طبقه بندی و مشخصات لوله های فولادی ضد زنگ

طبقه بندی و مشخصات لوله های فولادی ضد زنگ

طبقه بندی و مشخصات لوله های فولادی ضد زنگ

لوله های فولادی ضد زنگ نوعی از نوار فولاد توخالی است که عمدتاً به دو نوع لوله فولادی بدون درز یا سیم لس و لوله فولادی درزدار تقسیم می شود. که اغلب به عنوان لوله ای برای انتقال مایعاتی مانند روغن، گاز طبیعی، آب، گاز، بخار و غیره استفاده می شود.

لوله های فولادی ضد زنگ نسبت به سایر لوله های هم رده دارای استحکام خمشی یکسان می باشند اما وزن لوله های فولادی ضد زنگ نسبتاً سبک است، بنابراین از آن برای تولید قطعات مکانیکی و قطعات مهندسی بسیار استفاده می شود. همچنین از آن برای ساخت انواع سلاح معمولی ، بشکه و غیره استفاده می شود.

طبقه بندی لوله های فولادی ضد زنگ

طبق روش تولید لوله های فولادی ضد زنگ می توان لوله فولادی بدون درز را به لوله کشیده شده به حالت سرد ، لوله اکسترود شده ، لوله نورد سرد تقسیم کرد.
فرآیند تولید لوله های فولادی بدون درز ضد زنگ به ترتیب شامل مراحل ذوب، شمش، نورد، اره، لایه برداری، سوراخ کردن، اسیدشویی، خاکستر، طراحی سرد، برش سر، اسیدشویی و ذخیره سازی را شامل می شود. لوله های فولادی ضد زنگ همچنین می تواند با توجه به شکل مقطع به لوله های فولادی مدور و لوله های فولادی مستطیل شکل طبقه بندی شود و با توجه به ضخامت دیواره لوله های فلزی به لوله های فولادی نازک و لوله های فولادی با دیوار ضخیم طبقه بندی شود.

تقسیم لوله های فولادی ضد زنگ بر حسب نوع استفاده می تواند شامل استفاده های شخصی و عمرانی مانند لوله های فرعی ، لوله مستطیلی و لوله گلی که به طور کلی برای دکوراسیون و ساخت و ساز استفاده می شود.

تقسیم بندی دیگر تحت عنوان لوله های صنعتی که لوله های عمومی (لوله آب آشامیدنی)، لوله انتقال مایعات، لوله های تبادل گرما دیگ بخار، لوله های بهداشت مواد غذایی و غیره را شامل می شود و معمولاً در زمینه های مختلفی از جمله صنایع پتروشیمی ، کاغذی ، هسته ای ، غذایی ، آشامیدنی ، دارویی و سایر صنایع موجود که نیازم به انتقال سیالات دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

طبقه بندی و مشخصات لوله های فولادی ضد زنگ

مشخصات لوله های فولادی بدون درز

هر چه ضخامت لوله های فولادی بدون درز نازک تر باشد هزینه های تولیدی آن کاهش خواهد یافت اما با توجه به فناوری پایین در پردازش لوله های فولادی بدون درز دقت این لوله ها در زمینه ابعاد پایین خواهد بود، ضخامت دیواره داخلی و خارجی لوله ناهموار است و هزینه های بالایی را برای تولید خود نیازمند خواهد بود.

این لوله ها همچنین به مرور زمان دچار خوردگی و لکه های سیاه نیز می شوند. بازرسی و شکل گیری لوله های بدون درز فولاد ضد زنگ باید به صورت خارج از خط درمان باشد. بنابراین در فشار بالا و انیروی بالا ، ساختار مکانیکی مواد نمایانگر برتری لوله فولادی بدون درز است.

لوله درز دار فولادی ضد زنگ

طبقه بندی و مشخصات لوله های فولادی ضد زنگ

لوله فولادی ضد زنگ درزدار به لوله ای ارجاع داده می شود که در قسمتی از سطح مقطع خود جوش خورده است، بر طبق نحوه فرایند شکل گیری لوله درزدار میتوان آن را به چند نوع متفاوت تقسیم کرد مانند لوله جوش داده شده با گاز ، لوله جوش داده شده با قوس ، لوله جوش داده شده با مقاومت (فرکانس بالا ، فرکانس پایین). هم چنین می توان این لوله ها را با توجه به نقطه جوش خوردگی به لوله مستقیم درزدارو لوله مارپیچ درزدار تقسیم می شود.

تولید لوله های فلزی جوش داده شده به ترتیب با مراحل ورق فولادی، تشکیل، حل کردن، تصفیه گرمای القایی، پردازش جوش در داخل و خارج، شکل دهی، اندازه گیر ، آزمایش جریان گرداب ، گازانبر لیزر ، اسید شویی و ذخیره سازی است.

طبقه بندی و مشخصات لوله های فولادی ضد زنگ

اولین ویژگی لوله فولادی درزدار با فرایند مداوم تولید بر روی خط تولید مشخص می شود ، دیوار ضخیم تر ، واحد قوی تر و سرمایه گذاری در تجهیزات جوشکار بیشتر از جمله دیگر مشخصات است ، لوله های فلزی درزدار اقتصادی و کاربردی تر نیست. و ضخامت نازک تر این لوله ها، با کاهش نسبت ورودی و خروجی متناظر خواهد بود.

معمولاً لوله فولادی جوش داده شده با دقت بالا ، ضخامت یکنواخت دیواره ، درخشان بودن داخل و خارج لوله همراه است. از طرف دیگر طوا این لوله میتواند متغیر باشد که این نیز از دیگر مزایای آن است بنابراین این لوله درزدار می تواند در دقت بالا و فشار کم به شما کارایی و اقتصادی بودن را به ارمغان آورد.

خرید انواع لوله فولادی 

اگر قصد خرید انواع لوله فولادی و از هر سایز و با هر طولی را دارید آهن تک با فراهم آوردن مناسبترین قیمت روز لوله فولادی در خدمت هموطنان گرامی می باشد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ