عوامل مؤثر بر ضخامت دیواره لوله فولادی

عوامل مؤثر بر ضخامت دیواره لوله فولادی آب از جنس استنلس استیل

در کاربردهای مختلف عملی ، ضخامت لوله فولادی آب از جنس استنلس استیل دقیقاً یکسان و مشابه نخواهد بود. عوامل زیادی در تنظیم ضخامت دیواره لوله فولادی نقش دارد ، از جمله مکانیک ، مقاومت در برابر خوردگی لوله فولادی، مقاومت در برابر سایش لوله فولادی ، اقتصاد ، حالت اتصال لوله فولادی و غیره. این یک تحلیل بسیار دقیق نسبت به عوامل تاثیرگذار بر ضخامت دیواره لوله فولادی بودند.برای آشنایی با فولاد انواع لوله ها  به وبلاگ آهن تک مراجعه کنید.

اثرات مکانیک مواد

مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش در لوله های فولادی مشاهده می شود. زیرا فولاد ضد زنگ موجود در لوله فولادی به عنوان سه ماده فلزی عالی شناخته می شود. استحکام کششی لوله استنلس استیل ساخته شده از فولاد ضد زنگ ۳۰۴ بیش از ۵۲۰MP است ، سطح اکسید نازک و متراکم کروم نیز در لوله فولادی همچنین باعث شده است که لوله فولادی استنلس استیل در مقابل آب از مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی برخوردار باشد. این لوله فولادی می تواند در برابر سرعت و جریان زیاد آب به مدت طولانی نیز مقاومت کرده و فرسوده نگردد. علاوه بر آن، لوله فولادی استنلس استیل با وجود یک دیواره ی ضخیم در ساختارش می تواند به مدت ۵۰ سال عمر بادوام را برآورده کند.

لوله فولادی استنلس

اتصال لوله از جنس استنلس استیل

فلنج ،قسمت اصلی جوشکاری سنتی لوله فولادی است، اما با توجه به ویژگی فرایند نصب و اتصال لوله فولادی، تصمیم گرفته شده است که فقط از لوله فولادی استیل ضد زنگ با دیواره ی ضخیم استفاده شود تا از استحکام و همینطور قابلیت اتصال لوله اطمینان حاصل شود. پس از جوشکاری ، معمولاً ضخامت دیواره لوله فولادی از جنس استنلس استیل از ۲٫۰ میلی متر بیشتر است.

دیدگاه اقتصادی

به تعبیری، لوله فولادی از جنس استنلس استیل ضخیم تر و ضخامت دیواره آن بیشتر است و این ویژگی و خصوصیت باعث ایمنی لوله و قابل اطمینان بودن سیستم خط لوله می شود. با این حال اگرچه قیمت مواد فولادی ضد زنگ گران تر است، اما افزایش ضخامت دیواره مطمئناً هزینه سیستم لوله کشی را افزایش می دهد. از نظر الزامات اقتصادی با توجه به تجربه لوله استنلس استیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی ، لوله استیل ضد زنگ با ضخامت ۰٫۸ میلیمتر که در استاندارد صنعت مشخص شده است می تواند به مدت طول عمر مفید ۵۰ ساله را برآورده کند.
هنگامی که ضخامت دیواره نسبت به ضریب ایمنی کاهش یابد ، مطمئناً قابلیت اطمینان با چند سطح کاهش می یابد. ماهیت ضخامت دیواره لوله فولادی از جنس استنلس استیل ، سطحی است که در اصل نه تنها نیاز به اطمینان از استحکام اتصال خط لوله ندارد بلکه عملکرد خوبی از برخورد نیروی خارجی در برابر انواع مختلف عملکرد لرزه ای را دارد. این نوع اتصال لوله در شرایط مختلف و در برابر زمین لرزه های پنهان مقاوم است.

عمر محصول

ضخامت دیواره لوله های فولادی استنلس استیل مشخص شده در استاندارد ASTM محاسبه و عملکرد زیادی دارد. بر اساس سالها تجربه کشورهای اروپایی و آمریکایی ، با مراجعه به استانداردهای پیشرفته خارجی، می توان تایید کرد که ضخامت دیواره تعیین شده برای این محصول مناسب است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ