کاربرد لوله فولادی درهواپیما

از کاربردهای لوله فولادی در هواپیما بیشتر بدانیم 

 

لوله فولادی در هواپیما چه کاربردی دارد شاید این سوال شما هم باشد ،هواپیماهای مدرن شامل  نکات شگفت انگیز فن آوری و مهندسی هستند. آنها ساخته شده اند تا از دوام ، ایمنی و کارایی در حد امکان برخوردار باشند و به این ترتیب به پیشرفته ترین مواد موجود در بازار اعتماد می کنند. به همین دلیل جای تعجب ندارد که انواع هواپیما ها حاوی انواع آلیاژ فولاد ضد زنگ هستند.

 

اولین فلزی که یک فرد معمولی ممکن است هنگام دیدن هواپیما به آن فکر کند ، آلومینیوم است ، اما در سالهای اخیر ، فولاد ضد زنگ پریمیوم با کارایی بالا در طراحی خود بیشتر و بیشتر برجسته است. از آنجا که این استحکام ، بادوام و مقرون به صرفه است ، فولاد ضد زنگ عملکردهای بسیاری را در هواپیماهای مدرن انجام می دهد تا از ادامه کار در بالاترین سطح در طول زندگی خود اطمینان حاصل کند.

برخی از کاربرد های  فولاد ضد زنگ ممکن است شما را شگفت زده کند ، بنابراین امروز ما در حال بررسی کاربردهای مختلف این فلز باورنکردنی برای اطمینان از سفر هوایی امروز ایمن تر و مطمئن تر از گذشته هستیم.

 

 

 

مزایای فولاد ضد زنگ

 

فولاد ضد زنگ در صنعت هوافضا بسیار محبوب است و توضیح درباره آن دشوار نیست. بدیهی است ، هنگامی که شما با وسایل نقلیه پرنده ای برخورد می کنید که باید بتوانند صدها نفر را در ارتفاعات طولانی در مسافت های طولانی حمل کنید ، بسیار مهم است که هر ماده ای که استفاده می کنید بسیار قابل اعتماد است. فولاد ضد زنگ به عنوان یک فلز دارای شهرت خوبی است که نه تنها قابل اعتماد بلکه کار با آن نیز آسان است.

 

استیل ضدزنگ احتمالاً بیشتر به دلیل مقاومت در برابر خوردگی عالی شناخته شده است. هر درجه ای قادر به مقاومت در برابر محیط های جوی و آب خالص با سطح خوردگی بسیار قابل توجهی است ، در حالی که درجه های عملکرد بالاتر نیز می توانند در برابر خوردگی در محلول های اسیدی و قلیایی و محیط های دریایی مقاومت کنند. هواپیماها به جهان سفر می کنند و به همین ترتیب در معرض انواع شرایط قرار می گیرند ، به این معنی نیست که بیشتر وقت خود را در ارتفاعات صرف کنید. هرچه مقاومت در برابر خوردگی بیشتر باشد ، بهتر است.

البته فولاد نیز یکی از قوی ترین فلزات است و لوله فولادی سیاه  ضدزنگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. آلیاژهای آستنیتی قادر به سخت شدن کار هستند و گزینه های قابل توجهی در تقویت آن ایجاد می کنند. خصوصاً با توجه به برخی از نمرات دوبلکس با استحکام بالا ، فولاد ضد زنگ نیز دارای جیره غذایی با استحکام بالا به وزن است که مورد توجه مهمی در هواپیماها است.

از دیگر مزایای فولاد ضد زنگ می توان به قابلیت فوق العاده در برابر حرارت و مقاومت در برابر آتش ، ظاهر روشن ، زیبایی شناختی و کیفیت بهداشتی عالی اشاره کرد.

فولاد ضد زنگ نیز به راحتی ساخته می شود ، یک نکته مهم با توجه به تمام قسمت های مختلف شکل یک هواپیما که باید در مشخصات جوش داده شده ، ماشین کاری شده یا برش داده شود. سرانجام ، برخی از آلیاژهای استنلس استیل مقاومت در برابر ضربه شدید را ارائه می دهند ، یک عامل مهم در هنگام ایمنی و دوام هواپیماهای بزرگ است.

 

لوله فولادی ضد زنگ در کجای هواپیما استفاده میشود؟

 

از فولاد ضدزنگ به دلیل تطبیق پذیری شدید ، تقریباً برای هر قسمت فلزی که در هواپیما یافت می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، ملاحظات عملی مانند هزینه و وزن بدان معنی است که آلومینیوم اغلب (اما نه همیشه) اولین انتخاب برای بسیاری از قسمت های هواپیمایی است. با این حال ، ما می بینیم که سازندگان هواپیما به طور فزاینده ای به قطعات خاصی که نیاز به عملکرد بالاتری دارند ، به فولاد ضدزنگ تکیه می کنند.

 

به عنوان مثال مخازن سوخت در بسیاری از هواپیماها از فولاد ضدزنگ ساخته شده اند. این امر منطقی است ، زیرا مخازن سوخت نه تنها در معرض مواد بسیار خورنده قرار می گیرند ، بلکه باید قادر به مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و محافظت در برابر آسیب های ساختاری نیز باشند. این اصل در مورد اگزوز قطعات ، قطعات موتور و سایر سیستم های مهم مرتبط با منبع انرژی هواپیما نیز گسترش می یابد.

سایر بخش هایی که احتمالاً از فولادضدزنگ ساخته می شوند ، اجزای سازه ای کلیدی مانند اتصال دهنده ها هستند. اینها همان چیزی است که هواپیما را در کنار هم نگه می دارد و می توان در تجهیزات فرود ، بال ، موتورها و کابین خلبان یافت. در مهندسی ، اتصال دهنده ها اغلب ضعیف ترین پیوند هر سازه هستند ، و به خصوص در هواپیما ، شما نمی توانید از اعتبار مطمئن ترین گزینه های موجود ، چیزی بدست آورید.

 

صنعت هوافضا به مرور زمان متنوع تر می شود و جدیدترین سازه های  موشکی  که توسط شرکت های خصوصی جدید طراحی شده اند ، در تلاشند تا سفرهای فضایی را در دسترس و مقرون به صرفه تر کنند. وسایل نقلیه هوایی مدرن بسیار بیشتر با ساختن ایرفایرهای استیل ضد زنگ یا بدنه ساخته می شوند. در حالی که گران تر هستند ، آنها نیز بسیار قوی تر از آلومینیوم هستند و بسته به درجه استفاده شده ، بازهم می توانند نسبت به وزن بسیار خوبی ارائه دهند.

 

آلیاژ های پرکاربرد در هواپیما

 

در هواپیماهای مدرن می توانید تعدادی از گریدها و آلیاژهای مختلف از جنس لوله فولادی ضدزنگ را پیدا کنید. این از آنجایی شروع می شود که محبوب ترین فولاد ضد زنگ ، ۳۰۴ است. این فولاد ضد زنگ آستنیتی با مقاومت در برابر خوردگی ، قابل جوش ، شکل و قابل ماشین سازی است. برنامه هایی که احتمالاً می توانید آن را پیدا کنید شامل لوله های هواپیما ، سیم کشی ، ورق فلزی و موارد دیگر است.

یکی دیگر از آلیاژهای با کارایی بالا در هواپیما ۳۲۱ است. از آنجا که با تیتانیوم آلیاژ شده است ، این درجه به خصوص در برابر خوردگی بین دانه ای مقاوم است. این آلیاژ می تواند در دامنه ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه فارنهایت مقاومت کند و هنوز هم پایداری آن را حفظ می کند. مصارف رایج در صنعت هواپیما شامل موتورهای جت ، مجاری اگزوز ، فلنج ، منیفولد اگزوز موتور پیستون ، سوختگیری ، دیگهای بخار و سایر موارد است.

همچنین آلیاژ محبوب ۳۱۶ است. این درجه خاص به ویژه در برابر خوردگی در محیط های دریایی مشهور است. علاوه بر فولادهای آستنیتی ، ۴۳۰ در برابر خوردگی و حرارت مقاوم است و برای تزئینات تزئینی ایده آل است. ۴۱۰ ، یک آلیاژ مارتنزیتی است ، برای قسمتهایی که باید مقاومت زیادی در برابر استرس و مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر آن داشته باشند ، محبوب است.

فولادهای ضد زنگ  مانند ۱۳-۸ ، ۱۵-۵ ، ۱۷-۴ و ۱۷-۷ از مقاومت بالایی در برابر خوردگی قابل مقایسه با انواع آستنیتی برخوردار هستند ، اما پس از تحمل بارندگی ، می توان به مقاومت های بالاتر حتی در مقایسه با بسیاری از درجه های مارتنزیتی دست یافت. این موارد مخصوصاً در صورت لزوم فلزات با کارایی بالا جذاب هستند.

وقتی در صنعتی کار می کنید که ایمنی و عملکرد آن مانند صنعت هواپیمایی مهم باشد ، اطمینان از داشتن مواد مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در آهن تک  ، تیم ما از متخصصان فصلی شغل خود را برای کمک به مشتریان خود برای موفقیت یاری کرده است. ما می دانیم که برای اولین بار درست گرفتن آن چقدر مهم است. به همین دلیل است که ما متعهد شده ایم تا با هر مرحله از مراحل تولید با مشتریان خود همکاری کنیم.

آهن تک  تامین کننده اصلی آلومینیوم و فولاد ضد زنگ Midwest است. این بدان معناست که ما از این تجربه و تخصص برخورداریم که مشتریان ما به آنها اعتماد کرده اند. اگر سوالی دارید ، لطفا دریغ نکنید امروز با ما تماس بگیرید.

 

لیست قیمت لوله فولادی

برای سفارش لوله فولادی و آگاهی از قیمت لوله فولادی میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان متخصص و خبره آهن تک  در زمینه  لوله مشاوره داشته باشید و با آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب  و سفارش دهید.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ