شرکت لوله ایران اسپیرال

شرکت لوله ایران اسپیرال

 

کارخانه ایران اسپیرال در سال ۱۳۷۳ در شهرک صنعتی سگزی اصفهان و در فاصله ۵۲ کیلومتری از شهر اصفهان و در زمینی به مساحت سی هزار هکتار و با زیربنای ۳۰۰۰۰ متر مربع تا سیس و به بهره برداری رسید.

ایده اولیه احداث چنین کارخانه ای در دهه ۷۰ خورشیدی زمانی زده شد که پروژه انتقال آب از زاینده رود اصفهان به سمت یزد آغاز شد.
ایده اینکه کارخانه ای برای تولید انواع لوله های فولادی و لوله های اسپیرال ایجاد و احداث شود مربوط به زمان آغاز این پروژه آبرسانی بزرگ است .
هدف کارخانه ایران اسپیرال تولید انواع لوله های خطوط انتقال سیالات از قبیل نفت، گاز ، آب و استفاده از صنایع پتروشیمی و نیروگاه های مختلف بود.
دلیل انتخاب شهرک صنعتی سگزی جهت ساخت واحداث این کارخانه نزدیکی ودسترسی بیشتر این منطقه و شهرک به نسبت دیگر ناحیه های صنعتی استان به جاده های اصلی و مواصلاتی کشور ، فرودگاه اصفهان ، راه آهن و… بود.

علاوه بر نزدیکی به نقاط حساس حمل و نقلی امکانات مناسب آب و برق و گاز و… در این تصمیم گیری برای انتخاب این مکان نیز تاثیر بسزایی داشته است. از دیگر عوامل تعیین کننده این مکان این که اصفهان یک شهر صنعتی است و در شاه راه جاده های کشور قرار دارد و به مجتمع بزرگ فولاد مبارکه اصفهان نزدیک است که می تواند مواد اولیه را به راحتی وصرفه جویی در هزنه حمل مواد اولیه از این مجتمع تهیه کند.

شرکت لوله ایران اسپیرال

ظرفیت تولیدی کارخانه ایران اسپیرال سالانه ۱۸۰۰۰۰ تن لوله می باشد.

در این کارخانه سه خط تولید فعال می باشد که لوله های فولادی با قطر های مختلف را تولید و روانه بازار می آورد.فناوری و تکنولوژی های ساخت و تولید این شرکت از کشور های آمریکا ، آلمان و ترکیه است.

خاطر نشان باید کرد که لوله هایی که آب را از زاینده رود اصفهان به شهر های یزد ، قم ، تاسیسات صنعتی و… انتقال می دهد همگی از تولیدات این کارخانه است.

محصولات تولیدی خطوط تولید شرکت ایران اسپیرال

 

لوله های تولیدی از نوع درزدار یا درز جوش با روش جوشکاری زیر پودری تولید می شود. شرکت ایران اسپیرال لوله های فولادی با قطرهای ۴۰۰ الی ۳۰۰۰ میلی متر و با ضخامت جداره ای از ۴ میلی متر تا حداکثر ۲۵٫۴ میلی متر را مطابق با استانداردهای AWWA برای خطوط آبرسانی وهمچنین استاندارد API 5L برای خطوط نفت و گاز تولید می کند.

لوله های فولادی با قطری بیش از ۱۶۰۰ میلی متر که معادل ۶۴ اینچ است. متراژ لوله های این کارخانه بین ۶ متر تا ۱۸ متر است و به روشی تهیه و تولید می شوند که هزینه های جوشکاری سر لوله را موقع ایجاد خطوط انتقال کاهش داده که باعث می شود هزینه جوشکاری کل پروژه کاهش یابد.

برخی از مشتریان مهم کارخانه ایران اسپیرال

 

 

این شرکت مشتری های بزرگ وسرشناسی دارد که از جمله مصرف کنندگان لوله های تولید این شرکت می توان به شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان غربی و شرقی ، اصفهان ، فارس ، اردبیل ، شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور، شرکت پتروشیمی مروارید ، شرکت پتروشیمی مهر ، شرکت صنایع مس ایران ، شرکت آب و فاضلاب کشور و… اشاره کرد.

 

آدرس کارخانه ایران اسپیرال

 

استان اصفهان ، کیلومتر ۵۲ جاده نائین (شهرک صنعتی سگزی)
آدرس دفتر مرکزی : تهران، شهرک قدس(غرب )، بلوار خوردین شمالی، خیابان توحید ۳ ، پلاک ۲۱

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ