها و رده‌های مختلف دارد که باید براساس نیاز از کارشناسان ارشد آهن تک استعلام شود.

برای مشاهده نوسانات قیمت انواع اتصالات لوله های مانیسمان باید به نوسانات بازار و قیمت نهایی محصول توجه کرده و با کارشناسان مورد نظر تماس بگیرید.

اتصالات فولادی مانیسمان

اتصالات فولادی مانیسمان یکی از مهم ترین ارکان لوله کشی در ساختمان و صنعت هستند که برای تغییر اندازه لوله، کاهش یا افزایش سایز لوله، تغییر جریان، اتصال لوله ها به هم یا توقف جریان کاربرد دارند.

اتصالات فولادی مانیسمان بسیار پرکاربرد  بوده و نقش مهمی در تاسیسات و اجرای لوله کشی ساختمان دارد، در صورت خراب شدن بخشی از لوله با کمک اتصالات به راحتی می توان همان قسمت معیوب را تعمیر کرد.

در اتصالات فولادی مانیسمان نوع گرید مهم است که باید در برابر انواع خوردگی، سایش، دما و برودت مقاوم باشند.

کاربرد اتصالات بدون درز مانیسمان

اتصالات مانسمان به دلیل جوشی بودن، سیستم را آب بند دائمی می کنند. اتصال جوشی پیوسته بین اتصالات مانسمان و لوله باعث ایجاد ساختار مستحکمی از لوله و اتصالات می شود.

اتصالات بدون درز جوشی کمترین فضا را نسبت به سایر اتصالات اشغال می کند. تغییر جهت های تدریجی و سطوح صاف اتصالات مانسمان افت فشار سیستم را کاهش می دهد.

قیمت انواع اتصالات مانسمان  در تمامی رده ها به نسبت دیگر اتصالات مناسب تر میباشد.

انواع اتصالات مانیسمان

زانوی مانیسمان : برای تغییر جهت جریان مورد استفاده قرار میگیرد . زانوی مانیسمان با دو زاویه ۹۰ درجه و ۴۵ درجه تولید و عرضه میگردد.

کپ مانیسمان : به وسیله کپ مانیسمان می توان انتهای خط لوله کشی را مسدود کرد .

تبدیل مانیسمان : برای انجام تغییر سایزینگ در خطوط لوله از تبدیل مانیسمان استفاده می شود . تبدیل های مانیسمان بنکن دارای دو مدل تبدیل مانیسمان صاف و تبدیل مانیسمان کج می باشد .

سه راهی مانیسمان : برای انشعاب گرفتن از خطوط لوله اصلی استفاده می شود . سه راهی مانیسمان به دو نوع سه راهی مساوی و سه راهی تبدیلی دسته بندی می شوند .

بوشن مانیسمان : برای اتصال خط رزوه ای به خط جوشی به صورتی که خط دنده ای به صورت روپیچ باشد مورد استفاده قرار می گیرد ، بوشن های مانیسمان از داخل و به صورت توپیچ رزوه می شوند.

سردنده مانیسمان : همانند بوشن از سردنده مانیسمان نیز برای اتصال خط رزوه ای به خط جوشی استفاده می شود با این تفاوت که سردنده ها از رو و به صورت نری رزوه می شوند و اغلب برای شیرآلات برنجی مورد استفاده قرار می گیرند.

چهار راهی مانیسمان : وقتی چهار لوله مانیسمان به هم وصل شوند ، یک صلیب شکل می گیرد. چهار راهی دارای چهار شاخه یا چهار طرفه می باشد.

مغزی مانیسمان : این قطعه ای است که می تواند برای گسترش و کوتاه کردن خطوط لوله کشی استفاده شود. همچنین می توان برای اتصال دو اتصالات کوچک استفاده کرد.

واشر مانیسمان : آنها مهر و موم های مکانیکی ، به طور کلی شکلی به صورت حلقه ای هستند و برای آب بندی اتصالات فلنج نصب شده است. مواد و خصوصیات واشرها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

قیمت اتصالات فولادی مانیسمان رده ۴۰

لوله مانیسمان رده ۴۰ یکی از پرکاربرد ترین انواع لوله های فولادی در صنعت لوله و آهن آلات می باشد.لوله های مانیسمان رده ۴۰ مانند سایر لوله ها دارای اتصالات فلزی می باشد که قیمت این اتصالات رده ۴۰ با توجه به عوامل زیادی تعیین می گردد.جهت آگاهی از قیمت این اتصالات پر کاربرد با کارشناسان ارشد آهن تک در تماس باشید تا از آخرین قیمت روز اتصالات مطلع شوید.

جهت استعلام قیمت هر یک از محصولات اتصالات فلزی بدون درز و مانیسمان با کارشناسان آهن تک در تماس باشید.

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ