روش تولید لوله گالوانیزه

نحوه تولید لوله گالوانیزه

روش تولید لوله گالوانیزه
لوله گالوانیزه

مراحل تولید لوله گالوانیزه 

روش معمول و متداول برای تولید لوله گالوانیزه گالوانیزه کردن لوله به روش غوطه ور سازی گرم این لوله ها می باشد.

مراحل تولید لوله گالوانیزه به طور خلاصه طی ۷ مرحله زیر انجام می شود :روش تولید لوله گالوانیزه

۱-  در این روش در آغاز فرایند ساخت لوله ها را به واحد آماده سازی مطابق با استانداردهای مجاز منتقل می کنند تا شرایطی را فراهم آورند که این لوله ها بتوانند پوشش فلز روی را بهتر جذب کرده و عمل گالوانیزه شدن بهتر و با کیفیت تر انجام گیرد. در مرحله ابتدایی سطح لوله ها چربی زدایی شده و پس از آن زنگار آهن از سطح لوله ها زدوده و پاک می شود.

۲-  بعد از مرحله تمیز کاری لوله ها به محلول فلاکس وارد گردیده و و کاملا به این محلول آغشته می شوند.دلیل استفاده از محلول فلاکس این است که سبب می شود که عنصرفلز روی به درون سطح فولاد بهتر نفوذ کنند.

روش تولید لوله گالوانیزه

۳-  لوله ها پس از آنکه کاملا به ماده فلاکس آغشته شدند ، به دستگاه گالوانیزه فرستاده می شوند و در کوره های مخصوص دمای لوله ها را تا دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد می رسانند .

۴-  پس از آن که سطوح لوله ها درون کوره و دراثر مجاورت با حرارت خشک شدند، لوله ها را وارد حوضچه های حاوی فلز روی مذاب شده می کنند .و لوله ها به مدت زمان ۱ دقیقه در دمای ۴۵۰ درجه سانتی گراد درون این محلول وان مذاب نگه داشته می شوند سپس لوله های آغشته به فلز روی را سریعا از حمام روی خارج می کنند.

روش تولید لوله گالوانیزه

 

 

 

 

۵- پس از خارج ساختن لوله ها از حمام مذاب روی ، فلز اضافی روی از روی سطح خارجی و داخلی لوله ها و به کمک بخار و دمش هوا پاک و زدوده می شود .

روش تولید لوله گالوانیزه

۶-  برای جلوگیری از تشکیل شدن آلیاژی از فلزهای آهن و روی بر روی لوله ها ، این لوله ها بلافاصله بعد از عملیات بخار و دمش هوا در ردرن بشکه آب سرد غوطه ور می شوند.

روش تولید لوله گالوانیزه

۷-  و در پایان فرایند دو سر انتهایی لوله ها دنده می شود و برای حفاظت از دنده ها و شناسایی آن ها یک درپوش پلاستیکی و معمولا به رنگ آبی رروی آن ها نصب می گردد.


 مقاله مرتبط: لوله داربستی چیست ؟ 

کاربرد لوله های گالوانیزهروش تولید لوله گالوانیزه

 

 

 

 

لوله های گالوانیزه در صنعت فولاد و آهن نسبت به دیگر صنایع کاربرد گسترده تری دارند .

این لوله ها از مقاوت بسیاربالایی برخوردار هستند و همچنین دوام خوبی نیز دارند و اگر در طی عملیات گالوانیزاسیون این لوله ها به خوبی گالوانیزه شوند طول عمر طولانی خواهند داشت .
مزیت خوبی که لوله های گالوانیزه داردند قابل بازیاف بودن آنهاست. یعنی می توان آنها را در کوره های ذوب به حالت مذاب در آورد و جهت ساخت محصولات گالوانیزه جدید استفاده کرد .
علاوه بر این از آنجایی که قیمت لوله گالوانیزه بسیار مناسب می باشد نسبت به سایر جنس های لوله های فولادی و فلزی ساختمان سازی استفاده و کاربرد فراوانی از آن می شود.
از جمله برترین برندهای خوب لوله گالوانیزه می توان لوله گالوانیزه اصفهان ، لوله گالوانیزه قزوین و لوله گالوانیزه ساوه و لوله گالوانیزه سپنتا اشاره کرد .که شما می توانید همه این برندها را از فروشگاه بزرگ آهن تک  تهیه کنید و برای اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه هر کدام از این کارخانه ها با کارشناسان ما تماس بگیرید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ