لوله گلخانه ای

  1. آهن تک
  2. chevron_left
  3. لوله گلخانه ای
لوله گلخانه ای عمدتا برای ساخت سازه های گلخانه که با دیوارها و سقفی که از مواد شفاف مانند شیشه یا پلاستیک ساخته شده اند مورد استفاده قرار میگیرد. در فضای گلخانه گیاهانی که به شرایط تنظیم شده آب و هوایی احتیاج دارند رشد می کنند. این سازه ها از سایزهای کوچک گرفته تا ساختمانهای با اندازه صنعتی متغیر است.
لوله گلخانه ای
لوله گلخانه ای

قیمت لوله گلخانه ای 

در ادامه لیست قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای آورده شده است.با کارشناسان ارشد آهن تک تماس بگیرید و پس از مشورت و آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.

لیست قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای 

شمارهشرح کالانمره لولهسایز(اینچ)ضخامت(میلی متر)قیمت هر کیلو(تومان)
1لوله گالوانیزه گلخانه ای 21/2253500
2لوله گلخانه ای 2.53/4253500
3لوله گلخانه ای 31253400
4لوله گلخانه ای 41-1/4253200
5لوله گلخانه ای 51-1/2253200
6لوله گلخانه ای 62252900
7لوله گلخانه ای 21/22.551200
8لوله گلخانه ای 2.53/42.551200
9لوله گلخانه ای 312.550700
10لوله گلخانه ای 41-1/42.550500
11لوله گلخانه ای 51-1/22.550500
12لوله گلخانه ای 622.550400

لوله گلخانه ای

افراد زیادی هستند که گلخانه  را از قاب های پی وی سی ساخته و آنها را با ورق های پلاستیکی می پوشانند. اگر از پلاستیک محافظت نشده در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده نمی کنید، پوشش گلخانه احتمالاً یک سال دوام نخواهد داشت. البته مواد پلاستیکی خاصی وجود دارد که با صرف هزینه بالاتر در برابر اشعه ماوراء بنفش تا ۴ سال مقاومت دارد.
ساختار گلخانه که از لوله  تشکیل شده می تواند از آلومینیوم ، فولاد گالوانیزه ، چوب یا پلاستیک ساخته شود. هر ماده از ساختار و نوع پانل متفاوتی برخوردار است که با آنها بهتر کار می کند. به عنوان مثال ، فولاد برای ورق های پلی اتیلن یا پارچه های پلی وینیل کلرید (PVC) مناسب است.

 

انتخاب مواد لوله کشی PVC همانطور که در مجراهای برقی و لوله های آب استفاده می شود ، به طور خاص برای افراد کم درآمد در کشورهای در حال توسعه مورد توجه قرار می گیرد زیرا مواد PVC ارزان و در دسترس در دسترس هستند. گلخانه برای رشد محصولات کشاورزی در مناطقی که مردم در آن زندگی می کنند ایده آل است.

لوله گلخانه ای
لوله گلخانه ای

سازه گلخانه ای از چه موادی تشکیل می شود؟

 

در قاب بندی و استفاده از لوله گلخانه دسترسی به مصالحی که به عنوان سایدینگ استفاده می شود لازم است. اما یک فریم نامناسب می تواند به معنای یک قاب ناپایدار باشد که هرگز واقعاً تبدیل به یک سازه مناسب نخواهد شد. اگر قاب اولیه از سازه گلخانه ای به درستی ساخته نشود ، بعداً متوجه خواهید شد که دارای ترک و شکافهایی است که در برابر تهاجم حشرات و حیوانات کوچک عملا بی دفاع است.

برخی سازه های گلخانه به صورت کیت فروخته می شوند که هیچ گزینه ای برای انتخاب مواد قاب در اختیار شما قرار نمی دهند، اما اگر در حال ساخت گلخانه بر اساس سلیقه خود هستید، می توانید لوله  را از موادی که برای ساختار قاب استفاده می کنید انتخاب کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید با چهار گزینه رایج در زمینه برپا کردن گلخانه ها در نظر بگیرید: چوب ، آلومینیوم ، فولاد گالوانیزه و لوله پلاستیکی پی وی سی.

لوله گلخانه ای
لوله گلخانه ای

سازه گلخانه ای از جنس چوب

یکی از مواد که به عنوان لوله برای ساخت گلخانه به کار می رود یعنی چوب ، ماده ای طبیعی است که باعث ایجاد ساختار کلاسیک گلخانه ای می شود. اما چوب از نظر قاب برای گلخانه تا حدودی غیرممکن است، مگر اینکه سازه ای که در حال ساختن آن است بیشتر به یک اتاق آفتاب گیر شبیه باشد.

چوب از عایق مناسبی برخوردار است و ساخت و مونتاژ آن در قاب بسیار آسان است. اما گلخانه ها تر هستند ، فضاهای مرطوب و بیشتر چوب در نهایت با وجود ادامه رطوبت موجود در گلخانه ، دچار پوسیدگی می شود.

اگر از چوب به عنوان لوله برای ساختن گلخانه  استفاده می کنید ، یک گونه با مقاومت شناخته شده در برابر رطوبت و پوسیدگی ، مانند سرو یا چوب قرمز را انتخاب کنید. یا ، از چوب تصفیه شده شیمیایی که برای استفاده در فضای باز طراحی شده است بهره بگیرید.استفاده از سیلر هر چند سال باعث افزایش عمر آن می شود.

لوله گلخانه ای
لوله گلخانه ای

سازه گلخانه ای از جنس آلومینیوم

آلومینیوم یک ماده بسیار سبک و عالی است – در نتیجه قرار گرفتن در معرض عناصر زنگ نمی زند و تجزیه نمی شود. اما آلومینیوم خیلی قوی نیست و در هنگام استفاده در قاب  به عنوان لوله گلخانه ای ، قطعات پشتیبانی باید یا از قطعات سنگین ساخته شوند یا برای مقاومت دو برابر شوند.

با این حال، آلومینیوم بخاطر انعطاف پذیری مناسبی برای صفحه های شیشه ای یا پلی کربنات ارائه می دهد. آلومینیوم را می توان در هر رنگی که انتخاب کردید رنگ آمیزی یا آنودایز کرد.

سازه گلخانه ای از جنس گالوانیزه و استیل

سومین متریال برای سازه گلخانه ای یعنی فولاد گالوانیزه ماندگاری زیادی داشته و در عین حال  هزینه کمتری نسبت به بقیه مواد دارد.

از آنجا که فولاد بسیار قوی و مقاوم است، گلخانه شما به قطعات قاب بندی کمتری احتیاج دارد، به این معنی که سایه های کمتری در گلخانه تشکیل می شوند. با این حال ، اکثر فریم های فولادی که به عنوان لوله گلخانه ای به کار می روند، به گونه ای طراحی شده اند که از فیلم های پلی اتیلن استفاده می شود تا از شیشه های جامد یا پانل های پلی کربنات.

گلخانه ها با قاب های فولادی گالوانیزه و پوشش فیلم پلی اتیلن در بین پرورش دهندگان تجاری محبوب هستند، اما در مکان های مسکونی به خصوص جذابیتی ندارند. یک از معایب بزرگ برای لوله گلخانه ای از جنس فولاد گالوانیزه این است که در نهایت پوشش گالوانیزه از بین می رود و زنگ می زند.

انواع لوله های گالوانیزه :

از لوله های گالوانیزه که میتوان برای ساخت گلخانه استفاده مرد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  لوله گالوانیزه سبک
  • لوله گالوانیزه کشاورزی
  • لوله گالوانیزه صنعتی
  • لوله گالوانیزه سنگین

به منظور جلوگیرى از زنگ زدگی بیرون و داخل لوله گلخانه ، از پوشش گالوانیزه گرم استفاده می شود . لوله گالوانیزه سازه گلخانه ای به روش متداول استفاده از گالوانیزه گرم به روش غوطه وری و طبق استاندارد انجام می گردد .

مشخصات محصول تولیدى  سازه گلخانه ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى لوله ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

لوله گلخانه ای
لوله گلخانه ای

سازه گلخانه ای از جنس  PVC

سازه گلخانه ای از جنس پلاستیکی PVC کم هزینه ، سبک (قابل حمل) و مونتاژ آن بسیار آسان است. قاب ساخته شده از یک لوله پلاستیکی به سختی فلز یا چوب نیست، اما این صنعت در حال رسیدگی به طرح هایی است که دارای تکیه گاه های فلزی به همراه قاب PVC است.

همچنین از این مزیت برخوردار است که باعث کاهش گرمای کمتری نسبت به قاب فلزی می شود. لوله هایی با قاب های PVC تقریباً همیشه از فیلم پلی اتیلن برای دیوارها استفاده می کنند.

یکی از عیب های لوله های پی وی سی خراب شدن تدریجی در اثر نور خورشید است. اما یک گلخانه با لوله گلخانه ایPVC که دارای لوله هایی است که از اشعه ماوراء بنفش محافظت می شوند حداقل باید ۲۰ سال طول قابل استفاده خواهد بود. اشکال دیگر این است که لوله های قاب باید به قطر بزرگ باشند تا کمبود نسبی PVC را جبران کند و بنابراین قاب ، سایه های بیشتری نسبت به یک قاب فلزی ریخته است.

در نهایت سازه هایی که از لوله گلخانه با جنس فلزی ساخته شده و با فیلم پلاستیکی شفاف پوشیده شده اند، محفظه ای کامل را فراهم می کنند و می تواند به منافذ ، سایه ها ، سیستم های آبیاری و نورپردازی مجهز باشد . گلخانه ها می توانند شرایط رشد بهینه بسیار کنترل شده ای را برای گیاهان فراهم کرده و از آنها در برابر خطرات محیطی یا شرایط غیرقابل مهار در فضای بیرونی محافظت کنند.

اگر پایه ای وجود نداشته باشد ، می توان محصولات گلخانه ای را در ظروف ، نیمکت و یا در خاک کشت کرد.
برای انجام عملیات برپایی سازه های بزرگتر ، قطعا به قاب های بزرگتر و پایه های بلندتر و مقاوم تر نیاز خواهد بود.

لوله گلخانه ای
لوله گلخانه ای

کدام سایز لوله گالوانیزه گلخانه ای کاربرد بیشتری دارد؟

 

معمولا از همه سایز های لوله گالوانیزه گلخانه استفاده می شود اما طبیعتا برخی از سایز ها ممکن است کاربرد بیشتری نسبت به سایر سایز های موجود در بازار داشته باشند.

سایز هایی که دارای کاربرد های بسیار بیشتری در صنعت گلخانه می باشند عبارتند از ¾ اینچ، ۱/۲ اینچ و ۱ اینچ دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشند.

زیرا معمولا وزن سبک تری داشته و حمل و نقل و همچنین تغییر شکل آنها بسیار ساده تر می باشد. از طرفی برای نصب نیز سرعت عمل را بیشتر نموده و نیاز به زمان کمتری برای احداث گلخانه می باشد.

بدین ترتیب معمولا اغلب افراد و شرکت هایی که گلخانه احداث می کنند، از لوله هایی با سایز های معرفی شده استفاده می کنند.

البته سایر ساز ها نیز در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

از این رو شرکت های تولیدی سایزبندی لوله گالوانیزه گلخانه ای را به صورت کامل و بین ۱/۲ الی ۴ اینچ این لوله ها را تولید و روانه بازار می کنند

لوله گلخانه ای
لوله گلخانه ای

مزایای لوله های  گالوانیزه گلخانه ای :

لوله گالوانیزه  دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد. یکی از بهترین مزایایی که لوله های گالوانیزه داشته، روکش گالوانیزه آنها می باشد.

زیرا روکش روی می تواند عمر این لوله ها را بسیار بیشتر نماید. معمولا لوله گلخانه ای PGCO به خاطر روکش روی که داشته، دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند.

این موضوع باعث می شود که سال ها بتوان از این لوله بدون اینکه معیوب شوند، استفاده نمود. این موضوع هزینه های گلخانه را تا حدودی کاهش می دهد.

بدین ترتیب معمولا از لوله گالوانیزه PGCO در احداث گلخانه های مختلف استفاده می شود. آبکاری لوله های گالوانیزه به صورت گرم نیز امکان پذیر می باشد. آبکاری گرم می تواند کیفیت این لوله ها را افزایش دهد. بدین ترتیب مصرف کننده از این لوله رضایت بسیار بیشتری خواهد داشت.

موجود بودن انواع اتصالات برای لوله گالوانیزه گلخانه ای نیز می تواند یکی از مزایای این محصولات به شمار برود. زیرا باعث راحتی و سرعت در نصب این لوله ها برای احداث یک گلخانه نیز می شود. بدین ترتیب استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه PGCO از نظر اقتصادی نیز می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ