آگاهی از عوامل زنگ زدگی و آلودگی لوله های فولادی 

آگاهی از عوامل زنگ زدگی و آلودگی لوله های فولادی 

خلاصه مقاله 

زنگ زدگی محصولات لوله فولادی ضد زنگ با مقاومت عالی در برابر خوردگی آسان نیست با این حال اگر سطح بیرونی لوله فولادی به دلایلی آسیب ببیند و خوردگی داشته باشد به طوری که کروم و اکسیژن نتوانند اتصال محکم خود را حفظ کنند بنابراین لوله فولادی ضد زنگ شروع به زنگ‌زدگی خواهد کرد. از این رو از اگر ازنگهداری مداوم لوله فولادی غافل شوید باید منظر زنگ ردن لوله فولادی باشید.

اگاهی از عوامل زنگ زدگی و الودگی لوله فولادی

زنگ زدگی محصولات لوله فولادی ضد زنگ با مقاومت عالی در برابر خوردگی آسان نیست زیرا همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، ترکیب سازنده لوله فولادی حاوی عناصر کروم است، با اکسیژن در هوا و سطح جامد ترکیب شده و یک بافت مقاوم و محکم  تشکیل می دهد که اکسیده نمی‌شود.

این معیاری برای سطح خارجی لوله فولادی نیست که می‌تواند مانع از اکسیداسیون سطح فولاد (زنگ زدگی) شود و می تواند نقش محافظت از سطح را به منظور جلوگیری از عوامل مختلف خوردگی ایفا نماید. در نتیجه اگر این پوسته بیرونی لوله فولادی به دلایلی آسیب ببیند و خوردگی داشته باشد و کروم و اکسیژن نتوانند اتصال و چسپندگی محکم خود را حفظ نماین بنابراین لوله فولادی ضد زنگ شروع به زنگ‌زدگی خواهد کرد.

دلایل آلودگی لوله فولادی ضد زنگ 

۱-هنگامی که در زمان ساخت و ساز جادها ، مهندسی ساخت و ساز یا پیاده روی کناری محل عبور انواع وسایل نقلیه با پروازی از ماسه، خاک، گرد و غبار، پودر آهن و مانند آنها صورت می‌گیرد.
۲- توسط اتومبیل، اتوبوس و سایر مواد مضر مانند اسید گوگرد باعث ایجاد گازهای خروجی می‌شوند.
۳- سوزاندن زباله های صنعتی و معدنی، ایجاد گاز و گرد و غبار سرد و گرم و رفع مواد مضر در آلودگی اگزوز
۴- آلودگی گازهای خورنده در مناطق با فصل بهار گرم
۵-آلودگی که توسط نسیم ساحلی دریا که حاوی چسبندگی نمک است، صورت می‌گیرد.
۶-موادی که برای تمیز کردن آلودگی استفاده می‌شود که توسط دست کثیف آلوده است.
۷-حفاظت از سطح که توسط غشای مخاطی آلوده انجام می‌شود.

بازیابی عوامل زنگ زدگی لوله فولادی

 

با این حال، تا زمانی که دلیل خوردگی از بین نرود و شرایط ایجاد کروم و ترکیب آن با اکسیژن فراهم شود، به طوری که مجدداً یک غشا ولایه ایجاد خواهد کرد و عملکرد مقاوم در برابر خوردگی را بازیابی می‌کند. لوله فولادی ضد زنگ از نوعی فولاد است که زنگ زدگی آن آسان نیست اما کاملاً  فولادی نیست که به هیچ وجه ممکن زنگ نزند . براساس شرایط مختلف استفاده این لوله های فولادی ، یا استفاده در محیط زیست آن آلوده و زنگ زده خواهد شد.

شما فکر نکنید لوله فولادی ضد زنگ هرگز زنگ نزند از این رو هرگاه از نگهداری روزانه غافل شوید، باید منتظر آلودگی باشید، زنگ زدگی جدی‌ترین مسئله است و در یک برچسب برای انجام زدودگی چنین اقداماتی بیشترین تاثیر منفی را دارد.

شرایط ممانعت از  آلودگی یک لوله فولادی زنگ زده را فراهم کنید دلایل آلودگی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد اما در حالت کلی تحت تاثیر ترکیب پودر آهن فیتوپلانکتون یا گاز مضر موجود در جو، به دلیل چسبندگی، تجمع و وزش باد ناشی از نمک موجود در دریا می‌باشد.

ترکیب این پیوست‌ها به تدریج جمع می‌شوند، رطوبت و تداوم اضافه می‌شود به طوری که باعث می‌شود سطح خارجی لوله فولادی ضد زنگ آسیب ببیند و نقض اثر بازسازی غشای پوست ایجاد شود و لوله فولادی ضد زنگ شروع به زنگ‌زدگی کند.

زنگ زدگی حالت اولیه روشن‌تر و ساده‌تر است که می تواند حالت اصلی را بازیابی کند. حتی پس از مدت طولانی، تا زمانی که پاکسازی مناسب باشد می‌تواند ظاهر کمی متفاوت از شرایط اصلی را بازیابی کند. به طوری که زنگ زدگی لوله فولادی ضد زنگ فقط سطحی است و سبب خوردگی مواد موجود در آن نمی‌شود. زنگ فولاد خام، اساساً متفاوت است. بنابراین، لوله های فولادی ضد زنگ گاهی اوقات می‌تواند زنگ زده باشد، اما تا زمانی که آنها قابل تعمیر و نگهداری می‌باشند، همیشه می‌توانید لوله‌های فولادی ضد زنگ را زیبا نگه دارید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ