علت عملکرد بهتر لوله فولادی ضد زنگ در کوره پالایش نسبت به کوره فرکانس متوسط

در حال حاضر، دو نوع لوله فولادی ضد زنگ در بازار وجود دارد که بر حسب نوع مصرف آن از لوله ها استفاده می شود و باید در انتخاب لوله مناسب نهایت دقت را به خرج داد زیرا در آن صورت ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را وارد کند.

انواع لوله فولادی ضدزنگ در بازار

لوله فولادی ضد زنگ از نظر ساخت به دو دسته تقسیم می شود که شامل:

  1.  کوره های پالایش
  2.  کوره های فرکانس میانی

کیفیت لوله‌ های فولادی ضد زنگ که توسط آن‌ها تولید می‌شود کاملا متفاوت است و لوله‌های فولادی ضد زنگی که توسط کوره‌های پالایش تولید می‌شوند از نظر عملکرد برتر هستند.

کوره پالایش برای لوله فولادی ضد زنگ چیست؟

در تصفیه تحت محیط استاندارد جوی فولادی ضد زنگ، فولاد ضد زنگ در همان زمان به فولاد مذاب نیازمند به اکسیژن تبدیل می‌شود، و علاوه بر آن گاز بی‌اثر آرگون و نیتروژن را به منظور کاهش سطح دی اکسید کربن به حداقل می‌رساند تا سطح محتوای کربن مواد ضد زنگ را کاهش دهد، اکسیداسیون و گاز بی‌اثر می‌تواند به طور موثر ترکیب فولاد ضد زنگ را مهار کند.

مزایای کوره پالایش برای تولید لوله فولادی ضد زنگ

استفاده از کوره پالایش هنگام تولید لوله فولادی ضد زنگ دارای مزایای بسیاری است که شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای کربن در این لوله ها بسیار پایین است.
  • ناخالصی در لوله های فولادی کم است و عناصر مطلوب از جمله کروم می تواند به خوبی حفظ شود.
  • لوله های فولادی ضد زنگ که از کوره پالایش تولید می شود تورق بالایی دارد که می تواند به طور کامل الزامات پردازش پیچیده لوله های فولادی ضد زنگ ماننده خمش، پیچش، سوختن و حلقه ای کردن را ایجاد می کند.
  • علاوه بر آن ناخالصی های کمتر می توانند باعث شوند که لوله های فولادی ضد زنگ کارایی بالاتری داشته باشد.
کوره پالایشی در مقابل کوره فرکانس میانی

کوره فرکانس میانی برای تولید لوله فولادی ضد زنگ

اگر کوره ذوب توسط میدان مغناطیسی AC ، یک فرآیند تولید و کوره گرمایش مواد اولیه برای فولادسازی تشکیل شود ، اشکالی که در ساخت فولاد با این روش وجود دارد این است که به طور موثری نمی تواند کربن ترکیب شیمیایی فولاد ضد زنگ را کاهش دهد، و قادر به خلاص شدن از شر ناخالصی ها نیست بنابراین، استفاده از کوره فرکانس در متوسط تولید لوله فولادی ضد زنگ پردازش شده در شکل پذیری لوله از جنس فولاد ضد زنگ ضعیف است، پردازش خمش، پیچش، حلقه ای کردن دارای عملکرد ضعیف است، میزان ناخالصی لوله در ترکیب شیمیایی زیاد است، بنابراین نمی تواند الزامات پردازش پولیش ریز را برآورده کند.

قیمت لوله فولادی با توجه به نوع ساخت

اگرچه تولید لوله‌های فولادی ضد زنگ در حال حاضر نسبتا کم است، اما به دلیل قیمت تولید لوله‌های فولادی ضد زنگ، این محصول در حال حاضر در بازار وجود دارد و تفاوت این دو روش بسیار واضح نیست، اما برای عملکرد بهتر محصول و ملاحظات قیمت، تولید لوله فولاد ضد زنگ در کوره پالایش بهترین گزینه برای استفاده است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ