مهم ترین ابزار حذف واسطه ها در بازار فولاد و آهن آلات

مرور کارنامه فولاد سازی  در کشور گویای آن است که جمهوری اسلامی در اوایل دهه ۹۰ سالانه بالغ بر پنج تا هفت میلیون تن فولاد واردات داشته، اما اکنون در شمار صادرکنندگان این فلز راهبردی قرار دارد و این توانمندی کشورمان را در این بخش اثبات می کند.

بر طبق پیش بینی هایی که وزارت صنعت ،معدن و تجارت به صورت کاملا کارشناسنانه انجام داده است امسال صادرات فولاد بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن تخمین زده میشود ،اما باید بازار های هدف صادراتی در دنیا نیز مورد ارزیابی قرار گیرد تا صحت این تخمین درست از آب در آید.

راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار تولیدات فولادی و حذف واسطه ها، افزایش عرضه شمش فولادی در بورس کالا  است که این کار باعث کاهش قیمت ها در حوزه فولاد و آهن آلات را به دنبال دارد.

یکی از علل اصلی کاهش قیمت فولاد در بازار ،حذف واسطه ها در بورس است که این کار باعث شفاف سازی قیمت در بورس کالا شده و دست واسطه ها را به اصطلاح کوتاه کرده است.اکنون وزارت صنعت به تولیدکنندگان اعلام کرده که فقط مجاز به عرضه کالای خود به تولیدکننده بعدی بدون دخالت هر گونه واسطه‌ای هستند که این تصمیم باعث شد تا بخشی از واسطه‌ها از بورس خارج شوند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ