لوله گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد

 

لوله گالوانیزه سرد
لوله گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد که با نام لوله مبلی هم شناخته می شوند به لوله های گالوانیزه آهنی یا فولادی گفته می شود که در دمای پایین آبکاری و گالوانیزه می شوند و روکش روی بر روی این لوله ها قرار می گیرد.

عملیات گالوانیزاسیون یا آبکاری سرد لوله های گالوانیزه گلخانه ای سرد ، کاملا مشابه پاشیدن رنگ بر روی سطح لوله ، عنصر فلز زینک یا روی را بر روی لوله فلزی یا آهنی میریزند و این عملیات در دمای نهایتا ۷۰ درجه سانتی گراد موجب گالوانیزه شدن لوله می شود .

لوله گالوانیزه سرد

این نوع گالوانیزه کردن لوله ، مقاومت واستحکام چندان زیادی ندارد و حتی با کشیدن یک شیع فلزی بر روی سطح لوله ، روکش روی آن ضربه میبیند و خراش بر میدارد . طول عمر انواع لوله گالوانیزه گلخانه ای که به روش گالوانیزه سرد آبکاری شده است ، نهایتا بین۳ تا ۵ سال درسازه های گلخانه ای می باشد که محیطی مرطوبت است.

پس احتمال زنگار و زنگ زدگی لوله گالوانیزه سرد نیز وجود دارد که اگر چین شود یعنی لوله دچار زنگ زدگی شود ،حتما لوله دچار خوردگی نیز میشود .

اما اگرکسی که درفکر راه اندازی گلخانه است و سرمایه کمی برای ساخت گلخانه دارد این گزینه برای شروع و راه اندازی گلخانه و تامدت ۵ سال بسیار مناسب و جوابگو می باشد .

 

مشخصات و ویژگی های لوله گالوانیزه سرد

با توجه به شرایط محیطی که لوله گالوانیزه سرد یا مبلی در آن استفاده می شود می توان گفت که عمر مفید آن بین۳ سال تا ۷ سال است و در صورتی که این لوله ها در محیط های خشک مورد استفاده شود که رطوبت زیادی وجود نداشته باشد می توانند تا ۸ سال نیز عمرمفید داشته باشند.

عملیات آبکاری و گالوانیزاسیون لوله های گالوانیزه به روش سرد باعث می شود که روکشی که لوله را آبکاری کرده و از جنس فلز روی است تقریبا بین۲درصد تا ۷ درصد از وزن کل لوله را تشکیل بدهد.

که این میزان از وزن کاملا بستگی به اندازه ضخامت روکش روی دارد و این ضخامت روکش معمولا ۱، ۱٫۵ و ۲ میلیمتری تقسیم می شوند.

لوله گالوانیزه سرد

عمل گالوانیزه سرد مطابق با اصول خاص و استاندارد خود تنها روکش میشود . آبکاری گالوانیزه سرد لوله نسبت به آبکاری گالوانیزاسیون گرم لوله در دمای بسیار زیادی انجام نمیشود. و در طی عملیات تنها فلز روی صورت یک رنگ روی سطح لوله های فولادی را میپوشاند .

لوله گالوانیزه گلخانه ای سرد برای گلخانه های وسیع و بزرگ که با هدف سرمایه گذاری بلند مدت وجهت کار وبهره وری برای سالهای طولانی راه اندازی می شوند مناسب نبوده زیرا این لوله ها نهایتا ۴سال الی ۵ سال در رطوبت گلخانه دوام می اورند و پس از گذشت این زمان با اکسیژن واکنش داده و دچار زنگ زدگی می شوند .

لوله گالوانیزه سرد

علت زنگ زدن لوله گالوانیزه سرد در گلخانه چیست ؟

 

پاسخ این سوال این است که آبکاری با گالوانیزه سرد تنها ۷ درصد از وزن لوله گلخانه ای را به خود اختصاص میدهد . و این میزان از وزن نشانگر آن است که روکش روی آن کاملا مانند رنگ نقره ای بوده و حتی با کشیدن یک کلید یا یک شیع فلزی روی لوله روکش آبکاری سرد از روی لوله ساییده و خراشیده میشود . پس لوله های گالوانیزه سرد به نسبت گالوانیزه گرم از استعداد خوردگی خیلی بیشتربرخوردار هستند.

به طور کلی عملیات گالوانیزه کردن لوله ها به جهت محافظت اززنگ زدگی ، خوردگی و آسیب پذیری فلزات و فولاد انجام می گیرد به گونه ای که لایه ای از فلز روی، بر سطح این فلزات قرار گرفته می شود طی عملیات گالوانیزاسیون و این لوله های گالوانیزه در موارد زیادی اعم از صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله گالوانیزه سرد

لوله ها گالوانیزه چه گرم و چه سرد در هر ابعاد ومترژی امکان آبکاری دارند و تمامی لوله های فلزی و فولادی موجود در بازار را می توان آبکاری نمود.

در روش گالوانیزه سرد لوله ها که الکترولیزنیز نامیده می شود نمک روی را داخل محلول آبی یا اسیدی ریخته و مخلوط می کنند و برسطح لوله اسپری می کنند. در این روش گالوانیزه ضخامت لایه آبکاری روی در حدود ۲۵ میکرون می باشد.

در لوله های با ضخامت ۲ میلی متر ۷ درصد وزن لوله آبکاری شده و در لوله های با ضخامت ۱٫۵ میلی متر این وزن تقریبا ۴ درصد می باشد.و در لوله های با ضخامت ۱ میلی متری نیز ۲ درصد از وزن لوله روکش می شود. و این لوله ها در محیط ها ی مرطوب نهایتا تا ۵ سال عمر می کند.

نحوه تشخیص تفاوت لوله گالوانیزه سرد از گالوانیزه گرم

 

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد را می توان بر اساس رنگ آنها تشخیص داد؛ به این معنی که لوله گالوانیزه گرم به دلیل عملیات شیمیایی متحمل شده در زمان ساخت و طی عمل گالوانیزاسیون در زمان آبکاری در دمای بالا براق تر و درخشنده تر از لوله گالوانیزه سرد است.

مهم ترین تفاوت این دو محصول که کارایی آن ها را نسبت به یکدیگر متمایز ساخته تفاوت در میزان استحکام و مقاوت آن ها می باشد.

همچنین لازم به ذکر است به دلیل متفاوت بودن روش آبکاری این دونوع لوله قیمت لوله گالوانیزه سرد و گرم نیز با یکدیگر متفاوت است. همچنین قیمت این لوله ها با سایر محصولات اعم از قیمت لوله داربست نیز متفاوت می باشد .

لوله گالوانیزه سرد

در لوله های گالوانیزه سرد میزان براقی و درخشندگی لوله به ضخامت و ورقی که لوله از آن ساخته شده است بستگی دارد؛ به عنوان نمونه لوله هایی با ضخامت۱ و ۱٫۵ میلیمتر که اصطلاحا با نام لوله مبلی نیز شناخته می شوند براق تر از لوله های با ضخامت بالاتر هستند که دلیل آن هم می باشد که این لوله ها از ورق های براق تری ساخته شده اند.

از تفاوت های دیگر لوله گالوانیزه گرم وگالوانیزه سرد می توان به این اشاره کرد که معمولا لوله های گالوانیزه گرم به صورت دو سر رزوه دنده تولید می شوند در حالی که لوله  مبلی بدون رزوه است، البته می توان این لوله ها را نیز رزوه دار کرد.

کاربرد لوله گالوانیزه سرد

 

لوله گالوانیزه سرد دارای کاربرد های بسیار گسترده و چشمگیری  در صنایع مختلف است و می توان نمونه های آن را درساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، نظامی، پزشکی و… مشاهده کرد. برای حفاظت هر چه بیشتر از کابل های برق و رعایت اصول استاندار به جهت ایمن کاری بهتر است آن ها را از لوله های گالوانیزه عبور داد تا  دغدغه آسیب دیدگی کابل های برق در محیط های داخلی ساختمان را نداشته باشیم.

در خرید عمده لوله گالوانیزه سرد و کلا انواع لوله های گالوانیزه  بهتر است از وجود استاندارد های معتبر بر روی محصول و همچنین گارانتی و ضمانتنامه مطمئن شد. نمونه های غیراستاندارد  لوله های گالوانیزه  برقی در بازارلوله  فراوان هستند که توسط افراد سوداگر با قیمت ارزان و بدون گارانتی و ضمانتنامه در حال عرضه هستند. این لوله های بی کیفیت و ارزان قیمت در مدت زمان بسیار کوتاهی دچار خوردگی و زنگ زدگی خواهند شد.

فروشگاه بزرگ آهن تک با داشتن نمایندگی از تمامی شرکت های معتبر داخلی ساخت لوله گالوانیزه چون کارخانه لوله گالوانیزه سپنتا ،گروه صنعتی و لوله گالوانیزه سپاهان ، کارخانه نود و لوله سازی اهواز ، گروه صنعتی درپاد تبریز ،گروه تولیدی بنیاد برق و مناسب ترین قیمت روز لوله در خدمت هم وطنان عزیز میباشد تا ضمن مشاوه کامل در جهت انتخاب بهترین نوع لوله متناسب با کار خود بهترین کیفیت را به آنها نیز ارائه نماید .

سایز لوله گالوانیزه سرد

  • لوله PG13.5
  • لوله PG16
  • لوله PG29
  • لوله  PG36
  • لوله PG42
  • لوله PG4
لوله گالوانیزه سرد
لوله گالوانیزه سرد
لوله گالوانیزه سرد

قیمت لوله گالوانیزه

قیمت یکی از مهم ترین فاکتور ها و پارامتر ها برای مشتریان و خریداران انواع لوله چون لوله گالوانیزه است و همواره به دنبال مناسب ترین و ارزان ترین  و در عین حال با کیفیت ترین قیمت لوله های گالوانیزه  می باشند.

بازرگانی آهن تک همواره بهترین کیفیت لوله های گالوانیزه را با نازلترین قیمت بازار به فروش می رساند و تخفیفات بسیار خوبی را نیز برای مشتریان عمده و ویژه در نظر می گیرد.

به شما بازدید کننده گرامی پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان فروش سایت فروشگاه  آهن تک در زمینه ی فروش لوله برق گالوانیزه سرد ،پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

شرکت های تولیدی لوله گالوانیزه سرد

 

  • لوله های گالوانیزه ساوه
  • لوله های گالوانیزه سپنتا
  • لوله های گالوانیزه سمنان
  •  لوله های گالوانیزه قزوین

 

محصولات تولیدی شرکت های ذکر شده در بالا جزء با کیفیت ترین برند های موجود در زمینه ی لوله های گالوانیزه می باشد.و در بین مصرف کنندگان بسیار شناخته شده می باشند.

فروشگاه وبازرگانی آهن تک تمامی برند های محبوب لوله های گالوانیزه را فراهم آورده است ،تا مشتریان عزیز این محصولات را با قیمت بسیار مناسب و پس از مشورت کامل با کارشناسان این فروشگاه تهیه نمایند .

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ