اتصالات لوله گازی

لوله های گازی از پرکاربردترین لوله های مصرفی در صنعت و ساختمان می باشد.امروز اهمیت استفاده از این لوله ها بر هیچکس پوشیده نیست .لوله گازی لوله های فولادی یا پلی اتیلن برای استفاده در انتقال گاز میباشد. مصارف لوله گازی در ساختمان های مسکونی ، سوله های صنعتی ، نیروگاه ها ، پالایشگاه ها ، پتروشیمی ها و… است. ازاین لوله ها برای لوله کشی سیستم های هوای فشرده و هیدرولیک نیز استفاده می شود.برای اتصال لوله های گاز نیاز به اتصالات است.در ادامه توضیحاتی را درباره اتصالات لوله های گاز بیان میکنیم .

فلنج کف فلزی

این  فلنج مشکی  ۳/۴ اینچی قابلیت استفاده در خطوط گازی LP ،گاز طبیعی و تامین هوا  را دارد.این فلنج  ایده آل برای ساخت پروژه های DIY را داراست.این فلنج برای برنامه های لوله کشی حرفه ای که مطابق با استانداردهای ASTM هستند مناسب می باشد.

این لوله ها قابلیت اتصال به مادگی لوله  ۳/۴ اینچ را داراست.این فلنج لوله های هیدرواستاتیک تست شده و از خوردگی محافظت می کنداین فلنج ها به راحتی روی دیوار یا کف نصب می شود.برای استفاده با آب آشامیدنی مناسب نیستند. دارای رتبهps 150psi استاندارد هستند.این لوله ها انتقال گازهای طبیعی ، LP را برعهده دارند.

از مشخصات دیگر این فلنج ها میتوان به این موارد اشاره کرد:

رنگ فلنج مشکی می باشد.

حداکثر دمای کاری ۳۰۰ فارنهایت می باشد.

حداکثر دمای کاری ۱۵۰ psi می باشد.

جنس فلنج آهنی می باشد.

ارتفاع فلنج ۰٫۶۲ اینچ  و مناسب برای لوله های ۳/۴ اینچ می باشد.

اتصالات لوله گازی

سه راهی اتصال گازی

  • از کاربرد این سه راهی لوله برای انتقال گاز طبیعی  و هوا میتوان نام برد.
  • رنگ آن ها مشکی می باشد.
  • از جنس فولاد می باشند.
  • حداکثر دمای کار فارنهایت و ۳۵۰ فشار کاری ۱۵۰ psi می باشد.
  • طول آن ۳٫۶ اینچ و عرض آن ۲٫۵ اینچ می باشد.
سه راهی گازی

زانوی ۹۰ درجه لوله

  • از کاربرد این زانوی ۹۰ درجه لوله برای انتقال هوا ،گاز طبیعی،گاز پروپان میتوان نام برد .
  • این زانو ها درحه خمی آنها ۹۰ درجه می باشد.
  • رنگ زانو مشکی می باشد.
  • نوع این اتصال آرنجی می باشد.
  • حداکثر دمای کاری ایم اتصال آرنجی ۳۰۰ درجه فارنهایت و فشار کاری ۱۵۰ psi می باشد.

اتصال دهنده دو طرفه لوله

این کانکتور تر ها برای لوله های ۳/۴ اینچ مناسب می باشد.

این کانکتور ها برای انتقال گاز مناسب می باشد.

رنگ آن ها مشکی و جنس آن ها از فولاد می باشد.

حداکثر دمای کار ۳۵۰ فارنهایت و حداکثر فشار کار ۳۰۰ psi می باشد.

اتصال دهنده گاز

بوش های مانیسمان

  • این بوش ها که با نام دیگر کپ عدسی نیز شناخته میشود .
  • مناسب برای لوله های انتقال گازی طبیعی ،پروپان و سازه ساختمان ها می باشد.
  • رنگ بوش مشکی و جنس آن فولادی می باشد.
  • حداکثر دمای کار ۳۰۰ فارنهایت و حداکثر فشار ۳۰۰ psi می باشد.
کپ عدسی

تولید زانو استاندارد به روش گرم 

یکی از بهترین و متداول ترین روش های تولید زانو در دنیا ،تولید به روش گرم می باشد.این روش نسبت به روش سرد هزینه بیشتری دارد و در عوض سرعت تولید کمتری دارد.این روش دارای کیفیت مناسب و بالایی می باشد.

در این روش لوله ها پس از برش از دستگاهی به نام مندرل از قالب های خاص عبور میکند که قالب درون کوره قرار دارد و شکل آن ها به صورت عصا می باشد و اغلبا جنس آن ها گرمکار می باشد.   در این روش برای تولید زانو از لوله دو سایز پایین تر استفاده می شود. یعنی برای تولید زانو ۵ از لوله ۳ استفاده می شود.

تولید زانو استاندارد به روش سرد

آسان ترین و راحت ترین روش تولید زانو روش سرد می باشد.در این روش به علت کم کردن سایز زانو نمیتوان بیشتر از سایز ۳ تولید کرد. روش کار تولید زانو در این روش بدین گونه است که در این روش لوله های  ۶ متری به صورت مستقیم وارد دستگاه های تولید زانو  شده و پس از عبور لوله از داخل قالب توسط اره به قطعات مناسب  برش خورده میشود و پس از پلیسه گیی و سند بلاست شدن آماده میشود و روانه بازار جهت استفاده میگردد.

تولید کپ عدسی یا بوش مانیسمان

در روش تولید کپ های عدسی ورقه های آهن به طور مستقیم زیر دستگاه پرس وارد می شود و به صورت همزمان برش و گود میشود.این روش برای سایز های پایین می باشد.در روش تولید سایز های بزرگتر و بالاتر در ابتدا ورقه های آهن برش داده میشود و بعد از پرس های مرحله به مرحله لبه های اضافی تراشیده میشود و کپ آماده و مهیا میشود.

تولید تبدیل های لوله

در تولید تبدیل های لوله ،لوله های ۶ متری به قطعات کوچک برش داده میشوند .سپس از فورج شدن درون قالب به قسمت پخ زنی انتقال داده میشود وپس از قرار گیری در کوره های حرارتی  تنش گیری میشوند.مرحله بعدی تولید تبدیل ها رنگ آمیری و مارک و بسته بندی مبدل ها می باشد.مهم ترین نکته ای که در تولید مبدل های وجود دارد و باید رعایت شود این است که  اگر بخواهیم چند سایز پایین تر تولید شود حتما باید مرحله به مرحله باشد ، بطور مثال برای تولید تبدیل ۲*۴ ابتدا باید ۳*۴ تولید شود بعد به ۲/۵*۴ تبدیل شده پس از آن به ۲*۴ تبدیل شود .این روند کار تولید تبدیل باعث افزایش قیمت این مبدل ها می شود.

تولید سه راهی جوشی به روش گرم

سه راهی ها متصل کننده ۳ لوله به یکدیگر می باشند.از این روش برای تولید سه راهی های سایز بالا استفاده میشود.این روش نسبت به روش سرد دارای هزینه کمتر است.از معایب این روش سرعت پایین تولید سه راهی  و کیفیت پایین نسبت به روش سرد می باشد. در تولید این سه راهی ها لوله به اندازه نیاز بریده میشود و یک سوراخ در وسط لوله ایجاد میشود.سپس در کوره های حرارتی گرم میشوند و حرارت میبینند.در گام بعدی زنجیر و ساچمه فولادی از آن ها عبور داده میشود تا به سایز دلخواه و مورد نظر مشتری برسد.

تولید سه راهی جوشی به روش سرد

سه راهی جوشی در روش سرد معمولا تا سایز ۱۰ تولید میشوند.برای تولید سه راهی های سایز بالاتر از روش گرم استفاده میکنند.در تولید این روش لوله های به اندازه های مناسب بریده می شوند و سپس در قالب های پر از آب قرار میگیرند.

پس از توسط جک های هیدرولیک و با فشار بالا و استفاده از سنبه ای لوله فشرده سازی میشوند که فشار آب موجود در لوله ها از سمت نافی سه راهی بیرون زده می شود و شکل سه راهی شکل میگیرد.

تولید زانو در سایز های بالا

در روش تولید زانو در سایز های بالا ورقه های آهن با شکل های خاص که از قبل مشخص شده و آماده شده است برش داده می شوند.سپس با دستگاه های پرس قالب زانو به ورق های آهنی شکل می دهند تا فرم زانو ایجاد شوند.در مرحله بعدی لبه های ورق جوش داده می شوند.برای زیبایی ظاهر جوش را سنگ می زنند و لبه های زانو را پخ می زنند.در گام آخر زانو ها رنگ آمیری می شوند و بر روی آن ها مارک و برچسب زده میشود.

قیمت اتصالات گازی

اتصالات لوله های گازی در ابعاد و سایز های مختلف وجود  دارد.قیمت این اتصالات به عوامل زیادی مرتبط است.جهت استعلام قیمت اتصالات گازی از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان آهن تک در تماس باشید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ