لوله جدار چاه

  1. آهن تک
  2. chevron_left
  3. لوله جدار چاه

لوله جدار چاه یا لوله جدار ، یک لوله مشبک صنعتی می باشد که در پروژه های عمرانی بسیاری از آن به عنوان یک لوله پرکاربرد استفاده می شود. این نوع لوله صنعتی، از ریزش دیواره چاه در مناطق مختلف چاه حفر شده جلوگیری به عمل می آورد. نوع لوله جدار چاه تاثیر بسیار زیادی در روند میزان آب خروجی دارد. در پروژه های عمرانی مختلف، بسته به نوع پروژه از لوله های جدار چاه مختلفی استفاده می شود.

لوله جدار چاه
لوله جدار چاه
لوله های جدارچاه ، بر اساس نوع شیار هایی که در بدنه آن ها قرار دارد و همچنین فاصله این شیار ها از هم دیگر، دارای انواع متفاوتی هستند که توسط شرکت های تولیدی لوله های صنعتی در سطح کشور تولید شده و به فروش می رسند. لوله جدار چاه، به عنوان یک نسل جدید از لوله های صنعتی شناخته شده که امروزه به یکی از پر کاربرد ترین لوله ها در پروژه های عمرانی تبدیل شده است.

لیست قیمت لوله جدار چاه

لیست قیمت لوله جدار چاه قزوین ، لوله جدار چاه کالوپ ، لوله جدار چاه اصفهان در ادامه آمده است. جهت سفارش محصول با کارشناسان ارشد آهن تک تماس بگیرید و پس از مشاوره و آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

شمارهشرح کالاسایز(اینچ)ضخامت(میلی متر)قیمت هر کیلو (تومان)
8لوله جدار کارخانه کالوپ 66تماس بگیرید
7لوله جدار تست کارخانه کالوپ 12-148تماس بگیرید
6لوله جدار کارخانه اصفهان 10-12-14-164-5-6تماس بگیرید
5لوله جدار اصفهان 84-59450
4لوله جدار کارخانه قزوین 126تماس بگیرید
3لوله جدار کارخانه قزوین 10-125تماس بگیرید
2لوله جدار کارخانه قزوین 106تماس بگیرید
1لوله جدار تست کارخانه کالوپ 8-12-146تماس بگیرید

لوله جدار چاه چیست؟

لوله جدار چاه، امروزه یکی از لوله های صنعتی پر کاربرد می باشد که در پروژه های عمرانی از آن برای جلوگیری از ریزش چاه استفاده می شود. امروزه بسیاری از افراد به دنبال شناخت انواع ویژگی های این لوله ها هستند تا بتوانند از آن در پروژه های عمرانی خود بهترین استفاده ها را ببرند.

با توجه به اندازه چاهی که در یک پروژه خاص حفر شده است، این نوع لوله ها جدار ، دارای اندازه های متفاوتی بوده که برای هر پروژه عمرانی از نوع خاصی از این لوله ها با اندازه معین استفاده می شود. شرکت های تولیدی این لوله ها نیز، لوله جدار چاه با قطر های متفاوت تولید کرده تا بتوانند پاسخ گوی همه نوع پروژه عمرانی باشند و از این طریق، فروش بالایی داشته باشند.

معمولا بعد از حفر چاه ها، یکی از هدف هایی که مورد توجه مهندسان و پیمانکاران حفر چاه قرار می گیرد، این است که قسمت های دیواره چاه به درون چاه ریزش نداشته باشد. لذا به منظور جلوگیری از ریزش چاه به درون آن و خرابی چاه، امروزه از لوله هایی تحت عنوان لوله جدار چاه استفاده می شود. این نوع لوله ها در قسمت دیواره چاه قرار گرفته و از ریزش چاه به درون آن جلوگیری به عمل خواهند آورد.

معمولا در پروژه های عمرانی که در آن ها نیاز به حفر چاه می باشد، از ۴-۶ لوله جدار چاه، بسته به عمق چاه استفاده می شود تا تمام طول چاه با این لوله ها پوشانده شود. در ادامه، درباره انواع لوله جدار چاه که توسط شرکت های تولید کننده لوله های صنعتی تولید و به فروش می رسند، توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

لوله جدار چاه

انواع لوله جدار چاه

لوله جدار چاه معمولا در ضخامت های مختلفی تهیه و تولید شده و به فروش می رسد. این ضخامت ها معمولا بسته به نوع سفارش مشتریان می تواند متفاوت باشد. بعلاوه قطر این لوله ها نیز متغیر بوده و برای چاه های مختلف، با قطر دهانه مختلف، لوله جدار چاه خاصی استفاده می شود که قطر آن هم اندازه قطر دهانه چاه باشد. انواع لوله جدار چاه بر اساس ضخامت و قطر دهانه این نوع لوله ها، معمولا در ۶ دسته طبقه بندی می شوند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

۶ دسته لوله جداره چاهی

۱- دسته اول لوله جدار چاه

دسته اول از لوله های جدار چاه، لوله های جدار چاه فولادی با قطر دهانه ۱۰ اینچی می باشند که ضخامت این لوله ها ۴ میلی متر می باشد. ای نوع لوله، به عنوان کم ضخامت ترین لوله شناخته شده که کاربرد های خاص خود را دارا می باشد.

۲- دسته دوم لوله جدار چاه

دسته دوم از لوله جدار چاه که تقریبا مشابه دسته اول می باشد و فقط در ضخامت، کمی ضخیم تر از نوع اول می باشد نیز توسط مهندسان و پیمان کاران بسیاری برای استفاده در پروژه های خود سفارش داده می شوند. این نوع لوله جدار چاه نیز دارای قطر دهانه ی ۱۰ اینچ بوده و ضخامت آن ۴٫۳۷ میلی متر می باشد.

۳- دسته سوم لوله جدار چاه

یکی دیگر از انواع لوله جدار چاه که دارای کاربرد های وسیعی می باشد، این نوع لوله می باشد که قطر دهانه ۱۰ اینچی داشته و فقط ضخامت آن کمی بیشتر از نوع قبلی بوده و ۴٫۵ میلی متر است.

۴- دسته چهارم لوله جدار چاه

در دسته چهارم این نوع لوله ها، قطر دهانه ۱۰ اینچ بوده و ضخامت آن ها کمی بیشتر از نوع قبلی یعنی ۴٫۸۵ میلی متر می باشد. این نوع اندازه ها در حد صدم میلی متر، نشان می دهد که اندازه قطر و ضخامت این لوله چقدر در روند کار اهمیت دارد و برای هر نوع پروژه می بایست دقیقا همان نوع لوله ای بکار گرفته شود که در روند کار مفید واقع شود و بتواند به خوبی از ریزش چاه جلوگیری به عمل آورد.

۵- دسته پنجم لوله جدار چاه

در دسته پنجم لوله جدار چاه، قطر دهانه این نوع لوله ۱۰ اینچ و ضخامت آن ۵ میلی متر می باشد که جزء لوله های با ضخامت بالا محسوب می شود.

۶- دسته ششم لوله جدار چاه

این دسته از لوله های جدار چاه، بیشترین ضخامت را در بین انواع لوله های جدار چاه داشته و ضخامت آن ها ۵٫۴ میلی متر می باشد هرچند که قطر دهانه آن ها همان ۱۰ اینچ می باشد.

عوامل موثر بر قیمت لوله جدار چاه

قیمت انواع لوله های صنعتی، از جمله لوله جدار چاه بستگی به چند فاکتور دارد که بر اساس این فاکتور ها، مدیران شرکت های تولید و فروش لوله های صنعتی، روی این لوله ها، قیمت های مناسب قرار داده تا با فروش آن ها بتوانند سود خوبی را برای شرکت خود رقم بزنند.
امروزه شرکت های بسیاری در سطح کشور هستند که به عرضه لوله های صنعتی و از جمله لوله جدار چاه می پردازند. در این میان شرکت هایی که بتوانند قیمت مناسب ارائه دهند، می توانند از دیگر شرکت های فعال در این زمینه پیشی گرفته و فروش بالاتری داشته باشند. بعلاوه کیفیت لوله های تولیدی این شرکت ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
کیفیتی که باید در تناسب با قیمت باشد و کیفیت خوب کالای تولیدی به همراه قیمت مناسب است که می تواند جذب مشتری نماید. همان طور که اشاره شد چند فاکتور مهم وجود دارد که بر روی قیمت لوله های صنعتی و از جمله لوله جدار چاه تاثیر دارد. این فاکتور ها، شامل موارد زیر هستند:

۱- ضخامت لوله:

یکی از فاکتور های مهمی که در زمینه قیمت گذاری بر روی لوله های صنعتی از جمله لوله جدار چاه دارای اهمیت می باشد، ضخامت لوله مورد نظر است که مورد توجه مدیران شرکت ها قرار گرفته و هر نوع لوله ای با ضخامت مشخص، دارای قیمت های متفاوتی می باشد.

۲- جنس لوله:

از دیگر فاکتور هایی که برای قیمت گذاشتن بر روی لوله های صنعتی مختلف، از جمله این نوع لوله یعنی لوله جداره چاه مورد توجه قرار می گیرد، جنس لوله می باشد . این نوع لوله های صنعتی دارای جنس های مختلفی می باشند که انتخاب نوع جنسی که در تولید این لوله ها بکار گرفته می شود، در قیمت این لوله ها بسیار مهم می باشد.

۳- نوع میل:

از دیگر موارد بسیار مهم در قیمت گذاری لوله جدار چاه، نوع میل مورد استفاده در تولید این لوله ها می باشد.

۴- شرکت تولید کننده لوله :

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردی که در قیمت گذاری لوله های صنعتی بسیار مهم می باشد، شرکت تولید کننده و برند تولید لوله های صنعتی می باشد. بعضی از شرکت های تولید کننده لوله های صنعتی، به واسطه تولید محصولات با کیفیت در بین مردم معروف شده و به عنوان برند شرکت خود را عرضه می کنند و هرچه که بر معروفیت آن ها افزوده شود، قیمت محصولات تولیدی آن ها، از جمله لوله های صنعتی آن ها بالاتر خواهد رفت. لذا یکی از مهم ترین عواملی که در قیمت گذاری لوله جدار چاه دارای اهمیت می باشد، شرکت تولید کننده لوله صنعتی می باشد.

۵- آلیاژ مورد استفاده در تولید لوله جدار چاه:

از دیگر عوامل مهم در قیمت گذاری روی لوله های صنعتی، آلیاژ مورد استفاده در تولید این لوله ها می باشد. هرچه آلیاژی که در تولید این لوله های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، استحکام بیشتری داشته باشد، قیمت لوله صنعتی بیشتر خواهد بود. لذا یکی دیگر از مهم ترین عوامل در قیمت گذاری لوله جداره چاه، آلیاژ هایی هستند که در تولید این لوله ها بکار گرفته می شوند.

لوله جدار چاه

کاربرد های لوله جداره چاه

لوله جداره چاه، با دارا بودن کاربرد های وسیع در حفاری ها و پروژه های عمرانی، به یکی از محصولات پر فروش شرکت ها و کارخانجات تولید لوله های صنعتی تبدیل شده است. در ادامه به ۱۰ مورد از مهم ترین کاربرد های این نوع لوله اشاره کرده و درباره هر کدام از این کاربرد ها، به طور مختصر توضیحاتی را ارائه می دهیم.

۱۰مورد از کاربردهای لوله جداره چاه

  1. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که به عنوان کاربرد لوله جداره چاه از آن یاد می شود، این است که این نوع لوله، از ریزش چاه به درون آن پس از حفاری چاه جلوگیری به عمل می آورد. همچنین این نوع لوله، باعث می شود که اطراف چاه ماسه دهی کمتری داشته باشد و یا اینکه اصلا میزان ماسه دهی آن به درون چاه به صفر برسد. لذا جلوگیری از ریزش چاه و ریختن ماسه اطراف چاه به درون آن، یکی از مهم ترین کاربرد های این نوع لوله می باشد.
  2. کاربرد دیگر لوله جداره چاه، این است که این نوع لوله برای جدا کردن طبقات مختلف مواد در مخازن مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در مخازن نفت و گاز، برای جدا کردن آب از نفت و گاز، از این نوع لوله ها استفاده می شود.
  3. لوله جداره چاه برای کاهش دادن و یا حذف هزینه های مختلف چاه می باشد. به عنوان مثال، هزینه لایروبی چاه و یا تغییر محل چاه در موارد مورد نیاز، کاهش یافته و یا حذف می شود.
  4. لوله جدار چاه، به دلیل شیار های V شکلی که دارد، از انسداد شیار ها جلوگیری به عمل می آورد.
  5. یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های لوله جداره چاه، این است که در مواردی که از این لوله استفاده می شود، مدت زمانی که چاه عمر می کند افزایش یافته و صرفه اقتصادی بیشتری را نسبت به زمانی دارد که از این نوع لوله ها در چاه استفاده نمی شود. لذا یکی از مهم ترین دلایل استفاده از لوله جداره چاه در حفاری ها، صرفه اقتصادی چاه ها می باشد که در مقابل چاه هایی که از این لوله ها در آن بکار نرفته است، بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  6. جلوگیری از ایجاد جریان های آشفته در چاه است. این جریان ها ممکن است با ضربه هایی که به کنار چاه می زنند، باعث فروریختن چاه به درون آن شوند. لذا استفاده از لوله جداره چاه، مانع از برخورد این جریان های آشفته به کناره چاه می شود.
  7. لوله جداره چاه برای حفاظت و نگهداری از ابزاری است که درون چاه قرار داده می شوند. این ابزار، تحت عنوان ابزار درون چاهی می باشند و حفاظت از آن ها، یکی از وظایف لوله جدار چاه می باشد. این ابزار، ابزاری مثل لوله مغزی می باشند که پس از به اتمام رسیدن کار حفاری در این چاه ها نصب می شوند.
  8. لوله جداره چاه، برای جلوگیری از ورود مواد و دانه هایی مثل شن از درون مخزن ها، به درون چاه نیز دارای کاربرد می باشد. این کاربرد لوله جداره چاه، باعث می شود که جریان درون چاه آلوده نشود.
  9. از دیگر کاربرد هایی که این نوع لوله، به عنوان یکی از پر کاربرد ترین لوله ها دارا می باشد، این است که این لوله، لایه های کم فشار درون چاه را از لایه های پر فشار جدا می کند.
  10.  این لوله، به عنوان یکی از بهترین لوله های صنعتی از وارد شدن سیالات مختلف به درون چاه جلوگیری به عمل میاورند. لذا با استفاده از این نوع لوله، جریان آب یا مایع سیال درون چاه، به وسیله سیالات مختلف از بیرون آلوده نشده و چاه کاملا به صرفه خواهد بود.
فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ