کاربرد لوله فولادی جوش داده شده در صنایع مختلف

جنبه مهم لوله فولادی ضد زنگ با پردازش و کاربرد عمیق این است که مواد اصلی صنایع پتروشیمی، دارویی و صنایع غذایی را این  لوله ها تشکیل میدهند.  همچنین اجزای اصلی تجهیزات برق، صنعت کشتی سازی، تجهیزات تبرید، تجهیزات نمک زدایی و غیره از این نوع لوله می باشد.
بنابراین کاربرد لوله‌‌ فولادی ضد زنگ بسیار گسترده می‌باشد. اصلی‌ترین ویژگی‌های تولید لوله‌های فولادی ضد زنگ جوش داده شده تولید تجهیزات سبک با سرمایه‌گذاری کم، اثر سریع، روش جوشکاری ساده، طیف گسترده‌ای از مشخصات محصول، دقت بالای ابعادی، انحراف کم ضخامت دیواره، سطح صاف و عملکرد بالای محصول نهایی لوله می‌باشد. در حالت تولید انبوه هزینه لوله فولادی ضد زنگ ۲۰% کمتر از تیوب فولادی ضد زنگ می‌باشد.
اکنون با توسعه سریع ساخت و ساز در اقتصاد داخلی ، مصرف فولاد ضد زنگ همچنان رو به افزایش است و تقاضای لوله‌های فولادی ضد زنگ بسیار زیاد است و بازار چشم انداز بسیار خوبی دارد. تقاضای لوله‌ فولادی ضد زنگ بدون درز در صنایع اساسی مانند نفت، شیمی و تولید برق متمرکز شده است که تقاضای ۳/۲ کل مصرف لوله فولادی ضد زنگ بدون درز همچنین در صنعت خودرو، کشتی سازی، ساخت و ساز و صنعت حفاظت از محیط زیست بسیار بالا است. لوله فولادی ضد زنگ جوش داده شده بیشتر در چشم انداز شهری و صنعت معماری استفاده می‌شود که میزان مصرف سالانه آن حدود ۷۰۰ هزار تن است. فرایند پردازش لوله فولادی ضد زنگ جوش داده شده در صنعت بالاست.
محصولاتی که از تیوب فولادی ضد زنگ، فولاد آستنیتی تا فولاد مارتنزیت و فریت، فولاد دو فاز، فولاد با آلیاژ بالا و لوله فولادی بدون درز بدست می‌آید شامل تیوب سرد، تیوب سرد و گرم اکستروژن، لوله گرم اکستروژن، لوله ریخته‌گری گریز از مرکز، لوله جوش شامل جوش پلاسما، جوش قوس آرگون، جوش قوس غوطه ور سرعت نور و لوله جوشکاری که در اصل با پوشش دادن مشخصات استاندارد در همه کشورها در جهان می‌تواند سبب تولید تیوب و لوله فولادی ضد زنگ شود. مشخصات و تنوع آنها همچنین به بیش از ۱۰۰ نوع محصول رسیده است که شامل استفاده از زمینه های صنعتی و غیرنظامی است. اما در کل‌، لوله فولادی ضد زنگ داخلی در انواع، مشخصات، کمیت، کیفیت و مواردی از این دست در تقاضای بازار همچنان دارای شکاف خاصی است.
کاربرد لوله فولادی جوش داده شده

در محصولات فولادی ضد زنگ و کمیت  استفاده عمومی از تولید لوله های فولادی ضد زنگ معمولی مطابق با تعادل تقاضای کل بازار بوده است، ظرفیت تولید لوله فولادی بدون درز بیشتر از تقاضای بازار است. ظرفیت تولید لوله‌های فولادی بدون درز بیشتر از نیاز بازار، ظرفیت بیش از حد، اما در رده‌های پایین می‌باشد عرضه‌ی بالای لوله جوش داده شده از فولاد ضد زنگ تزئینی استاندارد، استاندارد بالای لوله صنعتی، ظرفیت تولید نارسانا به خصوص نیازمندی‌های بالای صنعت لوله مانند نیروگاه برق که با فشار بالای تیوب فولادی ضد زنگ بویلر همراه است که برای کالاهای داخلی خوب نیست.

در مشخصات محصول تیوب فولادی ضد زنگ هدف کلی تولید لوله فولادی ضد زنگ با قطر کم ظرفیت بیشتر از تقاضای بازار است در صورتی که قطر بزرگ و الزامات بالا و تقاضای بازار برای لوله فولادی ضد زنگ که سبب شکاف می‌شود که در بسیاری از موارد خاص بر واردات تکیه می‌شود. در انواع لوله فولادی ضد زنگ تعداد بسیاری از کشورهای خارجی ۳۰۴L, 316L و سایر فولاد ضد زنگ با کربن کم استفاده می‌کنند. سطح اوره داخلی، فولاد ضد زنگ با دقت بالا، اما کیفیت تیوب فولادی ضد زنگ هیچ تضمینی ندارد ،برخی از دشواریهای فنی خاص فولاد ضد زنگ، الزامات کیفیتی بالا، مانند تیوب و لوله‌های مبدل حرارتی بویلر نیروگاه، لوله کود اوره که هنوز هم عمدتاً به واردات متکی است. علاوه بر برخی از خوردگی فولاد ضد زنگ مقاومت عالی در برابر تولید داخلی نشان می‌دهند که تعداد بسیار کمی وجود دارد و هنوز هم نمی تواند تقاضای بازار را برآورده کند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ