کاربرد لوله فولادی در صنعت خودرو چیست؟

لوله های فولادی در صنعت خودرو

 

لوله فولادی خودرو یکی از انواع لوله های جوش داده شده با دقت بالا  است. این لوله  نوع اصلی لوله خودرو است.
انواع اصلی لوله های فولادی جوش داده شده اتومبیل عبارتند از:

 

  • لوله محور اتومبیل
  • لوله تراکم صدا خفه کن اتومبیل
  • لوله اگزوز اتومبیل
  • لوله پشته لوله بازویی ، اتومبیل ، کمک فنر و غیره.

علاوه بر این ، لوله های فولادی بدون درز برای خودروها همچنین از طیف گسترده ای از لوله های بدون درز از استیل ضد زنگ در صنعت خودرو استفاده می کنند ،که به طور عمده برای سیستم های اگزوز خودرو استفاده میشوند.
خودروها بیش از ۱٪ از فولاد ضد زنگ و ۸۰٪ از فولاد ضدزنگ فریت را تشکیل می دهند.

 

 

لوله فولادی صنعت خودرو

 

استفاده های لوله فولادی در اتومبیل 

 

اگزوز لوله های فولادی خودرو آخرین تست های مدرن روز  لوله اگزوز ، لوله ، شلنگ ، مبدل و صدا خفه کن مرکز را  پاس  می کنند.
صدا خفه کن اتومبیل عمدتاً از لوله جوش داده شده از استیل ضدزنگ ساخته شده است. بعلاوه از لوله محور  برای شاسی ، مونتاژ محور جلو شاسی و آستانه تحمل بوش لوله بدون درز ، دروازه شهر پدال ترمز ، کولر گازی خنک کننده و لوله آب سردکننده اصلی لوله ، لوله تهویه مطبوع و سنسور لوله،میراگرهای فرمان لوله های فولادی بدون درز ، لوله های بدون درز و استوانه با نیازهای ویژه  استفاده می شود.

دیفرانسیل اتومبیل چرخ های محرک چپ و راست (یا جلو و عقب) را قادر می سازد تا با سرعت های مختلف چرخانده شوند. لوله فولادی خودرو عمدتاً از چرخ دنده های سمت چپ و راست ، دو چرخ دنده سیاره ای و یک حامل تشکیل شده است.
عملکرد لوله این است که چرخهای چپ و راست را در هنگام چرخش یا رانندگی در جاده های ناهموار ، با سرعت های مختلف می چرخاند، یعنی حرکت غلتکی خالص چرخ های رانندگی در هر دو طرف را کنترل میکند.

 

اهمیت فولاد

 

فولاد ایمن است. سازه های اتومبیل امروزی از فولاد پیشرفته با مقاومت بالا استفاده می کنند تا به طور مؤثر محافظت در برابر برخورد و اطمینان از ایمنی شما و خانواده خود را انجام دهند. اتومبیل های ساخته شده از فولاد با استحکام پیشرفته سبک تر و کارآمدتر هستند.

 

 

لیست قیمت لوله فولادی

برای سفارش لوله فولادی سیاه و آگاهی از قیمت لوله فولادی میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان متخصص و خبره آهن تک  در زمینه  لوله مشاوره داشته باشید و با آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب  و سفارش دهید.

 

لوله گرد ۳۰۴ از جنس استنلس استیل

 

از ویژگی های این لوله میتوان به استحکام و دوام بالا ،قابلیت برش آسان،فرم دهی آسان،مقرون به صرفه بودن اشاره کرد.استحکام و کارایی و دوام  لوله ها باعث میشود .از جمله کاربردهای صنعتی لوله گرد فولادی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت و ساز
  • معماری هوافضا
  • وسایل نقلیه موتوری
  • برنامه های ساختاری لوله کشی

لوله های بدون درز

 

لوله های بدون درز به علت نداشتن هیچ گونه درز وجوشی روی بدنه لوله از استحکام و دوام بالاتری نسبت به لوله های درزدار برخوردارند.برای تولید لوله های فولادی بدون درز یا مانسمان با قطر های بالا هزینه های گزافی به کار میرود به همین خاطر اکثر تولیدات این لوله در قطر های پایین به کار میرود.برای تولید لوله های بدون درز از روش های ریخته گری نورد اکسترود، اکستروژن، کشش عمیق، کشش لوله، فلوفرمینگ و نورد لوله استفاده میشود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ