لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه سبک که در صنعت با نام های دیگری همچون لوله گالوانیزه صنعتی ،لوله سبک صنعتی و لوله سبک نیز شناخته میشود  به لوله های فولادی گالوانیزه  شده ای گفته میشود که با فلز روی و  با استفاده از روش های گالوانیزاسیون  سرد و گرم برای افزایش مقاومت و توان داخلی لوله نسبت به خوردگی جداره های داخلی و خارجی لوله های فولادی  پوشش دهی شده است.

لوله های گالوانیزه سبک نسبت به لوله های گالوانیزه سنگین دارای قیمت بسیار مناسب تر و ارزانتری نسبت به نوع سنگین خود می باشد.به همین دلیل در صنایع مختلف نسبت به لوله های گالوانیزه سنگین پرمصرف تر می باشند.این لوله ها به دلیل تنوع مختلفی که دارند در طراحی  و ساخت و ساز سازه های فلزی مورد استفاده فراوان قرار میگیرند.

روش تولید لوله گالوانیزه سبک

روش تولید لوله‌های گالوانیزه سبک به‌ این صورت است که  تولید لوله مبلی یا روغنی  از ورق و به‌ صورت درزدار که در اکثر موارد درز جوش مستقیم مورد استفاده قرار میگیرد، می‌باشد که پس از تولید و فرآیند تمیزکاری روی لوله ، جهت گالوانیزه  شذن به وان های  مذاب پر از فلز روی انتقال داده میشوند  و پس از مدت زمانی به مدت مشخص ،آماده بسته بندی و فروش با مقدار پوشش مشخصی می باشند .

نکته مهمی  که خریداران لوله گالوانیزه  سبک را به این لوله جذب می کند، قیمت پایین این نوع لوله می باشد. در نتیجه اگر در فکر ساختن گلخانه یا سوله هستید پیشنهاد ما برای شروع لوله گالوانیزه سبک است.

لوله گالوانیزه سبک

لوله فولادی گالوانیزه

لوله فولادی گالوانیزه شده که در بازار ایران با نام لوله آهنی سفید نیز شناخته میشود که در وزن های سبک و سنگین و فوق سنگین   در بازار ایران تولید و توزیع میشود. این لوله ها دارای  مقاطع درز دار بوده و جهت انتقال آب و گاز و تهویه هوا  مورد استفاده قرار میگیرند. آبکاری لوله های فولادی گالوانیزه به دوصورت سرد و گرم می باشد که قیمت لوله های سرد و گرم بر اساس همین آبکاری مشخص میشود.

گالوانیزاسیون

در صنعت آهن آلات برای جلوگیری از خوردگی و آسیب پذیری لوله ، فلز پوششی محافظ را روی آن قرار میدهند که به این عمل گالوانیزاسیون می گویند  و از لایه ای فلز روی و ترکیباتی از آهن برای آن استفاده میشود . به همین علت به لوله هایی که از این طریق گالوانیزه میشوند لوله گالوانیزه گفته میشود.

از لوله گالوانیزه به خاطر دارا بودن این لایه محافظ اغلب برای جابه جایی آب ،تهویه ،تخلیه فاضلاب و لوازم بهداشتی کوچک استفاده میشود .

لوله گالوانیزه فشار قوی

لوله گالوانیزه فشار قوی یا لوله گالوانیزه کشاورزی به لوله هایی فشار قوی گفته میشوند که  با مقاومت بالا در برابر فشارهای بالای مایعات عبور کننده مقاوم هستند.  لوله فولادی فشار قوی در ضخامتهای مختلف ( ۲ و ۲/۳۵ و ۲/۵ ) در بهترین قیمت از تمامی کارخانجات داخلی کشور در آهن تک موجود می باشند.

قیمت لوله گالوانیزه سبک

عواملی که در قیمت لوله های گالوانیزه سبک میتواند تاثیر داشته باشد عبارت است از: وزن لوله ، نوع لوله  ، ضخامت لوله و تعداد درخواستی.

مشخصات لوله های گالوانیزه سبک که در آهن تک موجود می باشند عبارتند از :

لوله سبک سایز ۲/۱ اینچ : ضخامت ۲ میلی متر _ وزن هر شاخه ۶ کیلوگرم
لوله سبک سایز ۴/۳ اینچ : ضخامت ۲ میلی متر _ وزن هر شاخه ۸ کیلوگرم
لوله سبک سایز ۱ اینچ  : ضخامت ۵/۲ میلی متر _ وزن هر شاخه ۱۲ کیلوگرم
لوله سبک سایز ۴/۱۱ اینچ: ضخامت ۵/۲ میلی متر _ وزن هر شاخه ۱۵ کیلوگرم
لوله سبک سایز ۲/۱۱ اینچ: ضخامت ۵/۲ میلی متر _ وزن هر شاخه ۱۸ کیلوگرم
لوله سبک سایز ۲ اینچ : ضخامت ۸/۲ میلی متر _ وزن هر شاخه ۸/۲۴ کیلوگرم
لوله سبک سایز ۲/۲۱ اینچ: ضخامت ۳ میلی متر _ وزن هر شاخه ۳۲ کیلوگرم
لوله سبک سایز ۳ اینچ: ضخامت ۳ میلی متر _ وزن هر شاخه ۳۹ کیلوگرم
لوله  سبک سایز ۴ اینچ: ضخامت ۳ میلی متر _ وزن هر شاخه ۵۰ کیلوگرم

جهت استعلام قیمت لوله های گالوانیزه که در بالا به آن ها اشاره شد میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ارشد آهن تک در تماس باشید.

کارخانجات تولید لوله گالوانیزه سبک

کارخانجات سپنتا ، درپاد تبریز ، ساوه ، صبا پروفیل ،مرند ،شرکت تعاونی گلخانه سازان نگین صادرات ایساتیس یزد و …از تولید کنندگان لوله گالوانیزه سبک در ایران می باشند.

یکی از کارخانجات محبوب تولید لوله های گالوانیزه سبک ،کارخانجات نورد و پروفیل ساوه است که از پر طرفدارترین کارخانه های تولید لوله های گالوانیزه می باشند.
در این کارخانه لوله های گالوانیزه سبک و سنگین و فوق سنگین در ضخامت های مختلف تولید میشوند. تمامی لوله های گالوانیزه  تولیدی کارخانه ساوه از استانداردهای بین المللی همچون DIN 2444 و DIN EN 10240 تبعیت میکنند. نکته مهمی که  لوله های گالوانیزه سبک دارا می باشند این است که  بسته به نوع مصرف و کاربردشان به دو گونه رزوه دار و بدون رزوه تقسیم میشوند که بسته به کاربردشان در ضخامت های مختلفی تولید میشوند.
به همین جهت در صورتی که بخواهید از لوله های گالوانیزه رزوه دار استفاده کنید باید از اتصالاتی همچون  جرج فیشر ، چینی ، توپی و  مک  استفاده کنید.این در حالی است که  برای استفاده از لوله های گالوانیزه بدون رزوه باید از  اتصالات جوشیِ گالوانیزه مخصوص خود این لوله های بدون رزوه استفاده کرد.

آهن تک با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تولید و توزیع لوله در سراسر ایران این افتخار را دارد که با کارخانجات سپنتا ، درپاد تبریز ، ساوه ، صبا پروفیل ،مرند ،شرکت تعاونی گلخانه سازان نگین صادرات ایساتیس یزد و … همکاری مستقیمی دارد.

آهن تک قادر به تامین لوله های گالوانیزه جهت مصارف مختلفی همچون استفاده در صنایع آب،گلخانه سازی ،فنس کشی ،حصار کشی ،تصفیه خانه ها ،صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ،سازه های سبک ،دکل های مخابراتی کابل برق و… می باشد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ