مشخصات لوله فولادی جوش داده شده و فناوری ساخت آن

مشخصات لوله فولادی ضد زنگ جوش داده شده و فناوری ساخت آن

خلاصه مقاله 

فناوری تولید و پردازش لوله فولادی جوش داده شده ساده و بسیار کارآمد است، مشخصات این گونه از لوله های از جنس فولاد بسار متنوع و میزان هزینه طراحی و تولید کم است اما قدرت و اتستحکام این محصول از لوله های فولادی به نسبت دیگر لوله های بدون درز مانیسمان به طور کلی پایین‌تر است. از خصوصیات لوله فولادی ضد زنگ جوش داده شده یکی اینکه قطراین لوله ها کوچک است و صرفه اقتصادی بالایی دارند از نظر هزنیه طراحی تولید و استفاده.

مشخصات لوله فولادی جوش داده شده و فناوری ساخت آن

لوله فولادی جوش داده شده  که به طور عمومی و مرسوم همان لوله فولادی نامیده می‌شود که عمدتاً تیوب فولادی ضد زنگ است که از نوار ورق فولادی ضد زنگ و از طریق پیچش و به شکل استوانه و لوله در امدن به کمک تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید لوله فولادی ساخته می‌شوند. فناوری تولید و پردازش این مدل لوله ها ساده و از نظر هزینه بسیار کارآمد است، مشخصات این لوله ها بسیار متنوع و میزان صرفه افتصادی از نظر هزینه  پایین است اما قدرت محصول به طور کلی از لوله فولادی بدون درز پایین‌تر است.

با پیشرفت مستمر فناوری تولید نوار فولادی ضد زنگ با کیفیت بالا و توسعه سریع فناوری جوش‌، کیفیت جوش بیشتر و بیشتر می‌شود، انواع و مشخصات لوله‌ فولادی ضد زنگ جوش داده شده نیز به طور فزاینده‌ای متنوع است و در زمینه‌های بیشتر به ویژه در لوله مبدل حرارتی ، لوله تزئینی و غیره استفاده می‌شود در لوله مایع کم فشار به طور موثر جایگزین لوله فولادی بدون درز مانیسمان شده است که قیمت‌شان گران است.

دو خصوصیت لوله فولادی ضد زنگ جوش داده شده وجود دارد‌، یکی اینکه لوله فولادی ضد زنگ جوش داده با قطر کوچک است و تولید آن مداوم است، هرچه دیواره ضخیم‌تر باشد سرمایه گذاری واحد و تجهیزات ذوب بالاتر است و صرفه اقتصادی و کاربردی آن پایین‌تر خواهد بود. هرچه دیواره تیوب نازک‌‌تر باشد‌، نسبت هزینه به محصول نهایی پایین‌تر خواهد بود و فناوری محصول نیز در مورد مشخصات آن تصمیم می‌گیرد.

دقت لوله‌ فولادی ضد زنگ جوش داده شده معمولی بالاتر است، ضخامت دیواره لوله فولادی یکنواخت است، میزان روشنایی تیوب نیز زیاد است و می‌تواند به طور قراردادی ثابت شود. بنابراین آن صرفه‌ی اقتصادی و خوبی را در زمینه استفاده از مایعات با فشار بالا، فشار متوسط و کم فشار نشان می‌دهد.

مشخصات لوله فولادی جوش داده شده و فناوری تولید آن

تقسیم‌بندی لوله فولادی جوش داده شده براساس فرایند جوشکاری

 

مشخصات جوشکاری این نوع لوله جوش داده شده فولادی با توجه به فرآیند جوشکاری می‌تواند به دو نوع تقسیم شود: جوشکاری خودکار و جوشکاری دستی. جوشکاری خودکار معمولاً توسط جوش قوس غوطه‌ور و جوش پلاسما استفاده می‌شود و معمولاً برای جوشکاری قوس آرگون از جوشکاری دستی استفاده می‌شود.

روش‌های زیادی برای تقسیم لوله جوشی فولادی ضدزنگ جوش داده شده وجود دارد. طبق سبک جوش‌، لوله جوش داده شده مستقیم و لوله جوش داده شده مارپیچی را می‌توان به لوله جوش داده شده معمولی، لوله مبدل حرارتی‌، لوله کندانسور‌، لوله جوش داده شده با گالوانیزه و غیره تقسیم کرد.

فرمول محاسبه وزن لوله فولادی جوش داده شده 

 

(ضخامت دیواره – قطر بیرون) *ضخامت دیواره* *۰٫۰۲۴۹۱ طول = وزن (کیلوگرم) است

 

استحکام لوله جوش داده شده مارپیچی در لوله فولادی ضد زنگ جوش داده شده معمولاً از لوله جوش داده شده طولی بیشتر است. بطور کلی لوله جوش داده شده با قطر کمتر به صورت درز مستقیم جوش داده می شود‌، در حالی که لوله جوش داده شده با قطر بزرگ بیشتر به صورت مارپیچی جوش داد ه می‌شود. لوله فولادی ضد زنگ جوش داده شده عمدتاً از ورق فولادی ضد زنگ ساخته شده است‌، بنابراین در موارد کلی لوله جوش داده شده قابل مقایسه با لوله فولادی بدون درز در نگاه مردم نیست.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ