مشخصات تولید لوله درز جوش داده شده از جنس استنلس استیل چیست؟

مشخصات محصول لوله درز جوش داده شده از جنس استنلس استیل چیست؟

یک لوله درز جوش از جنس استنلس استیل با قطر کمتر از ۲۱۹ میلی متر در فرم دادن رولی پیوسته استفاده می شود که اساساً شبیه لوله درز جوش با فرکانس بالا است. هنگامی که قطر لوله از ۲۱۹ میلی متر بیشتر باشد، از فرم دهی تحت فشار یا جوش مارپیچ استفاده می شود. چنانچه قطر لوله درز جوش کمتر از ۴٫۷۶ میلی متر است، و لوله با کشیدن پس از جوش کشیده می شود.

فناوری جوشکاری بطور عمده شامل جوشکاری با فرکانس بالا، جوشکاری محافظت گاز بی اثر با الکترود تنگستن ، جوشکاری لیزر و جوشکاری پرتو الکترونی است. جوشکاری با فرکانس بالا نمی تواند کیفیت جوشکاری را تضمین کند، اما سرعت جوشی نسبتاً زیاد است، برای تولید سازه معمولی و دکوراسیون لوله درز جوش ،فولاد ضد زنگ مناسب است.

بیشتر لوله های درز جوش استنلس استیل با جوش قوس آرگون یا آرگون و جوش پلاسما ترکیب می شوند. لوله درز جوش استیل ضد زنگ برای کاربردهای دکوراتیو نیاز به سنگ زنی و صیقل دادن بر سطح لوله دارد. لوله درز جوش از استیل ضد زنگ مورد استفاده در ماشین آلات شیمیایی و مبدل حرارتی دیگ بخار نیاز به جوش کاری دیواره داخلی لوله دارد. ساختار جوش توسط محلول جامد دفع شده و باید مجهز به سیستم نظارت بر کیفیت جوش و سیستم آزمایش تشخیص خرابی باشد.

جوشکاری لوله های درزجوشی

لوله درز جوش و انواع جوشکاری

جوش قوس الکتریکی آرگون دنباله تولید لوله درز جوش فولاد ضد زنگ، سیم پیچ برش طولی، نوار استیل، بدون سیم پیچ، مسطح، برش سر و ته لب به لب جوشکاری، جاروبرقی، شکل دهی، جوش قوس آرگون، جوش کاری، پانچ کننده، سرمایش، اندازه گیری، بازرسی جریان کنونی، و سرانجام برش می باشد.

اما پس از برش لوله استنلس استیل، لوله استنلس استیل مطابق با کاربرد آن نیز به سه نوع تقسیم می‌شود.

یکی بدون عملیات حرارتی و لوله طراحی سرد با صاف کردن، تسطیح، فشار، بازرسی، بسته بندی و ذخیره سازی است.

دومی برای عملیات حرارتی لوله درز جوش پس از روغن زدایی، عملیات حرارتی روشن، صاف کردن، بازرسی اولتراسونیک، تسطیح، فشار آب، بازرسی، بسته بندی و ذخیره سازی نهایی می باشد.

سوم این است که لوله را بعد از روغن زدایی، چرخش، نرم‌کردن با حرارت (بازپخت)، صاف کردن، لایه محافظ، روانکاری، طراحی، برش لب، روغن زدایی‌، نرم کردن با حرارت روشن، اتمام، بازرسی، بسته بندی و ذخیره نهایی انتخاب کنید.

در حال حاضر ، فن آوری جدید جوشکاری در لوله درز جوش فولاد ضد زنگ، یعنی جوشکاری از طریق چند مشعل با الکترودهای متعدد، یا ترکیبی از جوش قوس آرگون و جوش پلاسما عرضه شده است. جوشکاری چند مشعل برای لوله های جوش داده شده با ضخامت دیواره بیش از ۲ میلی متر مناسب است، سرعت جوش آن ۳-۴ برابر سریع تر از جوشکاری تک مشعلی است و در عین حال کیفیت لوله بعد از جوشکاری نیز بهینه می شود. علاوه بر این، اضافه کردن هیدروژن به میزان ۵٪ -۱۰٪ و افزودن قدرت جوشکاری پالس با فرکانس بالا در آرگون می تواند به طور موثرتری سرعت جوشکاری را افزایش دهد. به جهت اطمینان از کیفیت جوش، از دستگاه ردیابی خودکار برای رگه جوشکاری، سیستم کنترل ولتاژ قوس الکتریکی و فرآیند جوشکاری با کنترل کامپیوتری استفاده می شود.

از بین بردن خار در روش‌های جوشکاری لوله درز جوش، نگهدارنده گاز داخلی، دیوار قطره با گاز بی‌اثر است تا فشار ذوب را حفظ کند و  اطمینان حاصل شود که وجود ندارد، به طوری که خارهای جوش تولید نگردد؛ به دنبال فناوری چکش دیواری برای لوله های دارای قطر کمتر از قطر ۳۰ میلی متر ، آخرین دیوار داخلی فن آوری نورد برای قطر بزرگتر از قطر لوله جوش داده شده ۵۰ میلی متر است؛ لوله دکوارتیو با تجهیزات صیقل دادن با راندمان بالا، برای افزایش درجه پایان سطح لوله درز جوش از جنس فولاد ضد زنگ می باشد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ