لوله جدار چاه چیست؟

لوله جدار چاه چیست؟

لوله جدار چاه چیست؟
لوله جدار چاه چیست؟

لوله جدار چاه که به آن لوله جدار یا لوله جداره چاهی هم می گویند از لوله های فولادی تهیه می گردد و در دو نوع لوله جدارچاه درزدار و بدون درز ساخته وتولید می شوند.

همانگونه که از اسم این دسته از لوله های فولادی مشخص است از آنها جهت استفاده در ساختاردیواره یا جدار چاه استفاده می شود. به عبارت دیگر لوله جدارچاه به لوله هایی گفته می شود که به وسیله آن ها و بکار بردن آنها درون چاه ستون چاه از محیط داخلی مخزن جدا می شود و از ریزش و آبدهی چاه جلوگیری به عمل می اید.

گجهت انجام این عملیات از لوله هایی باید استفاده شود که علاوه براستحکام کافی مقاومت بسیار بالایی دربرابر خوردگی داشته باشند. لوله های جدارعمدتا از جنس فولاد و یا پی وی سی ساخته و تولید می شوند. لوله های جدارچاه در قطرها و ضخامت های متفاوت برای استفاده در انواع مختلف چاه ها به صورت شیاردار و بدون شیار تولید می شوند. پرمصرف ترین لوله های جدار در سایز های ۶ اینچ تا ۱۶ اینچ هستند .

عملیات قرارگیری این لوله ها درون چاه بدین شکل انجام می گیرد که لوله را به میزان قابل توجهی به داخل چاه میفرستند تا مانع از ریزش چاه شود . در طی عملیات جایگذاری لوله های جدار چاه درون چاه ۴ لوله تا۶ لوله در چاه قرار می گیرد.

به لوله جداری ابتدایی که درون چاه فرستاده می شود لوله هادی گفته می شود که طولی برابر ۵ متر دارد. قطر این لوله نیز ۴۰ اینچ الی ۴۳ اینچ می باشد. وبه آخرین لوله جداری که به درون چاه فرستاده می شود به لوله آستری معروف است وقطری برابر ۷ تا ۹ اینچی دارد. بقیه ی لوله های جداری دارای طول ۱۳ متر می باشند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ