فناوری های اصلی تولید لوله فولادی ضد زنگ در جهان

فناوری های اصلی تولید لوله فولادی ضد زنگ در جهان

 

 

جریان های اصلی فناوری تولید لوله فولادی ضد زنگ در جهان

 

در سال های اخیر شاهد توسعه سریع فناوری تولید و تجهیزات لوله فولادی ضد زنگ در سطح جهان بوده ایم. پیشرفت بین المللی ویژگی های تولیدی لوله های فولادی ضد زنگ تحت تاثیر استفاده از تجهیزات جدید، فناوری جدید، خط تولید با کنترل خودکار و NDT ( آزمون غیر مخرب بودن ) برای بهبود کیفیت محصول بوده اند.

کشور چین نیز در زمینه فناوری تولید لوله های فولادی بدون درز یا سیم لس و  لوله فولادی درزدار پیشرفت بسیار خوبی داشته است، اما در مقایسه با سطح پیشرفت بین المللی شکاف بزرگی وجود دارد.

سه مرحله برای ساخت و ریخته گری فولاد می توان در نظر گرفت و باید توجه کرد که نحوه انجام دادن این مراحل باعث افزایش سطح کیفی لوله فولادی ضد زنگ و کاهش هزینه های تولیدی آن شود.

سه مرحله ساخت و ریخته گری فولاد 

  1. فرآیند استفاده از کوره الکتریکی برای ذوب 
  2. مبدل MRP – L
  3. کربن زدایی سریع توسط اکسیژن و کوره خلاء VOD می باشد

باید توجه کرد برای تولید لوله های فولادی ضد زنگ باید به مزایا و معایب دو نوع متفاوت AOD و VOD برای تولید این لوله ها توجه کرد. نحوه انتخاب ما در این زمینه می‌تواند هزینه های تولید را کاهش و کارایی را افزایش دهد.


مشاهده قیمت لوله فولادی صنعتی:لیست قیمت لوله صنعتی 

فرآیند فشارکاری داغ فرآیند اصلی تولید لوله فولادی بدون درز

 

 

فرآیند فشارکاری داغ فرآیند اصلی تولید لوله فولادی بدون درز است. با توسعه مداوم فن آوری، برخی از لوله های فولادی نورد گرم می توانند لوله های فولادی ضد زنگ تولید کنند، اما بخش فشارکاری، بخش اصلی تولید لوله فولادی ضدزنگ است. وقتی نورد را درنظر بگیریم با سه جهت فشار در فرآیند تغییر شکل فولاد ضد زنگ مواجه می شویم. در این حالت فشار بهینه ، لوله های فولادی ضد زنگ با مقاومت بالا در برابر تغییر شکل می توانند کیفیت بهتری را از نظر سطح داخلی و خارجی و ساختار متالوگرافی بدست آورند.

فناوری های اصلی تولید لوله فولادی ضد زنگ در جهان

فرایند تولید لوله فولادی به روش نورد سرد 

 

برای تولید لوله های فولادی ضد زنگ سرد عمدتا از فرایند نورد سرد (طراحی سرد) استفاده می شود. فناوری تولید ترکیبی این لوله ها به سمت سرعت بالا، دقت بالا و افزایش خطوط تولید حرکت کرده‌اند. بیشتر لوله های فولادی ضد زنگ به صورت فرآوری نورد سرد به عمل می آیند بنابراین افراد بیشتر به تجهیزات پردازش سرد در تولید این لوله ها توجه می کنند. دستگاه های نورد سرد جدید همچنین می تواند به کاهش زیاد دیواره لوله دست یابن د و عمدتا فرایند تغییر شکل لوله ها در دستگاه های نورد سرد اتفاق می افتد. خطوط تولید زیاد ، سرعت بالا و خودکار بودن دستگاه ها از ویژگی های دستگاه نورد سرد فعلی است.

فرآیندهای مختلف جوش دادن (درزدار بودن) لوله فولادی 

 

پیشرفت فن آوری جوش دادن سرعت بیشتری در تولید لوله های فولادی ضد زنگ درز دار داشته و استفاده از روش های مختلف جوشکاری باعث بهبود بیشتر کیفیت و بهره وری این لوله ها می شود. در حال حاضر ، اصلی ترین روش های جوشکاری فولاد ضد زنگ مورد استفاده در این صنعت، جوشکاری قوس تنگستن، جوشکاری با فرکانس بالا، جوشکاری پلاسما و جوش لیزر است. بالاترین کاربرد این روش ها شامل فرکانس جوش قوس آرگون و جوشکاری فرکانس بالا است.

فرایند عملیات حرارتی سبک لوله فولادی 

 

تولید لوله های فولادی ضد زنگ توسط کوره های عملیات گرمایشی غیر اکسیداسیون با گاز محافظ به طور گسترده ای در خارج از کشور برای تولیدات متوسطاین محصول و تصفیه حرارتی محصول نهایی استفاده می شود. تمایل به این روش برای توانایی بدون اکسیژن ماندن سطح خارجی لوله که می تواند جایگزین خوبی برای انجام دادن عملیات اسیدشویی برای سطح خارجی لوله باشد. استفاده از این فرآیند عملیات حرارتی نه تنها کیفیت لوله فولادی ضد زنگ را بهتر می کند، بلکه این مشکل را نیز حل می کند که فرایند اسیدشویی به راحتی باعث آلوده کردن محیط می شود.


 مشاهده قیمت لوله فولادی مانیسمان:لیست قیمت لوله مانیسمان 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ