روش های پولیش کاری لوله

پولیش چیست؟

پولیش کاری یا به اصطلاح پرداختکاری سطح به معنی صاف و براق کردن و اعمال تغییرات مشخص در سطوح لوله بدون درز می باشد که باعث بهبود ظاهر لوله می باشد. استفاده از دستگاه پولیش کاری یکی از روشهای مناسب برای ازبین بردن ضایعات حاصل از برش می باشد.پرداختکاری قطعات صنعتی یکی از مهم‌ترین مراحل تولید در صنایع وابسته به کیفیت سطحی می‌باشد. که اغلب به منظور بهبود ظاهر و ترشوندگی، جلوگیری از خوردگی و مقاومت در مقابل سایش و تغییر شکل، افزایش مقاومت شیمیایی، تغییرمقاومت ویژه و رسانندگی الکتریکی، ایجاد سختی و مقاومت در برابر سایر نقص‌های سطوح و کنترل اصطکاک سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پولیش لوله چیست؟

روش های پولیش کاری لوله

روش پرداختکاری یا پولیش لوله های فولادی بدون درز به شرح زیر است:

  1. پولیش مکانیکی
  2. پولیش شیمیایی
  3. پولیش الکترو شیمیایی

پولیش مکانیکی

مزیت استفاده از این روش مکانیکی این است که قطعات صاف هستند و میزان روشنایی پس از پردازش زیاد است.
عیب و مشکلی که روش پولیش مکانیکی دارد این است که غلظت این کار بسیار زیاد است که باعث آلودگی جدی می شود و نمی تواند قطعات پیچیده ای را پردازش کند و در نتیجه درخشش نمی تواند سازگار باشد .همچنین مدت زمان حفظ حرارت طولانی نیست .پولیش مکانیکی برای پردازش قطعات ساده وکوچک و قطعات متوسط مناسب است اما برای قطعات بزرگ مناسب و کارامد نمی باشد.

پولیش شیمیایی

روش پولیش شیمیایی کمی نیاز به تجهیزات سرمایه گذاری دارد و برای استفاده در قطعات پیچیده وبزرگ به کار می رود. در این روش می توان  قطعات بزرگ را صیقلی کرد و لوله های کارآمد ، مقاوم در برابر خوردگی خوب ایجاد کرد. همانگونه که بیان شد این روش برای قطعات پیچیده و لوله های کوچکی که نیازی به روشنایی و براق بودن بالا ندارند قابل استفاده است.

 پرداختکاری الکتروشیمیایی

از مزایای این روش میتوان به براق بودن  و روشنایی بالای قطعات و لوله ها ، فرآیند پایدار ، کم هزینه  بودن و مقاومت در برابر خوردگی اشاره کرد. عیب و بدی این روش این است که تجهیزات باید در زمان زیادی سرمایه گذاری شوند ، قطعات پیچیده می توانند مورد پردازش قرار گیرند ، الکترودهای کمکی در مقادیر زیادی تولید می شوند و نیاز به  دستگاه های خنک کننده می باشد. این روش برای قطعات و لوله هایی مناسب می باشد که برای تولید انبوه به کار می روند که عمدتاً برای محصولات درجه بالا، محصولات صادراتی و محصولاتی که نیاز به تحمل بالایی دارند استفاده میگردند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ