بالا بردن مقاومت لوله فولادی در برابر خوردگی

بالا بردن مقاومت لوله فولادی (steel pipe)در برابر خوردگی سطح لوله (corrosion resistance pipe surface)

 

 

بالا بردن مقاومت لوله فولادی در برابر خوردگی

 

روش های بسیاری برای فرایند ضد خوردگی در لوله های فولادی ضد زنگ  وجود دارد. با بهبود روش ها و فرایند های تصفیه سطح (surface treatment methods)لوله های فولادی ضد زنگ ، بسیاری از برنامه ها و روشهای عملی قابل اجرا و پیاده سازی است.

 

۱- تمیز کردن لوله فولادی

 

تمیز کردن لوله فولادی ضد زنگ است. می توان لوله فولادی را با حلال (solvent) و امولسیون (emulsion) تمیز کرد و ماده تمیز کننده شیمیایی برای تمیز کردن سطح لوله از جنس فولاد ضد زنگ توصیه می شود تا روغن ، گرد و غبار و مواد آلی مشابه آن از بین برود و زنگ زدگی و  ناخالصی هایی مانند لایه ی اکسیدی سطح لوله فولادی را از بین برد. به همین علت این روشهای کمکی فقط در جهت کمک  به فرایند ضد خوردگی و به طور مقطعی مورد استفاده قرار می گیرد و یک روش دائمی محسوب نمی شود .

 


بالا بردن مقاومت لوله فولادی در برابر خوردگی

 

۲- پاک کردن زنگار و زنگ زدگی لوله فولادی 

 

استفاده از ابزارهایی  مانند برس های فلزی برای از بین بردن زنگار و پوشش های سطح لوله فولادی ، به منظور حذف اکسید هرزه و سست (loose or warped oxide)، زنگارو گرد وغبار(rust or slag) است.

 

لوله فولادی

 

اگر سطح لوله فولادی با اکسید جامد(solid oxide) پوشیده شده باشد ابزارهای دستی عمکرد خوبی برای پاک کردن زنگار سطح لوله فولادی ندارد.

اگر استحکام زنگارلوله فولادی به حدی باشد که این ابزارهای دستی الزامات لازم برای مقاوت در برابر خوردگی را ایجاب نکنند توصیه می شود که از مواد شیمایی برای تمیز کاری استفاده شود.

۳- اسید شویی لوله فولاد

 

اسید شویی لوله فولاد ضد زنگ است که معمولاً با استفاده از مواد شیمیایی و الکترولیز جهت انجام عملیات اسید شویی از دو نوع عملیات شستشوی اسیدی استفاده می شود .

درلوله فولادی ضد زنگ  که برای مقاومت در برابر خوردگی از شستشوی اسیدی استفاده می شود ، شستشومی تواند پوست اکسید (oxide skin)، زنگ زدگی(rust) ، پوشش (coating)را از بین ببرد. بعد از انجام عملیات شستو شوی اسیدی از ماسه برای تمیز کردن سطح لوله فولادی از باقی مانده مواد شمیایی استفاده می شود.

 

 

بالا بردن مقاومت لوله فولادی در برابر خوردگی

 

عملیات خش زدایی لوله فولادی

 

عملیات خش زدایی لوله فولادی به روش جت(jet derusting treatment) است. حذف زنگ زدگی (زنگار) لوله فولادی چرخش با سرعت بسیار بالای پره جت از طریق موتوربسیارپرقدرت است .

همین امر باعث می شود شن و ماسه فولادی ، گلوله های فولادی ، سیم آهنی ، مواد معدنی و سایر مواد ساینده به سطح لوله های فولادی ضد زنگ  تحت عمل نیروی گریز از مرکز پاشیده شود. این روش نه تنها می تواند به طور کامل زنگ زدگی ، اکسید و خاک را از سطح لوله فولادی ازبین ببرد ، بلکه لوله فولادی ضد زنگ کاملا صیقل داده شود.

تحت عملیات اصابت  و نیروی اصطکاک ، ناهمواری ها و خش های لوله فولادی کاملا یکنواخت می شود. در فرآیند پردازش جت ، سطح لوله فولادی ضد زنگ کاملا خشک و همچنین توپهای استیل ، شن و ماسه فولادی و پوشش زنگ و اکسید  کاملا از سطح لوله جدا است  و سطح لوله فولادی بعد از عملیات زنگ زدایی به طور محسوسی تمیزترازقبل ازعملیات است.

 


بالا بردن مقاومت لوله فولادی در برابر خوردگی

 

از  محصولات لوله آهن تک میتوان به لوله مانیسمان ، لوله سیاه ، لوله گالوانیزه ،لوله فولادی، لوله جدارچاه ، لوله داربستی و لوله اتشخوار  اشاره کرد. برای خرید محصولات با کارشناسان خبره  آهن تک از طریق راه های ارتباطی تماس بگیرید .

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ