مقایسه لوله فولادی ضد زنگ درزدار و لوله فولادی درزدار جلاد داده شده

مقایسه لوله فولادی ضد زنگ درزدار و لوله فولادی درزدار جلاد داده شده

مقایسه لوله فولادی ضد زنگ درزدار و لوله فولادی درزدار جلا داده شده

در حال حاضر ، لوله های فولادی جوش داده شده یا درزدار صنعتی  از جنس فولاد ضد زنگ به طور وسیع و عمده در بازار فولاد و صنایع مختلف کاربرد دارد و در داخل و خارج از کشور از این لوله ها  بسیار بهره برده می شود. در این بین ، به دلیل تفاوت در فناوری تهیه  لوله ، لوله فولادی درز جوشی صنعتی از جنس استیل ضد زنگ به طور عمده به دو دسته ی لوله فولادی جوش داده شده و لوله فولادی جوش داده شده که سطح این لوله ها با پولیش اسید  جلا داده شده است طبقه بندی می گردد.

لوله فولادی جوش داده شده از جنس استیل با استفاده و بهره گیری از جوشکاری خودکار تهیه میشود. در این حالت، فرآیند جوشکاری در یک سمت انجام می پذیرد و جوش ایجاد شده نیز صاف و یکدست است. علت آن هم این است که لوله جوش داده شده،از جنس استیل از یک ورق استیل درجه یک تهیه شده و همچنین سطح لوله فولادی درزدار نیز همانند سطح صفحه اصلی است که لوله از آن ساخته شد ه است.

در لوله فولادی درز جوشی جلا داده شده بعد از پایان عملیات جوشکاری قالب لوله ای با کمک جوشکاری دستی ، مکان جوش داده شده و سطح لوله  را پولیش میزنند و جلا داده می شود ، بنابراین درخشندگی و براقی سطح لوله فولادی جلا داده شده از فولاد ضد زنگ بالاتر است.

در پایین به برخی از مضرات و موارد استفاده این لوله های فولادی آورده شده است.

لوله فولادی جوشی جلا

مقایسه فواید و مضرات لوله فولادی درزدار و لوله درزدار فولادی جلا داده شده

 

مورد اول :ضخامت دیواره لوله استیل ضد زنگ جوشی یکنواخت تر بوده و در بحث عملکرد و تحمل فشارهای وارده نیز مقاوت بهتری را ازخود نشان می دهد. در حالی که ضخامت دیواره لوله فولادی جلا داده شد ه در ناحیه های جوش کمی نازک تر به نظر می‌رسد و در هنگامی که خط جوش لوله جلا داده‌شده و صیقل داده می شود، ضخامت آن نسبت به دیواره در محل جوش بسیار کم شده و ظرفیت تحمل پایین تری را دارا خواهد بود.

مورد دوم : آن است که لوله فولادی ضد زنگ جوش داده شده  می‌تواند دارای یکپارچگی بسیار بیشتری نسبت به لوله فولاد ی جلا داده شده باشد .

مورد سوم :بیشتر لوله های استیل جوش داده شده ، ماده اولیه آن ها از فولادی های آستینیتی  ۲۰۱ و۲۰۲ و۳۰۴ و ۳۱۶ ساخته شده است و علت آن هم این است که این مواد دارای ریز ساختارهای مغناطیسی و ضعیفی هستند. همین عوامل سبب می شود که پس از پولیش دادن لوله فولادی ، پولیش تغییر بسیار اندکی در ترکیب شیمیایی ایجاد کرده و همین امر موجب می گردد که لو له  فولاد ی ضد زنگ جلا داده شده  از جذابیت بیشتری در ظاهر خود برخوردار باشد.

مورد چهارم : مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی لوله فولادی درزدار ضد زنگ نسبت به لوله فولادی جوشی جلا داده شده، بسیار بیشتر و قوی تر خواهد بود. دلیل آن هم این است که  لوله فولادی جوش داده شده از استیل ضد زنگ دارای یک لایه اصلی است که این لایه در اثر پولیش با اسید و جلا دادن از بین می رود به طوری که لوله فولادی پولیش نیز در محیط عادی، زنگ‌زدگی را بسیار آسان تر خواهد کرد و مقاومت را در برابر خوردگی بسیار کاهش می دهد.

موردپنجم :پایداری و دوام کیفیت لوله درزدار فولادی ضدزنگ بسیار بالاتر خواهد بود نسبت به لوله فولادی جلا داده شده. در لوله های فولادی درز جوش از اسید برای پولیش و  جلا استفاده می شود و دلیل آن هم این است که در ساخت این لوله ها از مواد اولیه درجه دو یا حتی مواد بازیافتی مورد استفاده  قرار می گیرند.حتی برخی اوقات دیده شده که برای کاهش هزینه مواد مورد استفاده، از صفحات زباله و بی کیفیت استفاده می شود. بنابراین نمی توانید ثبات کیفیت لوله فولادی جوش داده شده که سطح آن جلا داد شده است  را تضمین کنید.

به دلیل وجود خصوصیات و ویژگی های مکانیکی لوله های فولادی صنعتی، به طور عمده از این لوله های استیل در آنها استفاده می‌شود که مقاومت و قدرت زیادی در مقابل خوردگی را دارا هستند. البته شما بایستی لوله های تزیینی و لوله های بهداشتی را از این فهرست حذف کنید. بسیاری از لوله های فلزی صنعتی با هزینه ای بالا و کارایی ناپایداری تولید و تهیه میشوند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ