کاربرد لوله های بدون درز

کاربرد لوله های بدون درز مانیسمان

 

کاربرد لوله های بدون درز مانیسمان

 

 

لوله های فولادی بدون درز که با نام دیگر مانیسمان در ایران و جهان شناخته میشوند کاربرد های بسیار زیادی دارند. این لوله های یکپارچه و بدون درز در صنایع هسته ای ، گاز طبیعی ، پتروشیمی ، کشتی سازی و دیگ های بخار بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های بدون درز تقریبا حدود ۶۵٪ از سهم بازار صنعت لوله را در دنیا اشغال کرده است.
مشتریان اصلی  لوله های بدون درز در بازار بین المللی شرکت های زیر می باشند:

  • Alston
  • Bucke
  • SIEMENS اتریش
  • نفت و گاز  برزیل
  •  هیوندای ژاپن و..
کاربرد لوله بدرون درز مانیسمان

از کاربرد لوله های بدون درز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. لوله های بدون درز برای خدمات پر فشار
  2. لوله های بدون درز برای خدمات کم فشار و متوسط
  3. لوله های بدون درز برای استفاده در دما و فشار بالا
  4. لوله های بدون درز در مکانیکی و خودرو
  5. لوله  های دیگ بخار
  6. لوله های مبدل حرارتی و کندانسورها
  7. لوله فولادی یکپارچه جهت استفاده در ساختمان سازی کشتی
  8. لوله های خدمات حمل و نقل سیال
  9. لوله های فولادی بدون درز برای سرویس با درجه حرارت پایین
  10. خط لوله های استفاده شده در محیط سرویس ترش

استفاده از لوله های بدون درز به عنوان لوله دیگ بخار

 

لوله های دیگ بخار باید در برابر فشار و درجه حرارت بالا مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. پیشرفته ترین فرآیندهای تولید لوله فولادی و دیگ بخار و روش های پیشرفته بازرسی و آزمایش های پس از تولید ، این اطمینان را یه ما می دهند که لوله های اتشخوار دیگ بخار در شرایط سخت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

بازرگانی بزرگ آهن تک در ارائه طیف گسترده ای از لوله های بویلر که در کاربردهای متنوع صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد ، به مشتریان خود مشاوره رایگان ارایه می دهد. لوله های دیگ بخار  یا بویلر به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و تحمل در برابر تغییرات دما شناخته شده اند. آهن تک همچنین به خاطر همکاری با تمامی کارخانجات داخلی و خارجی امکان سفارشی سازی لوله های دیگ بخار را نیز دارا می باشد تا نیاز مشتریان خود را برطرف کند.

لوله  های بویلر در  صنایع زیر به وفور مورد استفاده قرار می گیرد:

  • دیگ بخار
  • تولید برق
  • سوخت های فسیلی
  • نیروگاه های برقی
  • طرح های فرآوری صنعتی
کاربرد لوله بدون درز مانیسمان

لوله های مبدل حرارتی

 

لوله های مبدل حرارتی ،لوله هایی هستند که برای فرآیند گرمایش یا خنک کننده در نظر گرفته می شوند، به عنوان مثال از این لوله ها برای خنک کردن مدار بسته تجهیزات الکتریکی با استفاده از آب  و همچنین برای خنک کردن محلول های روغن محلول در آب در مخازن استفاده میشوند.این لوله ها به طور عمده در کندانسور ها و دستگاه های انتقال حرارت مشابه مورد استفاده قرار میگیرند.

لوله های مبدل حرارتی در انواع صنایع فرآیند مورد استفاده قرار میگیرند. مشخصات مورد نیاز لوله های مبدل حرارتی عبارتند از: جوشکاری شده با مهره ، دارای طول ثابت .

استاندارد تولیدی لوله های مبدل حرارتی ASTM A179 می باشد. آزمایشاتی که بر روی لوله های مبدل حرارتی انجام میشود موارد زیر می باشند:

  1.  تست هیدرولیک فشار قوی
  2.  تست جریان ادی ، تست اولتراسونیک
  3.  تست مکانیکی
  4.  تست های تحمل OD و WT.

کاربرد لوله بدون درز در ساخت کشتی

 

لوله فولادی بدون درز یا سیم لس در ساخت کشتی اکثرا برای سیستم لوله کشی ، لوله کشی فشار درجه یک  و ۲ مرحله ای برای دیگ بخار و واحد فوق گرمایش استفاده می شود.

لوله فولادی بدون درز  که در ساخت کشتی مورد استفاده قرار میگیرند، لوله هایی هستند که برای دیگ بخار کشتی ، بخاری فوق العاده و سیستم فشار طراحی شده است. لوله های فولادی دریایی می توانند در CCS ، DNV ، LR ، GL ، ABS ، BV ، RINA ، NK و سایر کشتی ها و استانداردهای ملی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد لوله بدون درز مانیسمان

لوله های فولادی بدون درز در اتومبیل

لوله های فولادی بدون درز جهت استفاده مکانیکی و اتومبیل برای ستون فقرات اتومبیل و لوله محور عقب ، ساخت و پردازش تجهیزات دقیق ، ابزار و دستگاه تولید و روانه بازار میشوند.
لوله فشار فولادی کربن مطابق با استاندارد ASME SA-178 A و ASME SA-214 در ضخامت ۳/۴  تا ۴ تولید می شود.

لوله های مکانیکی بدون درز ، به دو صورت فرایند نورد سرد  و فرایند نورد گرم در طیف گسترده ای از اندازه ها ، در  ۱٫۳۷۵  تا ۷٫۷۵۰ OD و از ۰٫۱۸۸  تا ۱٫۶۲۵ ضخامت دیوار تولید می شوند.
محصولات لوله های بدون درز با بالاترین کیفیت فولادها تولید می شوند. درجه ، آنالیز شیمیایی و شرایط سطح با دقت در نظر گرفته می شود و فرآیندهای تولید برای دستیابی به بهترین لوله برای استفاده نهایی طراحی شده اند.
پیکربندی لوله ها از طریق فولاد گرد با طراحی سرد شکل می گیرد. این لوله ها بر روی یک باند یا از طریق قالب شکل دهی میشوند و کشیده می شوند.

لوله های بدون درز در خدمات حمل و نقل سیالات

 

لوله های فولادی بدون درز به طور گسترده برای حمل و نقل مایعات ، انتقال آب (تخلیه فاضلاب ، کارهای انحرافی) ، حمل و نقلنفت و گاز طبیعی و مایعات در مسافت های طولانی استفاده می شود.اندازه های لوله ها در رنج زیر می باشد:

  • O.D 19.05-168.3mm
  • W.T 2.31-14.27mm

لوله فولادی بدون درز برای خدمات با درجه حرارت پایین

 

لوله های فولادی بدون درز در خدمات ومصارفی که در دمای پایین هستند مورد استفاده قرار میگیرند.

این لوله ها از استاندارد اصلی GB T18984-2003 ، ASTM ، ASME A ، SA333 بهره می برند.

بازرگانی آهن تک طیف گسترده ای از لوله های فولادی بدون درز را برای خدمات کرایوژنیک و خدمات با درجه حرارت پایین را فراهم می کند.

استاندارد GB  T18984-2003 قابل استفاده در لوله های کم فشار از -۴۹ تا -۱۴۸ درجه فارنهایت و لوله های فولادی بدون درز با لوله های تبادل گرما در دمای پایین است.

استفاده از لوله های بدون درز در خط لوله ها

 

خط لوله ها برای طیف گسترده ای از حمل و نقل گاز و بنزین در محیط سرویس ترش مورد استفاده قرار گیرند. لوله های خط سرویس ترش مطابق با استاندارد  GB / T9711.3 وAPI5l / ISO3183-2007 تولید می شوند.

اندازه های این لوله ها در ابعاد زیر می باشد:

  • O.D. بین ۱/۴ تا ۲۴اینچ.
  • ضخامت دیواره – از ۱۰ اینچ تا XXH.

عوامل فلزی شامل عناصر آلیاژی ، ریزساختار ، استحکام ، جداسازی و شکل اجزاء غیر فلزی است. برخی از عوامل محیطی که بر HIC تأثیر می گذارند که با عنوان SWC شناخته می شود، فشار جزئی سولفید هیدروژن و دی اکسید کربن ، دمای محیط ، pH و یون های خورنده مانند کلرید است. به دلیل ناکارمدی  HIC ، بسیاری از خرابی های خط لوله گاز ترش در سراسر جهان رخ داده است.

تولید کنندگان لوله های بدون درز ، کاربران و مؤسسات تحقیقاتی تلاش های زیادی را برای درک مکانیسم HIC ، تدوین روش های آزمایشگاهی جهت شناسایی و تعیین میزان حساسیت مواد به HIC و تولید فولاد با مقاومت بالاتر HIC انجام داده اند.

نکاتی که در علایمی که بر روی خط لوله ها حک میشوند وجود دارند  عبارت اند از :

  • لوله مطابق استاندارد و نیاز مشتری مشخص شده است.
  • علامت در انتهای لوله اعمال می شود.
  • داده ها و اطلاعات اضافی برای هر درخواست مشتری در برچسب بسته مشخص می شوند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ