فرآیند تولید لوله مارپیچی با قطر بزرگ

فرآیند تولید لوله مارپیچی با قطر بزرگ

لوله های مارپیچی بهترین نوع لوله برای انتقال آب و فاضلاب می باشند.در ادامه مطلب فرآیند تولید این لوله ها ذکر میشود.
  1. مواد اولیه برای تولید لوله های مارپیچی کویل های نواری ،سیم های جوشکاری و شار هستند. قبل از ورود مواد آزمایش های دقیق فیزیکی و شیمیایی لازم می باشد.
  2. ابتدا و انتهای لوله فولادی کنار یکدیگر قرار میگیرند و جوش قوس غوطه وری یک یا دو طرفه روی لوله انجام میشود.بعد از نورد لوله فولادی جوش قوسی اتوماتیک روی لوله انجام میشود.
  3. قبل از شکل گیری و قالب بندی لوله تمیز کردن سطح لوله قبل از خم شدن ، تراز کردن ، پیرایش لبه ها و پیرایش نوارها از کار های مهمی می باشد که باید انجام شود.
  4. از فشار الکتریکی برای کنترل فشار سیلندر در دو طرف نقاله استفاده می شود تا از انتقال صاف تسمه نقاله اطمینان حاصل شود.
  5. رول های داخلی و خارجی لوله ها قبل از شکل گیری کنترل میشوند.
  6. از دستگاه کنترل جوش استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که جوش، الزامات جوشکاری را برآورده می کند .این دستگاه ها  قطر لوله ، فاصله  از خط و فاصله جوش را به شدت کنترل می کند.
  7. جوش ها از نظر آسیب های صوتی اتوماتیک اولتراسونیک مداوم در خط هستند تا از تست غیر مخرب جوش ۱۰۰٪  لوله های مارپیچی اطمینان حاصل شود. در صورت بروز نقص ، زنگ خطر به طور خودکار به صدا در می آید و کارگران تولید می توانند هر زمان که بخواهند پارامترهای فرآیند را تنظیم کنند تا نقص را برطرف کنند.
  8. لوله فولادی توسط دستگاه های برش پلاسما هوا به یک قطعه واحد برش داده می شود.
  9. پس از برش در لوله فولادی ، باید از هر دسته از لوله های فولادی باید مطابق با اولین سیستم بازرسی از خواص مکانیکی ، ترکیب شیمیایی ، حالت فیوژن ، کیفیت سطح و آزمایش غیر مخرب برای اطمینان از ساخت لوله بازرسی شود. پس از واجد شرایط بودن ، می توان آن را به طور رسمی وارد بازار کرد.
  10. بخشی از جوش با علامت تشخیص عیب مداوم آکوستیک ، پس از بازرسی دستی مافوق صوت و اشعه ایکس ، در صورت عدم نقص داشتن، تا زمانی که  مورد تأیید قرار بگیرند عبور داده میشوند.
  11. لوله جوش  و اتصالات لوله با شکاف مارپیچی توسط  اشعه X مورد بررسی قرار میگیرند.
  12.   آزمایش فشار هیدرواستاتیک بر روی هر یک از لوله های فولادی انجام می شود و فشار بصورت شعاعی انجام میگیرد.فشار و زمان تست به وسیله دستگاه ردیاب میکرو رایانه بر روی لوله فولادی کنترل می شود.
  13. پردازش انتهای لوله برای کنترل دقیق عمود چهره نهایی لوله ، زاویه شیار و لبه صاف انجام میشود.

 مقاله پیشنهادی:لوله اسپیرال چیست؟

فرآیند تولید لوله های مارپیچی

مزایای لوله مارپیچی چیست؟

 لوله مارپیچی از داخل به سمت خارج به سه لایه تقسیم می شود.
لایه لوله فولادی اول به طور کلی از لوله جوش داده شده مارپیچی (gb8163-87) ساخته شده با لوله مارپیچ (gb9711-88) با توجه به طراحی و نیاز مشتری ساخته شده است.
SY / t5038-92) و لوله جوش داده شده درز مستقیم (gb3092-93). پس از برخورد سطح لوله استیل با انفجار شلیک پیشرفته ، درجه خوردگی لوله فولادی می تواند به سطح gb8923-1988 SA2 برسد و ناهمواری سطح می تواند به استاندارد gb6060.5-88 R  ۱۲٫۵ میکرون برسد.
لایه عایق پلی اورتان با قالب گیری تزریق فوم پلی اورتان سفت و سخت در داخل حفره بین لوله استیل و ژاکت بیرونی توسط دستگاه کف فشار بالا تشکیل می شود. این به اصطلاح “فرآیند کف سازی لوله”  گفته میشود. عملکرد این لایه ضد آب بودن آن است ، از دیگر مزایای این لایه  عایق کاری و پشتیبانی از وزن شبکه گرمایش میتوان نام برد.

لایه محافظ پلی اتیلن با چگالی بالا ،لوله پلاستیکی پیش ساخته مشکی (زرد) با ضخامت دیواره خاص می باشد. عملکرد این لایه محافظت از آسیب دیسک سخت مکانیکی لایه عایق پلی اورتان است و دومین فایده این لایه  ضد خوردگی و ضد آب آن لایه می باشد.

لوله مارپیچی برای پروژه گرمایش  مورد استفاده قرار می گیرد و اثر آب بندی حرارتی آن قابل توجه است. از آن برای انتقال مستقیم استفاده می شود که موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش ضایعات می شود و محیط را اشغال نمی کند و محیط را زیباتر می کند. از این لوله برای حمل و نقل نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد ، این لوله می تواند الزامات حمل و نقل از راه دور را برآورده کند. این لوله ها در برابر گرما و سرما از محتویات درون لوله محافظت می کنند.تجهیزات گرمایش را کاهش می دهد و این لوله ها نصب راحتی دارند و مدت زمان ساخت این لوله ها کوتاه  میباشد.

هنگامی که  از این لوله برای حمل و نقل زمین گرمایی و بهار گرم استفاده می شود ، می تواند شرایط خنک کننده را برآورده کند قابل استفاده در حفاظت از آب ، معدن و سایر زمینه ها برای تأمین نیازهای سرما ، ضد یخ و ضد خوردگی را دارا می باشد. علاوه بر این ، یک فضای کاربرد گسترده برای انتقال خط لوله مواد شیمیایی خام وجود دارد.

به طور خلاصه ، لوله عایق مستقیم پلی اورتان از مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی ، ضد خوردگی ، سرما ، اقتصادی و زیبا برخوردار است. علاوه بر این ، از آن در سطح کشور بسیار مورد استفاده بوده و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

لوله عایق پلی اورتان ویژگی های عایق پلی اورتان را دارا می باشد که عبارت است از :

  • هدایت حرارتی اندک است.
  •  هدایت حرارتی کف پلی اورتان در بین مواد عایق کمترین است.
  • ضد آب
  •  ضد خوردگی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ