لوله مانیسمان بلاروسی

لوله مانیسمان بلاروسی

 

لوله مانیسمان بلاروسی نوعی از لوله های مانیسمان است که در کارخانه های کشور بلاروس  طراحی و ساخته میشود.کیفیت این نوع لوله بسیار بالاست و در صنعت پتروشیمی  و گاز از آن استفاده بسیار زیادی میشود.

سابقه ساخت این نوع از لوله ها به زمان جنگ جهانی دوم میرسد که در جنگ جهانی از آن استفاده بسیار زیادی میشد.

OJSC Byelorussian Steel Works  یک شرکت  معتبر بلاروس است که در صنعت فولاد با محور زولوبین فعالیت می کند.
مواد اولیه اصلی  این شرکت  اوراق قراضه است.
محدوده محصولات این شرکت شامل: تخته های فولادی مربع کنسول ، میله های داغ و استوانه ای نورد گرم ، میلگردها ، لوله بدون درز نورد گرم ، میله سیم کربن بالا ، سیم فلزی تایر ، سیم مهره ، سیم شیلنگ ، سیم با هدف عمومی ، فیبر فولادی است.

در حال حاضر این کارخانه بلاروسی  امکان تولید ۱۰۰۰۰۰۰ تن استیل ، ۲۵۰۰۰۰ تن محصول نورد سازه و ۵۰۰۰۰۰ تن میله دارد. کالاهای اصلی تولید شامل میلگرد ، بیل ، کانال ، میله سیم و میله سیم با سیم سرد می باشد.
بیش از ۵۰ درجه ساختاری و آلیاژی کم آلیاژ و فولاد کربن توسط کارخانه  تولید می شود.

 

کاربرد لوله مانیسمان بلاروسی

 

  • صنایع پتروشیمی
  • چاه های فاضلاب
  • انتقال اب
  • صنایع خودروسازی

 

لیست قیمت لوله مانیسمان بلاروسی

 

قیمت لوله های مانیسمان بلاروسی بر اساس فاکتور های زیادی مشخص میشود و به دلیل نوسانات بازار متغیر است .

برای سفارش این نوع لوله ها و انواع دیگر  لوله میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان متخصص و خبره آهن تک  در زمینه  لوله مشاوره داشته باشید و با آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب  و سفارش دهید.

 

معرفی بیشتر لوله ها از لحاظ درزدار یا بدون درز بودن 

 

واژه بدون درز معادل فارسی واژه انگلیسی seamless می‌باشد، این واژه در صنعت لوله و اتصالات به انواعی از لوله اطلاق می‌شود که در ساختار بدنه خود دارای هیچ‌گونه درزی نیستند که به طور عمومی و خیلی رایج تر به اینگونه لوله ها لوله مانسمان نیرز گفته میشود، برای روشن تر شدن این موضوع بهتر است ابتدا به صورت مختصر به فرایند تولید انواع لوله های فولادی بپردازیم.

به‌طور کلی لوله های فولادی یا کربن استیل به دو روش درز دار و بدون درز ساخته می‌شوند، لوله های درزدار عموما با استفاده از عملیات رولینگ و جوشکاری ورق های فلزی ساخته می‌شوند به این صورت که ورق های فولادی در ضخامت‌های مختلف (وابسته به ضخامت لوله درخواستی) به اندازه محیط لوله برش داده شده و سپس به کمک فرایند رولینگ و غلطک های مختلف انجام می‌شود و به مقطع دایره تبدیل می‌شوند و در انتها با روش های متنوع جوشکاری مثل ERW,EFW,SAW دولبه ورق به یکدیگر جوش داده می‌شوند.

با دقت در طول لوله عموما می‌توان خط جوش مربوطه را مشاهده کرد به استثنای انواعی از لوله های درزدار  که درز جوش آنها بوسیله ابزار هایی خاص محو  و یکدست میشوند که به این نوع از لوله ها ، لوله درز مخفی گفته  میشود.

در فرایند تولید لوله های بدون درز فولادی ازعملیات جوشکاری استفاده نمیشود وتوسط عملیات های حرارتی و با استفاده از سمبه ساخته و تولید میگردد ، لیست عملیاتی که روی بیلت ها برای تولید یک شاخه لوله سیاه بدون درز انجام میشود به شرح زیر است:

۱-  برش

۲- پیش گرمایش

۳- پیرسینگ یا سوراخ کاری

۴- گرد و همگن سازی بوسیله دستگاه الانگاتور

۵- سمبه کاری

۶- تاب گیری

۷- جدا سازی سمبه

۸- کروی سازی

۹- کشش لوله و تغییر طول

۱۰- خنک کاری

۱۱-  عملیات نهایی شامل اندازه گیری ،آزمایش ،کونیک کردن ، پولیش کاری سطح و باندل کردن

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ