روش های اتصال لوله فولادی

روش های اتصال لوله فولادی 

روش های زیادی برای اتصال اتصالات لوله فولادی از جنس استیل استنلس وجود دارد که از مهم ترین و اصلی ترین آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
  • اتصال فشرده سازی
  • اتصال فشار حلقه
  • اتصال فلنج
  • اتصال شیار
  • اتصال جوشکاری
  • اتصال نخ پرشده
این روش های اتصال برای لوله های فولادی استنلس می باشند، البته قابلیت بسط دهی به سایر لوله ها نیز دارا می باشند.این سری از اتصالات فواید و مضراتی به همراه دارند و بایستی در طی فرایند کار بهترین این روش ها را شناسایی کرد.

 

اتصال فشرده سازی

اصل اتصال این روش، استفاده از گیره هیدرولیک برای بستن لوله فولادی استیل ضد زنگ و رسیدن به اثر توقف آب با مهر و موم حلقه O است ، بنابراین لوله فولادی اتصال دارد.از ویژگی های این لوله میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اتصال لوله فولادی در این روش ساده می باشد
  • اتصالات دیواره لوله فولادی در روش فشرده سازی نازک است
  • مقاومت اتصال در این روش خیلی کم است و در حدود یک سوم بدنه لوله فولادی است و لوله نمی تواند برداشته شود
  • آشیانه لوله فولادی از جنس استنلس استیل می باشد که حذف فلش بدون پیش بندهایی که به راحتی آسیب دیده اند ، باعث نشتی در آینده در این لوله فولادی می شود.

اتصال فشار حلقه

اصل اتصال فشار حلقه استفاده از فورسپس های هیدرولیک برای محکم کردن اتصالات لوله از جنس استنلس استیل است که در لوله فولادی قرار گرفته و آب را با حلقه لاستیک پهن متوقف می کند. از آنجا که این روش بیشتر از گودال است ، بنابراین از استحکام اتصال کمی قوی تر است ، علاوه بر این به دلیل نوع حلقه ، که شبیه گودال است ، چرخاندن لوله فولادی آسانتر است ، بنابراین بر روی آب بندی اثر میگذارد.

روش های اتصال لوله فولادی

اتصال فلنج

اصل روش اتصال فلنج استفاده از پیچ های محکم برای اتصال دو قطعه اتصال با قطعات فلنج است ، سپس با اتصال مهر و موم لوله فولادی می توان اثر اتصال مربوطه را بدست آورد. مزیت این روش آنجا است که استحکام اتصال با کیفیت بالا و پایدار ، نصب آسان و جدا شونده لوله فولادی آسان است ، اما نقطه ضعف این روش آن است که هزینه فلنج ها بسیار زیاد است.

اتصال شیار

اصل این روش استفاده از یک مهره اتصالات محکم ، گسترش حلقه محدب از لوله استنلس استیل و فشرده سازی محوری لوله فولادی و سپس از طریق مهر و موم مخروطی است تا بتوانید به یک اتصال بی سیم برسید. مزیت روش اتصال شیار این بوده که قابل جابجایی را دارد ،اما مشکلی که این روش شیار دارد این است که فرایند نصب لوله فولادی باعث افزایش روند حلقه نورد انتهای لوله فولادی می شود ، هزینه ریخته گری در این روش زیاد است و با فشار منفی نمی توان از آن در خط لوله فولادی استفاده کرد.


مقالات لوله: لوله کیسینگ چیست؟ 

روش های اتصال لوله فولادی

اتصال جوش

اصل اتصال این روش جوشکاری دو کانکتور به طور مستقیم است که از طریق فرآیند ذوب داغ برای رسیدن به اتصال می باشد. مزیت روش جوشی آن است که استحکام  و مقاومت اتصال بالا است ، اما عیب آن این است که در حین جوشکاری، محافظت از دهانه ی لوله فولادی برای جلوگیری از ورود گاز است، این باعث کاهش عمر سرویس خط لوله می شود. در این روش جوشکاری ، پایداری کیفیت لوله فولادی زیاد نیست.

اتصال رشته

به طور مستقیم برای سفت کردن اصل اتصالات لوله از جنس استنلس استیل ، لوله فولادی شیر دار با دو اتصال فرعی روابط داخلی و خارجی را برای محکم کردن لوله فولادی جهت دستیابی به اثر آب بندی ، به منظور تکمیل اتصال انجام میدهد.از مزایای آن برداشته شدن آسان است ، مقاومت مفصل به استحكام بدنه لوله فولادی ، نصب ساده و آسان ، كیفیت قابل اطمینان ، پایداری بالا و دیواره لوله فولادی نازك منجر به هزینه های کمتری می شود ، علاوه بر این اگر رابط نخ خارجی تفلون رابط ، به قدرت نیاز دارد ، و شما از روبان مایع استفاده میکنید ، رابط اصلی ضمانت برای مدت طولانی نشت نمی کند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ