لوله فولادی آبرسانی

لوله فولادی چیست؟

لوله های فولادی ، لوله های توخالی هستند که عمدتاً در مواردی نظیر؛ صنعت نفت،مواد شیمیایی، پزشکی، مواد غذایی و همچنین ماشین آلات و صنایع سبک، ابزارها و حمل و نقل صنعتی، همچنین اجزای ماشین آلات مکانیکی و غیره مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند.
علاوه بر این موارد، لوله های فولادی مقاومت و استحکام زیادی دارند و دارا بودن وزن سبک از ویژگی‌های آن بوده است. در ساخت قطعات مکانیکی و همچنین ساختارهای مهندسی پیشرفته مورد استفاده قرار میگیرد.
علاوه بر موارد ذکر شده،لوله های فولادی برای تولید و استفاده از انواع معمولی، بشکه توپ و استفاده در سلاح‌های نظامی قرار می گیرد. ایمنی،سلامتی، حفاظت از محیط زیست، اقتصاد قابل استفاده، توسعه موفقیت آمیز و همچنین دیواره نازک و کم ضخامت این لوله فولادی و روش اتصال راحت آن باعث شده که قابل اعتماد بوده و ساده و راحت با سایر لوله های فولادی قابل تعویض باشد.
لوله فولادی آبرسانی
با توجه به همه گیر شدن استفاده از لوله های فولادی در جهان نیاز به تولید آن نیز افزون تر می شود. دلیل استفاده از لوله های فولادی بسیار واضح و مشخص است. همانطور که اشاره شد، این لوله ها دارای متریال و مواد با کیفیت در طراحی و ساخت خود هستند. این سری از لوله ها طبق استانداردهای بین‌المللی تولید می شوند تا از آسیب رسیدگی و صدمه به آنها جلوگیری به عمل آید. وجود استیل در مواد این لوله ها باعث شده که در برابر خوردگی مقاوم بوده و محصول باکیفیت تری تولید شود. درنتیجه می‌توان گفت که لوله های فولادی دارای کیفیت بالاتری هستند. به منظور ساخت و تهیه این سری از لوله های فولادی می‌توان از ورقهای فولاد استفاده کرد که با ضخامت مناسب و سایز برش خورده دقیقی شکل می‌گیرند. لوله فولادی ، مناسب برای پیشبرد برنامه های مهندسی بوده و برای استفاده در سازه ها موثر خواهد بود. به علت فزونی استفاده و قدمت بالا، محبوبیت خود را حفظ کرده است.
لوله فولادی گالوانیزه به دلیل خوردگی آسان،و تحت تاثیر قرار داشتن در حوزه سیاست‌های ملی مربوطه، کم کم و به تدریج از مراحل ساخت و تولید خارج می‌شود، اما در موارد زیادی، لوله فولادی که از جنس فولاد خالص باشد، ، ضد زنگ بوده و در اولویت سیستم آبرسانی قرار خواهند گرفت.
لوله فولادی به منظور استفاده در سیستم های آب آشامیدنی با کیفیت بالا تولید شده اند.همچنین در موارد بهداشتی، دارای ویژگی های استاندارد و ایمنی کیفی قابل قبولی بوده و کاربرد بسیار زیادی را در صنایع داشته اند.
همچنین در تولید لوله فولادی تلاش شده است که عملکرد این لوله ها در برابر پوسیدگی و شکاف قابل قبول باشد و در داخل و خارج از کشور یکی از بهترین سیستم های لوله کشی به منظور آبرسانی بوده است. این محصولات یک نوع جدید از صرفه جویی در مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست هستند. لوله فولادی یکی از رقابت های بسیار شدید را در حوزه لوله کشی و آب رسانی به منظور ارتقای کیفیت آبی لوله های فولادی در سطح بین‌المللی آغاز کرده اند. این لوله فولادی باعث بهبود عملکرد سیستم های لوله کشی آب رسانی شده اند. به دلیل اینکه بیش از ۱۰۰ سال تولید این سری از محصول را داشته اند، اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارند.
کارشناسان این حوزه پیش بینی کرده اند که ساخت لوله آب‌رسانی سرانجام به دوران فلزی خود باز می‌گردد؛ یعنی لوله فولادی جایگزین مناسبی خواهند شد. طبق تجربه های کسب شده در زمینه لوله کشی و آبرسانی،لوله ای که از جنس فولاد بوده، همواره یکی از بهترین عملکردها را دارا می باشد.

انواع لوله های آبرسانی

لوله های آبرسانی به طور کلی در ۳ نوع زیر در صنعت تولید و روانه بازار میشوند:

  • لوله های آبرسانی گالوانیزه
  • لوله های آبرسانی چدنی
  • لوله های آبرسانی پلاستیکی

لوله های آبرسانی گالوانیزه

لوله های آبرسانی که از جنس گالوانیزه می باشند در شاخه های ۶ متری تولید میشوند.قطر این لوله ها میتواند از ۱/۲ اینچ تا ۸ اینچ متغیر باشد.بنا به نیاز مشتری کارخانجات ساخت لوله  میتوانند لوله های با قطر های بالاتر را برای مشتریان تولید کنند. اصلی ترین کاربرد لوله آبرسانی گالوانیزه در سیستم تهویه هوا بوده ولی گاهی در سیستم آبرسانی و تخلیه فاضلاب هم مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از نکاتی که در لوله های آبرسانی گالوانیزه وجود دارد این است که برای گالوانیزه کردن این مقاطع از پیل شیمیایی و یا پیل گالوانیک مورد استفاده قرار می گیرد.به همین خاطر این نوع از لوله ها مقاومت بالایی در برابر اسیدها ندارد.

لوله های آبرسانی چدنی

لوله های که از آن ها در آبرسانی و انتقال آب استفاده می شود میتواند از جنس چدن باشد.این نوع از لوله ها از چدن ریخته گری تولی میشوند که با توجه به درصد و نوع آلیاژ به کار رفته در ترکیبات آن کاربرد های متفاوتی در صنعت دارد.

مهم ترین کاربرد این نوع از لوله های آبرسانی استفاده در سیستم لوله کشی فاضلاب می باشد.از لوله های آبرسانی چدنی در زمینه تهیه آب های سطحی روی زمین و انتقال به جاهای دیگر نیز استفاده میشود.

لوله های آبرسانی پلاستیکی

لوله های آبرسانی که از جنس پلاستیک می باشند به چند دسته مجزا بر اساس ساختار و جنس پلاستیک سازنده لوله تقسیم میشوند که عبارتند از :

  1. لوله آبرسانی پلی اتیلن PE
  2. لوله آبرسانی ABS
  3. لوله های آبرسانی CPVC
  4. لوله های آبرسانی PB
  5. لوله آبرسانی پی وی سی PVC
  6. لوله آبرسانی پلی پروپیلن PP

کارخانجات تولید کننده لوله های آبرسان

در کشور ایران کارخانجاتی از قبیل سپاهان ،سپنتا و کالوپ لوله های درز مستقیم و اسپیرال و فولادی آبرسانی را برای مصارف کشاورزی و صنعتی تولید و روانه بازار میکنند. جهت استعلام قیمت لوله های فولادی آبرسان سپاهان ،سپنتا و کالوپ میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ارشد آهن تک در تماس باشید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ