تفاوت لوله بدون درز و لوله فولادی ضد رنگ erw

تفاوت لوله فولادی بدون درز و لوله فولادی ضد رنگ erw

 

 

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان یکی از پر کاربردترین و پر استفاده ترین لوله های  مقاطع فولادی می باشد که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی،صنعت خودرو ،صنعت هوافضا و … مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته میشوند با توجه به نامشان ، هیچ درزی بر روی این لوله ها نمی باشد و همچنین در اصطلاح علمی به آنها سیم لس (Seamless pipe) گفته میشود.

 

لوله فولادی

 

به آن دسته از لوله های فولادی گفته میشود که در فرآیند تولید آنها از انواع روشهای جوش فلرات استفاده نمیشود و تفاوت دیگر آنها در ماده اولیه محصولات میباشد اما در لوله های فولادی فرایند تولید از برش ورق و شکل دهی و جوش و سرانجام غلطک استفاده میشود ولی در تولید لوله های مانیسمان از مقاطع فولادی به شکل شمش و از طریق حرارت و کشش و غلطک و عبور از زره و همچنین نیروهای گریز از مرکز استفاده میشود که در صنایع مختلف به لحاظ متریال و مواد اولیه سازنده آن بالتر و با کییت بهتر و همچنین یکنواختی بیشتر را به همراه دارد و عدم جوش و آسیب پذیری و عمل فشار بیشتر بیشتر مورد استفاده فراوان قرار میگیرد.

در این مقاله درباره   تفاوت اصلی بین لوله های استنلس استیل بدون درز  ولوله های فولادی ضد زنگ  ERW بحث خواهیم کرد.

 

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید لوله های استنلس استیل بدون درز و ERW چیست؟

 

لوله های فولادی بدون درز یا سیم لس  از یک فولاد گرد جامد ساخته شده است که ورق آن گرم می شود و تحت فشار قرار می گیرد تا زمانی که این فولاد درون یک لوله توخالی شکل بگیرد.
ورق تشکیل دهنده آن  هم از تأمین کنندگان بومی و هم از خارج تهیه می شود. عمده فروشندگان بومی این ورق  شرکت JSPL ، JSW & Kalyani هستند و ورق های  فلزی گرد از کارخانه های مشهور اروپا ، کشورهای خاور دور ، کانادا ، چین وارد تامین میشوند.

برای تولید لوله های فولادی ضد زنگ ERW کویل های HR مورد نیاز است. عمده ترین تامین کنندگان  این کویل های HR عبارتند از: SAIL ، Essar ، JSW ، Lloyds .

 

تفاوت بین لوله های استنلس استیل بدون درز و لوله های فولادی ضد زنگ ERW چیست؟

 

لوله جوشکاری مقاومت الکتریکی یا فولاد ضد زنگ  (ERW) توسط نورد فلز و سپس جوشکاری آن به صورت طولی در طول آن تولید می شود.
لوله بدون درز با اکسترود کردن فلز به طول دلخواه تولید می شود.

بنابراین لوله ERW در سطح مقطع خود دارای یک اتصال جوش داده شده است ، این در حالی  است که لوله بدون درز هیچ اتصالی در سطح مقطع خود ندارد.

 

لوله بدون درز

 

در لوله های  بدون درز  یا مانیسمان هیچ جوشکاری یا اتصالی وجود ندارد و از ورق های جامد گرد تولید می شود.
لوله بدون درز تا مشخصات ابعادی و ضخامت دیواره در اندازه های ۱/۸ اینچ تا ۲۶ اینچ OD طراحی  و ساخته شده اند.
این لوله ها برای استفاده در  برنامه های فشار قوی مانند صنایع هیدروکربن و پالایشگاه ها ، اکتشاف و حفاری نفت و گاز ، حمل و نقل نفت و گاز و سیلندرهای هوا و هیدرولیک ، یاتاقان ها ، دیگهای بخار ، اتومبیل طراحی  و ساخته شده اند.

 

لوله های فولادی ضد زنگerw

 

لوله های فولادی ضد زنگ یا همان لوله های erw  به صورت  طولی  دلخواه جوش داده می شوند ،این لوله ها  از Strip / Coil ساخته شده و تا ۲۴ اینچ OD نیز تولید می شود.
لوله ERW از روبان فولادی که از طریق یک سری غلطک کشیده می شود تشکیل می شود و به یک لوله تبدیل می شود که از طریق یک بار الکتریکی ذوب می شود.

این ماده عمدتاً برای کاربردهای فشار کم و متوسط مانند حمل و نقل آب / روغن استفاده می شود.
فولاد مروارید یکی از تولید کنندگان و صادر کننده پیشرو لوله های فولادی ضد زنگ ERW از هند است.
اندازه های مشترک لوله های فولادی ERW از ۲/۳ اینچ OD تا ۲۴ اینچ OD در طول های مختلف تا بیش از ۱۰۰ فوت است. مراحل نهایی در قالب های برهنه و روکش دار  وجود دارد .

 

فناوری های تولید لوله بدون درز و ERW 

 

فن آوری های تولید لوله های بدون درز و ERW عبارت است از   فناوری CPE  ،  که برای تولید لوله های erw و لوله های بدون درز استفاده می شود. OD این لوله ها  با اندازه ۷ اینچ است که دارای استاندارد جهانی  است.
لوله های فولادی ضد زنگ  و لوله های بدون درز تولیدی  از ۷ اینچ تا ۱۴ اینچ هستند که  قابل اعتمادترین تکنولوژی در ضخامت قطر محسوب میشوند.
فناوری جوشکاری القایی با فرکانس بالا برای لوله های فولادی ضد زنگ  و لوله های ERW تا ۲۱ اینچ استفاده می شود.

 

 

لوله فولادی

 

 

چگونه می توان لوله های استنلس استیل بدون درز را از لوله های فولادی ضد زنگ  ERW  تفکیک کرد؟

 

برای تشخیص اینکه لوله استنلس بدون درز است  یا ERW به سادگی میتوان نوشته کنار لوله را خواند .

اگر استاندارد ASTM A53 باشد  ،

نوع S به معنی لوله بدون درز است.

نوع F حرارت دیده   و  جوش داده شده است.

نوع E  لوله جوشکاری مقاومت الکتریکی یا فولاد ضد زنگ erw است

 

لوله بدون درز یا لوله فولادی ضد زنگ

 

به طور خلاصه ، لوله های بدون درز با مانیسمان که  به بازار عرضه می شود که دارای نقصی و جوش کاری روی بدنه لوله  نیستند ، اما  لوله های جوش داده شده یا فولاد ضد زنگ erw  دارای نقص ذاتی و جوشکاری  در طول هر لوله هستند ،  همانطور که در بالا هم اشاره شد.

بطور شهودی این مفهوم توسط خریداران و طراح های آشنا با  محصولات مختلف به راحتی پذیرفته می شود.
هر فرم محصول و روش تولید مشکلات ذاتی و نقص ها و ضعف های  خاص خود را دارد.

مصرف کنندگان باید با این مشکلات و نقص ها و چگونگی تأثیرگذاری بر برنامه های خاص آشنا شوند.
سپس آنها می توانند یک تصمیم آگاهانه را بر اساس واقعیت ها و نیازمندی های موجود اخذ کنند.

 

تولیدکننده لوله فولادی ضد زنگ

 

Pearlite Steel یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان پیشرو لوله های فولاد ضد زنگ ERW از هند است.
این شرکت  لوله های فولادی  ضد زنگ ERW را در ابعاد و اشکال مختلف تولید می کنند. Pearlite steel  همچنین یکی از بزرگترین صادرکننده های لوله های استنلس استیل از هند است.
این شرکت  از بهترین کیفیت مواد اولیه برای تولید لوله های SS استفاده می کنیم ، که ISO و OHSAS آنها را تأیید کرده است.

 

قیمت لوله فولادی erw

 

عوامل متعددی در تعیین قیمت لوله های مانیسمان موثر می باشند که میتوان به برند و کمپانی تولید کننده، کشور سازنده، کیفیت متریال به کار رفته، درصد خلوص فولاد، آلیاژها و فلزهای همراه با آهن، مقاومت مکانیکی و مقاومت شیمیایی لوله اشاره کرد. محصولاتی که دارای برندهای معتبر می باشند و همراه با شناسنامه ی محصول ارائه شده و طی روند تولید آنها استانداردهای جهانی در نظر گرفته شده است از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار هستند. لازم به ذکر است که قیمت بالاتر لوله ها به خاطر اینکه از کیفیت بالاتری برخوردار هستند دارای توجیه اقتصادی بوده و لوله هایی مقرون به صرفه محسوب می شوند.

برای سفارش انواع لوله ها   میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان متخصص و خبره آهن تک  در زمینه  لوله مشاوره داشته باشید و با آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب  و سفارش دهید.

از جمله محصولات محبوب  آهن تک میتوان به لوله مانیسمان ،لوله گالوانیزه ،لوله گلخانه ای ،لوله آتشخوار ،لوله جدار چاه ،لوله اسپیرال ولوله سیاه ،لوله گازی،لوله جدارچاه اشاره کرد .

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ