فرآیند جوشکاری صحیح لوله فولادی

فرآیند جوشکاری صحیح لوله فولادی از جنس استنلس استیل

خلاصه مقاله :

به عنوان نوعی لوله فولادی ، لوله از جنس استنلس استیل ویژگی های مقاومت در برابر خوردگی ، درجه حرارت بالا و استحکام بالا را دارد که بیشتر آنها در خط لوله فرآیند تجهیزات پتروشیمی تازه ساخته و گسترش یافته استفاده می شود. با این حال ، بزرگترین مشکل این نوع لوله فولادی جوش داده شده از فولاد ضد زنگ ، مشکل کامل جوشکاری فیوژن پایه و لمینت است.

فرآیند جوشکاری صحیح لوله فولادی

روشهای جوشکاری لوله فولادی

 

 

در این مقاله به بررسی روش جوشکاری لوله فولادی اشاره شده است.
به طور معمول لوله هایی که برای انتقال مواد گازی و مایعات و غیره استفاده می شوند، جنس فولادی داشته و همچنین برای جوش دادن این لوله های فولادی انتقال گاز، عملیات جوشکاری یکی از مهم ترین عملیات برای تاسیس و طراحی این خطوط لوله بوده و بسیار اهمیت والایی دارد.
در قدم نخست،برای جوشکاری لوله های فولادی بایستی به فشارهای وارده بر دیواره لوله های فولادی به ویژه در خطوط انتقال گاز دقت کرد. مهارت در این زمینه، ویژگی اصلی برای جوش دادن می باشد.

عملیات جوش لوله های فولادی

در زیر مراحل قبل از انجام عملیات جوشکاری لوله های فولادی را ذکر می کنیم

  1.  قسمت سطحی لوله های فولادی که قرار است به یکدیگر متصل شوند، بایستی عاری از هرگونه مواد اضافی و زائد بوده و پاک و تمیز شوند.
  2. دستگاه جوش لوله های فولادی بایستی دارای ایمنی مناسبی بوده و درست باشد.
  3. محیط جوشکاری لوله های فولادی باید از مواد منفجره خالی گردد.

استفاده از روش گرمایش الکتریکی

لوله فولادی را از قبل گرم کنید. از خط میانی به عنوان معیار استفاده می شود و دو طرف از ضخامت دیواره کمتر از سه برابر و از ۵۰ میلیمتر کمتر هستند و از گرم شدن بیش از حد لوله فولادی خودداری می کنند.
در فرآیند جوشکاری لوله فولادی ، لازم است که قبل از جوشکاری پایه ، لایه کامپوزیت لوله فولادی جوش داده شود و دنباله کل فرآیند آب بندی لایه ، جوشکاری پایین ، لایه انتقال ، لایه پر کننده و لایه پوششی است. هنگام جوشکاری لوله فولادی ، دیوار داخلی لوله فولادی باید شفاف نگه داشته شود ، و دیواره داخلی نباید از ۱۰٪ ضخامت دیواره لوله تجاوز کند و از ۲ میلی متر کمتر باشد. هنگام جوشکاری ، از جوشکاری چند لایه تا حد امکان استفاده کنید.

فرآیند جوشکاری صحیح لوله فولادی

اتصال مهره جوش لوله فولادی

مهره جوش خیلی گسترده و ضخیم نباشد. در فرایند لحیم کاری لوله فولادی ، لوله باید با آرگون پر شود تا از کیفیت جوش اطمینان حاصل شود. در موقعیت جوش پایین ، موقعیت جوش معکوس با فیله داخلی استفاده می شود و از موقعیت جوش عمودی و جوش افقی برای جوشکاری لوله فولادی استفاده می شود.
در قسمت های جوش قوس لوله فولادی، محل قوس برای اطمینان از نفوذ جوش و همجوشی ، برای پر کردن دهانه قوس ، در نزدیکی انتهای جوشکاری ، و برای کاهش سرعت جریان گاز آرگون ، فشار برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سفیر جوش ساگ. با تنگستن یا ستون تماس نگیرید ، از آسیب رساندن به پایداری قوس و ایجاد نقص تنگستن خودداری کنید. برای جلوگیری از اکسیداسیون سیم جوش ، انتهای سیم نباید از منطقه حفاظت شده خارج شود. به روشی برای کنترل دمای بین کمتر از ۱۵۰ ℃ ، در هر دو طرف جوش مورداستفاده در ساخت روش خنک کننده آب ، قرار دادن یک حوله مرطوب است که در دو طرف قسمت بیرونی پیچیده شده است.

فرآیند جوشکاری صحیح لوله فولادی

پس از جوشکاری لوله فولادی

سطح قطعات لوله فولادی استیل ضد زنگ از سرباره جوش ، جوش پاشش تومور را با دقت تمیز کنید ، در صورت لزوم ، درزهای جوش باید تا حدی تعمیر شوند. فرآیند پس از جوشکاری لوله فولادی باید مطابق با الزامات طراحی استاندارد انجام شود و بهترین روش،استفاده از گرمایش الکتریکی در تصفیه حرارت محلی است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ