فرایند اکستروژن در لوله فولادی

فرآیند بیرون آمدگی (اکستروژن) در لوله فولادی

در حال حاضر، واحدهای اکستروژن فولادی موجود در جهان علاوه بر تعداد کمی استفاده از پروفایل های پردازش اکستروژن ، بیشتر از واحدهای اکستروژن برای تولید لوله فولادی استفاده می شوند. عمده ترین نوع واحدهای اکستروژن فولادی، لوله فولادی بدون درز ضد زنگ است.
در مقایسه با روش های تولیدی مانند نورد (نورد طولی و نورد متقاطع) ، فرایند اکستروژن با سه شیوه در فرآیند تغییر شکل فلز مشخص می شود.
در حالتی که فشار مطلوب و مناسب می باشد ، لوله فولادی بدون درز ضد زنگ با تنوع زیاد و مقاومت بالا در برابر تغییر شکل می تواند تغییر شکل بهتر ، کیفیت سطح داخلی و خارجی و ساختار متالو گرافیکی مناسب تری را به دست آورد.

لوله فولادی استنلس استیل بدون درز

با پیشرفت صنایع و بهبود تجهیزات سوراخ کردن هیدرولیک عمودی ، انحراف ضخامت دیواره لوله فولادی ضد زنگ بدون درز اکسترود شده می تواند به ۵ الی ۷ درصد برسد. علاوه بر این از دیگر مشخصه ها، قالب اکستروژن ساده ، ساخت و جایگزینی آسان ، مناسب بودن برای دسته های کوچک و مشخصات مختلف به منظور تولید لوله های بدون درز ضد زنگ است.
واحد اکستروژن همچنین می تواند مشخصات تولیدی را به طور گسترده ای افزایش دهد. مجموعه اکستروژن از واحد اکسترودر می تواند لوله های فولادی بدون درز را با مشخصات متفاوتی بر حسب نیاز مشتری تولید کند.
لوله فولادی ضد زنگ به قطر ۲۵ الی ۲۴۵ میلی متر نمونه ای از لوله ای است که در واحد اکستروژن تولید میشود و این لوله ها نیاز به سازگاری با بازار رقابتی لوله را دارند.
بزرگترین فایده و مزیت تولید اکستروژن لوله بدون درز از فولاد ضد زنگ این است که قادر به استفاده مستقیم از ریخته گری دائمی به عنوان مواد اولیه هست. به منظور اطمینان از پایداری کیفیت محصول ، جایگزینی متنوع و انعطاف پذیر می تواند مستقیماً توسط لوله فولادی اکستروژن داغ تولید شود.از ویژگی های این لوله ها این است که می توانید انواع لوله فولادی بدون درز از جنس استنلس فولاد را مخصوص شکل دهید.
با این حال ، لوله فولادی بدون درز از فولاد ضد زنگ تولید شده توسط فرآیند اکستروژن دارای یک نقطه ضعف آشکار است و آن این است که عملکرد ضعیف و نامطلوبی دارد. به منظور بهبود بازدهی، تولید کنندگان خارجی سعی کردند تا روند تولید را بهبود بخشند.
به عنوان مثال، برای انواع تقاضا ، فرآیند تولید پیش حفاری ، تغییر شکل مجدد پانچ هیدرولیک و تشکیل لوله اکستروژن اتخاذ می شود.

اکستروژن

اکستروژن، یک سری مراحل دارد که به طور کلی  در طی این فرآیند یک فلز با تحت فشار قرار گرفتن در داخل قالب خود با یک شکل خاص، عبور داده شده و سطح مقطع آن کاهش پیدا می‌کند.

بزرگترین فایده و مزیت تولید اکستروژن یا همان برون راندگی لوله فولادی

در لوله های  فولادی که بدون درز می باشد، شما می توانید به منظور اطمینان از مقاومت و پایداری کیفیت محصول مورد نظر، انواع لوله فولادی بدون درز و شکاف را که از جنس استیل مخصوص تشکیل شده اند را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید. با همه این تفاسیر، لوله فولادی بدون درز از فولاد ضد زنگ تولید شده و توسط فرایند اکستروژن یا بیرون آمدگی دارای یک نقطه ضعف آشکار و علنی می باشد؛ یعنی عملکرد بسیار کم و ضعیفی در صنعت دارد.
با توجه به استفاده از فرآیندهای مختلف تولید لوله فولادی که در شرایط خاصی انجام می‌شود، از جمله آنها می‌توان به اندازه فولاد ضد زنگ و همچنین فولاد ضد زنگ در اندازه های کوچک که به طور مستقیم در پانچ هیدرولیک عمودی و لوله اکسترود نقش دارند، اشاره کرد.در لوله فولادی بدون درز و فولاد ضد زنگ با اندازه متوسط تا آنجا که امکانش وجود دارد،اکستروژن در لوله ضد زنگ های بدون درز قرار میگیرد.شما میتوانید به وضوح مشاهده بفرمایید که تولید لوله های فولادی با استفاده از اکستروژن و تهیه لوله های فولادی نیز برای جمع آوری و کسب سرمایه، یک فرآیند اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد بود و همچنین کاربردی تر می باشد. اکستروژن یا بیرون آمدگی در لوله فلزی،هم اكنون به طور گسترده ای در كشورهاي خارجي مورد استفاده قرار گرفته است.

تجهیزات اکستروژن

تجهیزات مختلفی جهت انجام یک فرایند اکستروژن وجود دارد که ویژگی های زیر باعث تمایز آن ها از یکدیگر میشود:

  1. جهت حرکت محصول  نسبت به جهت حرکت پیستون.
  2. نوع پرس اکستروژن.
  3. نوع سیستم محرک.
  4. نوع بارگذاری.

یکی از ویژگی های اکستروژن که باعث تمایز میگردد جهت حرکت می باشد.در این روش اگر قالب ساکن باشد و پیستون حرکت کند، فرایند اکستروژن را مستقیم و اگر پیستون به‌صورت ساکن قرار گیرد و قالب درون دستگاه حرکت کند،اکستروژن را غیر مستقیم می نامند.نوع پرس اکستروژن از دیگر ویژگی های متمایز دهنده می باشد که می‌تواند عمودی یا افقی باشد.نوع سیستم محرک به دو صورت هیدرولیکی یا مکانیکی میتواند باشد. نوع بارگذاری از دیگر ویژگی های متمایز کننده های اکستروژن می باشد که در کل میتواند استاتیک یا متغیر باشد.


 مقاله پیشنهادی:لوله آلیاژی 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ