لوله تست آب

  1. آهن تک
  2. chevron_left
  3. لوله تست آب
لوله تست آب از جمله پرکاربردترین و رایج ترین لوله ها در صنایع به شمار می آید. این نوع لوله درز دار با PH خنثی به منظور انتقال مایعات و آب تولید و به بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است که لوله تست آب با ضخامت های گوناگون و متفاوتی تولید شده است. از اینرو در هنگام خرید بهتر است لوله ایی را با ضخامت بیشتر انتخاب نمایید چرا که لوله با ضخامت بیشتر قادر است فشار بیشتری را تحمل نمایید، همچنین به دلیل ضخامت بالایی که دارد از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار می باشد. بهتر است بدانید که ضخامت این نوع لوله از ۲ میل شروع می شود.
لوله تست آب
لوله تست آب

لیست قیمت لوله تست آب

لیست قیمت لوله های تست آب در ادامه آمده است.برای سفارش لوله از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید و پس از مشورت و آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لوله گالوانیزه تست آب

شرح کالاکارخانهسایز(اینچ)وزن هر بندیلقیمت هر کیلو 2 میلی متری(تومان)قیمت هر کیلو 2.65 میلی متری(تومان)قیمت هر کیلو 3 میلی متری(تومان)
گالوانیزه تست سپنتا1/21000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا3/41000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا21000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا61000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا51000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا41000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا31000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا2-1/21000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا21000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا1-1/21000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا1-1/41000 (کیلوگرم)
گالوانیزه تست سپنتا11000 (کیلوگرم)

لوله درزدار تست آب

شمارهنوع کالاسایز (اینچ)ضخامتقیمت هر شاخه
1لوله درزدار تست آب54تماس بگیرید.
1لوله درزدار آب43تماس بگیرید.
2لوله درزدار آب33تماس بگیرید.
3لوله درزدار آب2 - 1/23تماس بگیرید.
4لوله درزدار آب23تماس بگیرید.
5لوله درزجوش آب1 - 1/43تماس بگیرید.
6لوله درزجوش آب1 - 1/23تماس بگیرید.
7لوله درزجوش آب2 - 1/22.5تماس بگیرید.
8لوله درزجوش آب13تماس بگیرید
15لوله درزجوش آب22.5تماس بگیرید.
16لوله جوشی آب1 - 1/42.5تماس بگیرید.
17لوله جوشی آب1 - 1/22.5تماس بگیرید.
18لوله جوشی آب12.5تماس بگیرید.
19لوله درزجوش آب3/42.5تماس بگیرید.
20لوله جوشی آب1/22.5تماس بگیرید.
21لوله درزجوش آب12تماس بگیرید.
22لوله درزجوش آب3/42تماس بگیرید.
23لوله جوشی آب1/22تماس بگیرید.
24لوله درزجوش آب44تماس بگیرید.
25لوله درزجوش آب34تماس بگیرید.
26لوله آب2 - 1/24تماس بگیرید.
27لوله آب24تماس بگیرید.
28لوله آب53تماس بگیرید.

تاریخچه لوله تست آب

 

این لوله از قدمت طولانی و بسیار قدیمی برخوردار می باشد. جالب است بدانید که لوله کشی در کشورهایی همچون ایران، هند، چین، روم، یونان و در دوران تمدن باستان سرچشمه گرفته است. در این کشورها حمام های عمومی توسعه پیدا کردند بنابراین به منظور حذف فاضلاب و تامین آب آشامیدنی نیازی بیشتری به لوله کشی پیدا می شد. همچنین در دوران تمدن باستان از لوله های سربی جهت لوله کشی و ساخت حمام استفاده می کردند که استفاده از آن خطراتی را برای مصرف کنندگان آب به دنبال داشت.
لازم به ذکر است که در سال ۱۸۰۰ به بعد و با توسعه و گسترش شهرهای مدرن و پیشرفته به منظور جلوگیری از بروز بیماری های مختلف سیستم های لوله کشی با پیشرفت زیادی همراه شده و توسعه پیدا کردند. همچنین در طول این سال ها افراد از لوله هایی با جنس سرب جهت لوله کشی کمتر استفاده می کردند، زیرا استفاده از سرب مسمومیت بسیاری را برای آنان به دنبال داشت. از اینرو با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی لوله تست آب به منظور جابجایی آب با استفاده از لوله های مناسب و ایده آل مورد استفاده قرار گرفت.
لوله تست آب
لوله تست اب

روش تولید لوله تست آب

 

بهتر است بدانید که این نوع لوله ها به روش گرم و توسط ورق های سیاه نورد شده تولید می شوند. جهت تولید این نوع لوله ها در مرحله اول رول ورق سیاه یا کویل با دقت باز می شود و سپس از بین غلتک ها عبور داده خواهند شد. در مرحله بعد فرآیند تولید رول ورق سیاه باز شده را توسط سه غلتک ابتدای، میانی و انتهای با دقت عبور می دهند. لازم به ذکر است که در این مرحله غلتک ابتدایی و انتهایی از بین سه غلتک به شکل افقی قرار دارند.

بد نیست بدانید که روش تولیدO & U یکی از روش های رایج تولید لوله تست می باشد. در این روش در مرحله اول ورق سیاه را از بین غلتک ها عبور می دهند، سپس توسط فشار دستگاه پرس ورق سیاه را دچار تو رفتگی کرده و به شکل U تغییر می دهند.

بعد از این تغییر شکل توسط غلتک های پرس لبه ها از بیرون به یکدیگر متصل خواهند شد و در مرحله آخر توسط دستگاه های پرس از داخل لوله شکل دایره کامل می شود. در آخرین مرحله و در انتها دو لبه ورق به وسیله دستگاه جوش مستقیم با دقت خاصی به یکدیکدیگر متصل خواهند شد. از دیگر روش های تولید لوله تست آب جوشکاری پرتو لیزر، تولید لوله های بدون درز و تولید لوله درز مارپیچ هستند.

لوله تست آب

آشنایی با انواع لوله کشی لوله تست اب

امروزه لوله کشی لوله گالوانیزه تست با توجه به مکان قرارگیری لوله به دو صورت لوله کشی رو کار  و لوله کشی توکار انجام می شود. بد نیست بدانید که در نوع لوله کشی رو کار لوله ها بدون تخریب و خراب شدن  دیوار ها با دقت از روی دیوارها و در فاصله های مشخص و معینی  از هم قرار خواهند گرفت. این نوع لوله کشی از مزیت های بسیاری برخوردار است که برخی از این مزایا و قابلیت ها عبارتند از :
عدم افت فشار آب، دسترسی سریع تر به سیم لوله کشی، عدم تخریب دیوارها و کف و راحتی در جایگزینی پکیج  دیواری با آبگرمکن. در نوع دیگر لوله کشی که توکار می باشد لوله ها بر اساس نقشه لوله کشی لوله تست آب در مکان هایی درست و اصولی در زیر خاک دفن خواهند شد و در روی دیوار قرار نخواهند گرفت.

آشنایی با مزیت ها و قابلیت های جنس پلاستیکی لوله تست آب

 

لوله تست آب که از جنس پلاستیک می باشد از مزیت ها و قابلیت های بسیار زیادی برخوردار می باشد. از اینرو این نوع لوله ها که از جنس پلاستیک هستند  مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار آب دارد  و در برابر پوسیدگی که  در اثر رطوبت ایجاد می شود از مقاومت بالایی برخوردار است.
همچنین این جنس لوله کشی در ساختار آب تغییری ایجاد نکرده و در آب بدون تاثیر می باشد. از طرفی لوله تست اب بسیار سبک بوده و به راحتی و آسانی قابل نصب و حمل است. لوله تست آب که از جنس پلاستیک می باشد را به دلیل اینکه قطر خارجی کوچکی دارد به راحتی  می توان در دیوار جاسازی نمود. همچنین از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد زیرا از هزینه  بسیار کمی برخوردار می باشد. مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و تنوع در انواع از دیگر مزیت های لوله تست آب پلاستیکی است.
لوله تست آب

آشنایی با مقررات تبیین شده در مورد لوله کشی لوله تست آب

 

جالب است بدانید که در کشور های مختلف راجع به لوله کشی لوله تست اب یکسری قوانین و مقررات خاصی در نظر گرفته شده است که تمام نهادهای اجرایی باید آن ها را به بهترین شکل رعایت نمایند.
از اینرو در کشورمان ایران تنها برخی لوله های تست اب  مجوزها ی لازم  جهت لوله کشی آب سرد و گرم در نظر گرفته شده اند که برخی از این لوله ها عبارتند از: لوله های مسی، لوله های فولادی گالوانیزه،لوله گالوانیزه تست ، لوله درزدار تست ،لوله های پلی اتیلن مشبک (PEX)، لوله های پلی اتیلن با دمای بالا PE-RT ، لوله های پنج لایه پلی اتیلن مشبک آلومینیم، لوله های پنج لایه پلی اتیلن با دمای بالا PE-RT/AL/PE-RT. همچنین لوله های غیر فلزی همچون NSFیا DVGW که از طرف مراکز بهداشتی تایید شده اند.

جهت سفارش لوله تست اب و گالوانیزه تست اب از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ارشد آهن تک تماس بگیرید و پس از مشورت و آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ