شناسایی لوله های فولادی بدون درز با کیفیت پایین

شناسایی لوله های فولادی بدون درز با کیفیت پایین چگونه می باشد؟

با توجه به عملکرد عالی لوله فولادی ضدزنگ، استفاده از لوله های فولادی به خصوص از نوع ضد زنگ آن بسیار محبوب بوده و قیمت آن ها نیز بسیار مناسب می باشد. بنابراین در بازار، گاهی اوقات لوله های بدون درز از جنس فولاد ضد زنگ جعلی و تقلبی، که برای انتقال مایعات استفاده می شود، وجود دارد. در حقیقت، این لوله ها  را با استفاده از جوش با فرکانس بالا ترمیم می کنند.

 

روش ترمیم لوله فولادی چگونه است؟

برای ترمیم لوله های فولادی روش های گوناگونی وجود دارد اما دو روش عمده که کاربرد بیشتری دارد و برای ترمیم از آن استفاده می کنند عبارت اند از:

  • روش اول ،ترمیم لوله فولادی جوش داده شده با فرکانس بالا می باشد.در این روش از تجهیزات ویژه و اختصاصی برای خرد کردن و ترمیم جوش اصلی آسیب دیده استفاده می شود.
  • روش دیگر ترمیم لوله ها، گرم کردن لوله فولادی جوش داده شده است. برخی تجار بی پروا از چنین لوله هایی برای فریب خریداران استفاده می کنند.
شناسایی لوله ای فولادی کم کیفیت

مشخصات لوله فولادی جوش داده شده

در ادامه به برخی از مشخصات لوله های فولادی جوش داده شده پرداخته میشود که شامل موارد زیر میشود:

برخی از لوله های فولادی آنهایی هستند که تراشیده یا فرسوده می شوند و اثری از خود به جا می گذارند.در برخی موارد لوله فرسوده هنوز هم قابل تشخیص است و گاهی اوقات بعد از برداشتن زنگ زدگی با ابزار آشکارتر نیز می شود.برخی از تولیدکنندگان لوله که دارای گواهی کیفیت مشخص شده می باشند از انجام این کار می ترسند و مسئولیت این عمل را نمی پذیرند.

روش فروش لوله فولادی فرسوده

فروشندگانی که لوله های فولادی فرسوده می فروشند، معمولا مطابق با وزن لوله هزینه را حساب می کنند، اما لوله های فولادی بدون درز داخلی واقعی فراتر از ضخامت استاندارد بوده، عموما دارای وزن زیادی هستند و افراد حرفه ای این مسئله را تشخیص می دهند. به عبارت دیگر، تشخیص و بررسی لوله ها محدود است، اما این دو روش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا تشخیص لوله جوش خورده دشوار است.

لوله های فولادی ضدزنگ یکپارچه یک محصول فرآوری شده با حرارت بالا است و ظاهر آن نیز زیباتر و شکیل تر است به طوری که عملکرد کلی لوله فولادی ضدزنگ می تواند افزایش یابد.

انواع لوله فولادی جوش داده شده

لوله های فولادی جوش داده شده متداول در بازار عمدتا شامل موارد زیر است:

  • لوله جوش داده شده با درز مستقیم
  •  لوله جوش داده شده مارپیچی
  •  لوله جوش داده شده بدون درز

با این توصیفات ، لوله های جوش داده شده مستقیم و لوله جوش داده شده مارپیچی بسیار شناخته شده و معروف هستند.

شناسایی لوله ای فولادی کم کیفیت

تفاوت لوله جوش داده شده بدون درز و لوله فولادی بدون درز

تفاوت های بین لوله جوش داده شده بدون درز و لوله فولادی بدون درز در جنبه های زیر قابل تشخیص هستند.

  1. لوله جوش داده شده دارای یک طول ثابت بوده و معمولا ۶ متر، ۹ متر و ۱۲ متر است. طول لوله های فولادی یکپارچه بسیار کم است زیرا تعداد زیادی از کارخانه ها این لوله را با طول ثابت تولید می کنند.
  2.  سطح مقطع سر لوله های فولادی ضد زنگ یکی از راه های تشخیص می باشد. در صورت وجود زنگ زدگی، اگر آن را تمیز کنید و از نزدیک مورد بررسی قرار دهید، محل جوش را پیدا خواهید کرد. اگر محل زنگ زده باشد، این موضوع بیشتر آشکار می شود.
  3.  علاوه بر این، لازم به ذکر است که به طور کلی لوله های فولادی جعلی با دیواره ضخیم، لوله های جوشکاری نشده، نیستند و فقط لوله های فولادی با دیواره نازک می تواند مشتری را دچار شک کند. درواقع، می توان این مورد را تشخیص داد.
  4.  همچنین می توان مشاهده کرد که ضخامت لوله فولادی ضدزنگ حتی به این دلیل است که لوله فولادی یکپارچه معمولا از جنس فولاد ساخته می شود و لوله جوشی در معرض فرآیند فرآوری یا انبساط حرارتی و سایر روش ها قرار دارد، بنابراین ضخامت دیواره لوله جوشکاری بسیار یکنواخت است.

تفاوت لوله های درزدار و بدون درز به طور جامع و کامل را میتوانید از قسمت وبلاگ مشاهده کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ