عملکرد لوله فولادی ضد زنگ و سایر لوله ها برای لوله کشی آب

در حال حاضر، از لوله ها برای لوله کشی به صورت پنهانی و چاه های لوله ای استفاده می شود. اگر انتخاب مواد اشتباه باشد ، به احتمال زیاد ضررهای زیادی را به همراه خواهد داشت. مواد تامین انتقال آب معمولی شامل لوله‌ فولادی ضد زنگ، لوله‌های مسی، لوله‌های گالوانیزه، لوله‌های فولادی و لوله‌های پلاستیکی است. اکنون، این مواد را مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم کدام ماده مناسب‌ترین است.

مقایسه عملکرد لوله فولادی ضد زنگ و دیگر لوله ها برای انتقال آب لوله کشی

تفاوت های بسیاری بین لوله فولادی ضد زنگ آب و دیگر لوله ها برای انتقال آب لوله کشی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

۱- مقاومت

رایج‌ترین روش، استفاده از لوله‌ های فولادی ضد زنگ ۳۰۴ یا ۳۱۶ استیل است که می تواند بسیاری از نیازهای تصفیه آب و حمل و نقل را تأمین کند. مقاومت کششی لوله‌های فولادی ضد زنگ ۳۰۴ دو برابر لوله فولادی معمولی است که حدود ۴ برابر لوله مسی و بیش از ۸ تا ۱۰ برابر لوله پلاستیکی است. از آنجا که استحکام ماده مشخص می‌کند که آیا لوله آب محکم و قابل‌اعتماد است یا نه، مهم‌ترین نیاز برای تامین آب ساختمان نیز هست. و تحت فشار نیروی خارجی، لوله فولادی ضد زنگ نشتی نخواهد داشت و میزان نشت لوله مسی و لوله پلاستیکی بالاتر است و به راحتی در ساخت و ساز و یا بازسازی مجدد ساختمان آسیب خواهد دید.

عملکرد لوله فولادی ضد زنگ

۲- انبساط گرمایی و حرارتی

ضریب انبساط حرارتی لوله فولادی ضد زنگ مانند لوله مسی است که ۱.۵ برابر لوله فولادی معمولی است و انبساط گرمایی و انقباضی لوله‌های فولادی ضد زنگ نسبتا کند است. ضریب انبساط لوله پلاستیکی بسیار بزرگ است، که کشنده است و برای استفاده به عنوان لوله حرارتی مناسب نیست. تحت شرایط تغییر دمای محیط، لوله پلاستیکی به راحتی می‌تواند خطر پنهان سازی نشت و غیره را به ویژه در مهندسی مخفی کند. لوله کامپوزیت دو نوع مختلف از ضریب انبساط مواد دارد که باعث می‌شود اتصال به آسانی ترک بخورد که باعث می‌شود لوله به راحتی از بین برود. رسانایی حرارتی لوله فولادی ضد زنگ ۱ / ۲۵ نسبت به لوله مسی و  ۱ / ۴ از لوله‌های فولادی معمولی است که برای انتقال آب داغ بسیار مناسب است و عملکرد عایق‌بندی حرارتی بسیار بهتر از لوله‌های مسی است.

۳- مقاومت در برابر خوردگی

یکی از بهترین مزایای لوله‌های فولادی ضد زنگ مقاومت در برابر خوردگی است که بهترین نمونه از بین پنج لوله است. از آنجا که فولاد ضد زنگ غیر فعال و اکسید شده را تولید می‌کند تا لایه ای از مقاومت متراکم تشکیل شود ، محافظ اکسید کروم روی سطح Cr2O3 ، می تواند به طور موثری از واکنش بیشتر اکسیداسیون جلوگیری کند. لوله‌های فلزی دیگر نسبت به فولاد ضد زنگ دارای مقاومت خوردگی کمتری هستند.

عملکرد لوله فولادی ضدزنگ

۴- عملکرد حفاظت از محیط‌زیست و سلامت لوله فولادی ضد زنگ

ویژگی‌های بهداشتی لوله‌ فولادی ضد زنگ عالی هستند، که می‌تواند تضمین کند که کیفیت آب انواع مشکلات عجیب موجود در آب را ندارد و بوی بد نمی‌دهد. این لوله مواد مضر را رسوب نمی‌کند، خلوص آب را تضمین می‌کند و آب را سالم و بی‌ضرر به بدن انسان می رساند. لوله‌های فولادی ضد زنگ نه تنها در صنعت مواد غذایی از جمله نوشیدنی‌ها، محصولات لبنی، آبجوسازی، صنایع داروسازی و دیگر صنایع استفاده می شود. بنابراین، با بهبود مستمر کیفیت آب و مقررات سختگیرانه قوانین در مورد مواد خطرناک در لوله‌های آب، لوله‌های فولادی ضد زنگ بهترین انتخاب برای انتقال آب با کیفیت بالا هستند.

۵- قیمت

اگرچه قیمت لوله‌ فولادی ضد زنگ بیشتر از لوله‌های دیگر است، اما عملکرد مواد آن خیلی بهتر است، و همچنین درجه کیفیت لوله بسیار بیشتر است. در حقیقت، هزینه انتخاب لوله‌ فولادی آب ضد زنگ بیش از سرمایه‌گذاری اولیه است، اما هزینه چرخه عمر آن بسیار پایین است، که مزیت مطلق لوله فولادی ضد زنگ در مقایسه با مواد دیگر از نظر اقتصادی است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ