لوله مانیسمان لانترین

لوله مانیسمان لانترین

 

لوله مانیسمان لانترین نوعی از لوله های مانیسمان است که در کارخانه های خارج از کشور ایران طراحی و ساخته میشود .

در بازار این نوع لوله ها به لوله های با مقاطع ضخیم وهم چنین بسیار مقاوم تحت فشار وکشش شناخته می شوند. مقاطع مانیسمان به دلیل یکنواخت بودن و نداشتن درز جوش بسیار مقاوم بوده به صورتی که به خوبی خود را در هر نوع شرایط آب و هوایی مطابقت می‌دهد.

 

کشش لوله مانیسمان لانترین

 

کشش لوله (Tube Sinking) برای پرداخت نهایی استوانه های توخالی که با فرآیندهای شکل دادن گرم مانند اکستروژن، سنبه کاری یا نورد تولید می شوند ، انجام می گیرد. کشیدن سرد برای به دست آوردن حدود مجاز ابعادی دقیقتر، تولید پرداخت های سطحی بهتر، بهبود خواص مکانیکی لوله به وسیله کار سختی، تولید لوله های با جدار نازکتر یا قطرهایی کوچکتر از آنچه با روش های گرم کاری به دست می آید و تولید لوله هایی با اشکال نامنظم، به کار می رود.

 

ضخامت لوله مانیسمان لانترین

 

لوله های مانیسمان علاوه بر تنوع در سایز با توجه به فشار های کاری مختلف با ضخامت های مختلف تولید میشوند. ضخامت این لوله ها که به آن رده لوله نیز گفته میشود. ضخامت ها نیز بر اساس استاندارد های مختلفی تولید می شوند. پر استفاده ترین ضخامت ها (رده) : لوله مانیسمان رده ۲۰ – رده۴۰ – رده ۸۰

 


 مقاله پیشنهادی:لوله آلیاژی

لوله مانیسمان لانترین

کاربرد لوله مانیسمان لانترین

 

لوله بدون درز به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. از آن جمله می توان به لوله های انتقال تحت فشار مانند لوله های نفت و گاز، کاربرد  در صنایع کشتی سازی و خطوط لوله و تاسیسات نفتی و تجهیزات میدان نفتی و همچنین مخازن تحت فشار و قطعات مکانیکی و سکوهای دریایی و  مخازن بویلرها، کمپرسورها و مخازن سوخت CNG، به عنوان اجزای مکانیکی گردنده مانند پوسته برینگها و اکسل خودرو، لوله تفنگی و تانک در صنایع نظامی محیط های با درجه حرارت بالا مانندخطوط بخار و همینطور برای عملیات جوشکاری، شکل پذیری و ساخت فلنج اشاره کرد.
 
این کاربردها از ویژگی های اصلی لوله بدون درز ناشی می شوند که همان تحمل فشار بالا، هم مرکزی عالی مقطع لوله و دقت بالای تولید این نوع لوله هاست. لوله‌های بدون درز در شرایط سخت بهترین کارایی را دارند منظور از شرایط سخت محیط های بسیار سرد یا بسیار گرم و یا بسیار مرطوب می‌باشد. به دلیل کاربردهای گسترده این نوع لوله در صنایع استخراج و انتقال نفت و گاز و اخیرا نیز در تولید مخازن سوخت CNG، اهمیت این نوع لوله در ایران بسیار زیاد است.
 
 

لیست قیمت لوله مانیسمان لانترین

 

قیمت لوله های مانیسمان لانترین بر اساس فاکتور های زیادی مشخص میشود و به دلیل نوسانات بازار متغیر است . برای سفارش این نوع لوله ها و انواع دیگر  لوله میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان متخصص و خبره آهن تک  در زمینه  لوله مشاوره داشته باشید و با آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب  و سفارش دهید.

 مقاله پیشنهادی:لوله آتشخوار چیست

روش ساخت انواع لوله ها

 

در ادامه روش های ساخت لوله های بدون درز ،درزدار ،ERW،DSAW،spiral و… شرح داده شده است.
 

لوله بدون درز (Seamless):

 

در تولید لوله های سیم لس یا بدون درز قطعات شمش های فولادی  را گرم میکنند و توسط سمبه از قالب های مخصوص عبور داده میشود و توسط غلطک های ویژه مورد نورد و کشش قرار میگیرند تا اندازه های مورد نظر مشتری به دست آیند.این لوله ها در اندازه و سایز های مختلفی تولید میشوند.
 

لوله های درزدار (ERW):

 

لوله های درزدار ERW در اندازه ها و سایز های مختلفی تولید و روانه بازار میشوند.در تولید این نوع لوله ها ماده اولیه لوله به صورت لوله در می آید و پس از باز شدن لوله از روی قرقره توسط غلتک های ویژه شکل دهی میشوند و محل اتصال لبه ها به یکدیگر جوش داده میشود.این روش که شامل بسیار زیادی از  لوله ها  میشود اصطلاحا ERW که مخفف ELECTRIC RESISTANCE WELDED است نامیده میشود.
 

لوله های درزدار (DSAW):

 

در روش DSAWورق های لوله ها که در ابندا به صورت صفحات هستند با استفاده از دستگاه های ویژه به شکل لوله در می آیند و سپس محل اتصال با الکترود جوشکاری داده میشود. در این لوله ها از جوشکاری زیر پودری استفاده میشود.در این نوع جوشکاری مواد مذاب با استفاده از پودر های مخصوص محافظت جوش داده میشود.

به جای پودر از یک گاز خنثی نظیر CO2 یا آرگون استفاده شود که به آن Gas Metal Arc Weld می گویند. اندازه این لوله ها حداقل در سایز ۲۰ اینچ تولید میشود.

 

لوله های درزدار(Longitudinal Seam Weld):

 

در این روش ورق مورد نیاز با ابعاد طول معادل طول و عرض معادل محیط لوله تهیه شده و سپس در امتداد طول آن پخ زده شده و با دستگاههای مخصوص به روش U & Q و یا Roller Bending و یا Press Bending به شکل لوله فرم داده می شود و محل درز لوله ها با دستگاههای مخصوص اتوماتیک از داخل و خارج با الکترود جوشکاری می شود.
 
 

لوله های درزدار درزمارپیچی(Spiral):

 

برای ساخت لوله درزدار اسپیرال یا لوله فولادی مارپچ  ورق را به صورت رول تهیه و پس از آن توسط دستگاه لبه های آن پخ زده می شود و وارد دستگاه Bending Machine شده و به صورت مارپیچی به شکل لوله در می آید و بلافاصله پس از شکل گیری محل درز با دستگاه به صورت اتوماتیک با الکترود جوشکاری می شود. در این روش عرض ورق نباید کمتر از ۰٫۸ و بیشتر از ۳ برابر قطر لوله باشد. در مورد لوله های API ورق مصرف شده برای رده PSL2 نباید با جوش تعمیر شود .
 
لوله مانیسمان لانترین
 
 
 
 
 
آهن تک بزرگترین فروشنده انواع لوله های مانسمان ، درزدار ، api به صورت مستقیم از کارخانه، لوله های مانسمان در رده های sch20 ، sch40 ، sch80 ، sch160 وارداتی از کشورهای چین ، رومانی ، اکراین و روسیه از ساز ۱/۸ الی ۲۴ اینچ ،
 
لوله های گازرسانی با استاندارد api 5l جهت مصارف ساختمانی و عمومی از سایز ۱/۲ الی ۶ لوله های درزدار با استانداری های astm ، asme از سایز ۱/۲ الی ۲۴ اینچ جهت مصارف آبرسانی و موتورخانه ای می باشد.
 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ