لوله مانیسمان رده ۲۰ 

لوله مانیسمان رده ۲۰ لوله ای است یک پارچه که به صورت بدون درز طراحی و ساخته میشوند از این جهت به انها لوله بدون درز(seamless ) نیز می گویند .

در ساخت این لوله ها از شمش استفاده میشود و روال کار بدین گونه است که شمش را حرارت بالا میدهند .و سپس با استفاده از سمبه ها و قالب های مخصوص آن ها را به شکل های خاصی در می اورند.برای اینکه شکل لوله ها دقیقا به سایز  و اندازه مورد نظر مشتری برسد آن ها را تحت نورد و کشش قرار میدهند تا سایز مورد نظر به دست آید.

“رده لوله” اصطلاح و عبارتی است که در بازار ایران رایج شده است و برای ضخامت و وزن لوله به کار میرود.این عبارت معادل اسکجول لوله است که معیاری برای تعیین ضخامت و O.D جداره لوله ها می باشد .

پیدایش لوله مانیسمان

لوله مانیسمان در اواخر قرن ۱۹ و به وسیله یک مهندس آلمانی به نام مانیسمان ابداع گردید.براین اساس، نام اصلی این نوع از لوله های فولادی از مخترع آن گرفته شده است.

علاوه بر این، لوله های مانیسمان ( mannesmann pipe ) به علت بدون درز بودن، در مقایسه با سایر لوله های تولید شده از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

این لوله ها بدون هر گونه درزی تولید میشوند و از آنها در جاهایی که نیاز به استحکام و مقاومت بالا داریم استفاده میکنیم .بالطبع ضخامت لوله مانسمان رده ۲۰ از مانیسمان رده ۴۰ پایین تر و از لوله  رده ۱۰ بیشتر است.

لوله های مانیسمان رده ۲۰ در اندازه های ۱/۲ تا ۱۲۰ اینچ تولید میشوند .سایز لوله ها ۶ متر می باشند .

لوله مانیسمان رده 20
لوله مانیسمان رده 20

لوله مانیسمان رده ۲۰ ضخامت و وزن کمتری نسبت به لوله مانیسمان رده ۴۰ دارد .این لوله در ایران استفاده کمتری نسبت به لوله رده ۴۰ دارد زیرا قابلیت  تحمل فشار کمتری نسبت به رده ۴۰ را داراست. این لوله در کارخانه های ایران و خارج از کشور مانند چین ،اوکراین ،روسیه و… طراحی  و ساخته میشود.

ضخامت لوله ها بین ۲٫۵ تا ۱۲٫۷۰ میلی متر می باشد و سایز طول لوله ها ۶ متر می باشد .وزن لوله ها براساس اندازه هایشان بین ۸ کیلوگرم تا ۱۵۹۸٫۷ کیلوگرم متغیر می باشند.

 

عوامل موثر در قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰

از عوامل موثر بر لیست قیمت لوله های مانیسمان رده ۲۰ میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
  • سایز  و ضخامت لوله مانیسمان
  • کشورهای مختلف تولید کننده لوله مانیسمان
  • روش های مختلف تولید لوله مانیمان
  • کاربرد خاص لوله
  • رده و متراژ لوله

به صورت کلی عوامل داخلی که ذکر شد در روند قیمت لوله تاثیر زیادی دارند و قیمت لوله بر این اساس مشخص میشود.از عوامل خارجی نیز میتوان به تورم بالا ،شوک سیاسی و … اشاره کرد که از محیط بیرون بر روی قیمت لوله ها اثر میگذارند.

لیست قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰ 

لیست قیمت لوله های مانیسمان رده ۲۰ در ادامه ذکر شده است.جهت سفارش محصول با کارشناسان ارشد آهن تک تماس گرفته و پس از آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سایز(اینچ)ضخامت(میلی متر)وزن هر شاخه(کیلوگرم)قیمت هر شاخه (تومان)رده
لوله مانیسمان 8 اینچ 6.351901480000020
لوله مانیسمان 6 اینچ 5125650000020
لوله 5 اینچ 4100640000020
لوله مانیسمان 4 اینچ 4/575370000020
لوله مانیسمان 3 اینچ 3/245265000020
لوله 21/2 اینچ 333182000020
لوله مانیسمان 2 اینچ 324138000020
لوله مانیسمان 11/2 اینچ 2/818110000020
لوله 11/4 اینچ 2/81693000020
لوله مانیسمان 1 اینچ 2/61265000020
لوله مانیسمان 3/4 اینچ 2/5844000020
لوله 1/2 اینچ 2/55.534000020
لوله مانیسمان 8 اینچ 6.351901480000020

 لوله مانیسمان رده ۲۰ در چه کارخانه های تولدی می شود؟

لوله مانیسمان در شرکت ها و کارخانه های زیر در سایز ها و ضخامت های مختلفی تولید می شود :

  • لوله مانیسمان رده ۲۰ نورد و لوله اهواز

شرکت نورد و لوله اهواز (سهامی عام) در سال ۱۳۴۶ به منظور تولید کلاف ورق گرم فولادی ، لوله‌های سیاه ، گالوانیزه ، گازی ،لوله مانسمان و پروفیل تاسیس و در مهرماه ۱۳۵۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت شرکت نورد ولوله اهواز با نیم قرن تجربه در امر تولید محصولات فولادی، با بالاترین کیفیت و طبق استانداردهای بین‌المللی محصولات خود را عرضه می‌کند.

اساسی‌ترین هدف شرکت بهبود مستمر کیفیت فعالیت‌ها، به منظور افزایش رضایت‌مندی مشتری است که دریافت گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO14001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ISO 18001 مؤید این واقعیت است.

 

  • لوله مانیسمان رده ۲۰شرکت دقیق کاوه ایرانیان

شرکت لوله های دقیق کاوه ایرانیان اولین تولید کننده لوله های بدون درز دقیق فولادی توسط بخش خصوصی در کشورمیباشد. که بر پایه تجربیات بیست سال تولید لوله های بدون درز در شرکت لوله های دقیق کاوه و به منظور تولید سالانه پانزده هزار تن تیوب بدون درز به روش کشش سرد و همچنین هفتاد پنج هزار تن لوله بدون درز به روش نورد گرم (طرح توسعه ) آغاز به فعالیت نموده است.

در حال حاضر این شرکت با توجه به خطوط تولیدی مدرن خود امکان تولید محصولاتی با کیفیت مطلوب و جهانی و تحویل به موقع به مصرف کنندگان داخلی و خارجی را داشته. و در این خصوص همکاری های مشترک تولیدی و بازرگانی با تولید کنندگان مطرح این محصول در دنیا را دارد.

 

  • لوله مانیسمان رده ۲۰ ساوه

كارخانجات نورد و پروفیل ساوه در سال ۱۳۵۴ با هدف تولید انواع لوله های مانیسمان ،فولادی و پروفیل های فولادی با ظرفیت تولیدی ۵۰٫۰۰۰ تن در سال تاسیس و بهره برداری گردید.

مدیریت این كارخانه در راستای استراتژی توسعه بازار و افزایش تنوعات محصولات و نفوذ به بازارهای صادراتی برنامه ریزی دقیق خود را در جهت سرمایه گذاری با هدف ارتقاء كیفی و كمی محصولات آغاز نموده .و هم اكنون حاصل تلاش و برنامه ریزی دقیق مدیریت این شركت دستیابی به ظرفیت ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تن در سال انواع مقاطع فولادی در سایزهای گوناگون می باشد.

  • لوله مانیسمان رده ۲۰ شرکت فولاد صنعت

گروهی از شرکت های تولیدی و بازرگانی در زمینه تولید و توزیع انواع مصنوعات فلزی در سال ۱۳۸۵ براساس تفکر موسسین و مدیران خود بر ۴ اصل کیفیت،کمیت،هزینه،تنوع و با حفظ دستاوردهای پیشین خود اقدام به تاسیس یک مجموعه متحد و واحد به نام فولاد صنعت کردند.

گروه فولاد صنعت افتخار دارد در زمینه تولید و توزیع انواع و اقسام آهن آلات و مصنوعات فلزی و لوله های صنعتی در خدمت شرکت های عمرانی،پیمانکاران،انبوه سازان و کارخانجات تولیدی میباشد. همچنین این گروه در حال حاضر در برخی از پروژه‌های پالایشگاهی،پتروشیمی،انبوه سازی،پروژه های عمرانی و … در حال همکاری با بخش های دولتی و خصوصی می باشد.

  • لوله مانیسمان رده ۲۰ گستر اسفراین

 

گروه بازرگانی آهن تک با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه لوله و آهن آلات با تمامی این شرکت ها در ایران و خارج از کشور همکاری مستقیم و طولانی دارد.جهت سفارش این لوله ها میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید ومحصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ