ایران در میان ۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد جهان

 

ایران جزء ۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد جهان

 


رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ایران اعلام کرد:کشور ایران جزء ١٠ کشور اصلی و برتر تولیدکننده فولاد و فولادسازان جهان بوده و تولیدات فولادی کشورمان بدلیل کیفیت بالا  و مرغوبیت حرف‌های زیادی برای گفتن در صنعت فولاد دارد. 

حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ایران اعلام کرد:کشور ایران جزء ١٠ کشور اصلی و برتر تولیدکننده فولاد و فولادسازان جهان بوده و تولیدات فولادی کشورمان بدلیل کیفیت بالا  و مرغوبیت حرف‌های زیادی برای گفتن در صنعت فولاد دارد.

با برنامه ریزی اصولی و مستمر میتوانیم آهن و فولاد بازار‌های هدف  این صنعت را فراهم  کنیم. ایشان همیچنین  ادامه داد: کشور ما ایران با داشتن کارشناسان نخبه و با استعداد در امر ساخت تولید و تجارت و وجود منابع خدادی میتواند بر موانع پیش رو پیروز شود و با توسعه بازارهای خود تحریم ها را به خوبی پشت سر بگذارد.

 در شرایط و اضاع فعلی  اهمیت صادرات این محصول بدلیل ارز آوری بالا به کشور  برکسی پوشیده نیست و منافع ملی و بلند مدت ما مقتضی ان می کند که برای حفظ و توسعه این صنعت برنامه‌های خاصی داشته باشیم.

رئیس اتحادیه  در ادامه افزود: در زمان حاظر با تشدید تحریم‌ها از سوی امریکا بیشتر واحد‌های بزرگ صنعتی و معدنی و تولیدی با مشکلاتی گسترده و جدی در امر صادرات مواجه شده اند و این تحریم‌ها خارجی از یک طرف و بدتر از آن خود تحریمی و سختگیری مدیران داخلی از سوی دیگر مشکلات عدیده ای را برای صادر کنندگان فولاد ایجاد کرده اند و متاسفانه ما هیچگاه از یک اصول ضوابط منطقی در مواجه با فرصت‌ها و چالش‌ها پیروی نکرده ایم.

ایشان همچنین بیان داشتند: متاسفانه از ابتدای سال جاری شاهد بودیم که ، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت که انحصار صادرات محصولات فولادی تنها به گروه خاصی داده شده که این امر  باعث حذف بخش صادرات شرکت‌های بازرگانی فعال در این حوزه گردیده و فعالان با تجربه و دلسوز  که میتوانستند با تحریم‌ها مقابل کنند به بن بست و سدی  جدی برخورد کرداند که باعث شده مشتریان سنتی خود را در خاج از کشور نیز از دست بدهند.

 

مشکلات عمده تولید کنندگان فولاد کشور 

 

آقای رستگار در ادامه یادآوری کرد: اکثر این شرکت‌های بازرگانی با اخیلی از کارخانه‌های تولیدی  فولاد در کشور با این هدف که سبد کالای خود را تامین کنند، که این سبد منحصر به یک نوع کالای خاص نیست، همکاری داشته و دارد و در جهت اهداف صادراتی خود از کارخانه‌های مورد اشاره درخواست نمایندگی کرده اند، ولی به دلیل آنکه کارخانه‌های تولیدی در چهارچوب مقررات وضع شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران متعهد به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات فولاد خود به داخل کشور می‌باشند، به اصلا  تمایل به همکاری در جهت پیشنهاد بیان شده از سوی شرکت‌های بازرگانی  بزرک را ندارند و آن ها  تشکیل واحد‌های بازرگانی مستقل را به ارائه نمایندگی به دیگر شرکت‌های  ترجیح داده اند، موضوعی که نتیجه ای جز حذف شرکت‌های بازرگانی فولادی از چرخه صادرات و از دست دادن مشتریان خود شد.

 

آقای رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در ادامه تصریح کردند : در شرایط حاظر ، به دور از هر گونه کینه توزی با وجود شرایط بسیار شکننده در ثبات اقتصاد جهانی، فضای کسب و کار برای تولید کننده فولاد ایرانی و به تبع آن برای شرکت‌های بازرگانی درگیر در پروسه صادرات و واردات فولاد به امری تقریبا غیره ممکن بدل  شده است.

کارخانه های  فعال در حوزه صادرات فولاد به دلیل و جود  مشکلات فراوان  داخلی و فشارهای  خارجی به شکل  تحریم‌های  اعمال شده ، فی الواقع  امکان اجرایی کردن برنامه‌ها و مقصود های تجاری خود را با شرایط پیش رو تقریبا  صفر می‌بینند، به نحوی که همه ی  افراد مشعول در این حوزه را نا امید  و ناتوان از تصمیم گیری کرده است.

رستگار در ادامه ذکر کرد: همه ما واقف هستیم و  می‌دانیم جریانات اقتصادی با فشار و دستور درست نمیشود بلکه تابع ضوابط مشخصی  است فلذا باید با  توجه به وجود تمامی مشکلات، تصمیم گیری‌های بر اساس  نگاهی به  آینده نگرانه و با توصل به بکارگیری اصول منطقی و واقعی  در تفکر سلیم، التزام اقدامی شجاعانه و مدبرانه  در جهت خارج شدن از این بحران را به وسیله ی  تمامی دست اندرکاران درگیر و دلسوز یاری می طلبیم .

همانگونه  که همه آگاهان و کسانی که درجریان حوزه فعالیت صادرات فولادهستند  می‌دانند، عوامل بسیاری زیادی در رشد و شکوفایی تراز تجاری کشور‌ها موثر می باشد . عواملی  که هیچگاه از دید تولید کننده و صادرکننده ایرانی نیز پوشیده نبوده و نمی‌باشد؛

بنا براین  پیشنهاد می شود ضمن برنامه ریزی و نظارت دقیق و مستمر برای تهیه ی  نیاز‌های داخلی و حمایت از تولید داخلی و صادرات گام‌های اساسی در راستای تایید و تخصیص ارز به کالا‌های فولادی که امکان تولید این کالاها  در داخل کشور فراهم  نیست و همچنین همکاری همه جانبه ارگان‌ها و سازمان های دخیل در روان سازی فعالیت‌های اقتصاد خارجی کشور برداشته شود، تا این موضوع  سبب تسریع هرچه بیشتر در صادرات و واردات شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ