کاربرد لوله های فولادی مارپیچ چیست؟

کاربرد لوله های فولادی مارپیچ چیست؟

 

 

کاربرد لوله های فولادی مارپیچ چیست؟

 

 

لوله فولادی مارپیچی به یک لوله استیل مارپیچ با قطر DN850 یا بیشتر اشاره دارد. مواد اولیه اصلی تولید لوله نوار است. مقاومت لوله های فولادی مارپیچی به طور کلی از لوله های جوش داده شده با درز مستقیم بیشتر است.

لوله های جوش داده شده با قطر بیشتر می توانند از سطوح باریک تری تولید شوند. لوله های جوش داده شده با قطرهای مختلف نیز می توانند از بیلت هایی با همان عرض تولید شوند. لوله فولادی مارپیچ بزرگ از فناوری جوش قوس غوطه ور دو طرفه استفاده می کند. جوش قوس غوطه ور دارای مزایای کیفیت جوشکاری پایدار ، بهره وری بالا از جوشکاری ، نور قوس و دود کم است.

 

استاندارد لوله های فولادی مارپیچی

 

استاندارد لوله های فولادی مارپیچ برای خطوط لوله گاز طبیعی ۹۷۱۱ و API است. آزمایش تشخیص عیب لازم است و تشخیص نقص آن باید تضمین شود. لوله های فولادی جهت صادرات نیاز به رنگ آمیزی و روکش فلزی دارند. برای جوشکاری لوله های فولادی در طی مراحل ساخت راحت است و هدف از رنگ کردن یک روش ساده ضد خوردگی است.

 

لوله های فولادی مارپیچی لوله گاز:

 

طراحی و تولید لوله های فولادی با سازه های جدید مانند لوله های جوش داده شده مارپیچی دو لایه ، یعنی لوله های دو لایه جوش داده شده با نوارهایی که نیمی از ضخامت دیواره لوله دارند ، نه تنها از مقاومت بیشتری نسبت به لوله های یک لایه با ضخامت یکسان برخوردار هستند بلکه باعث شکست شکننده نیز نمی شوند.

اگر دیواره داخلی لوله با یک لایه ضد خوردگی پوشانده شود ، نه تنها می تواند طول عمر را افزایش دهد بلکه باعث بهبود سطح صافی دیواره داخلی ، کاهش مقاومت در برابر اصطکاک مایع ، کاهش تجمع موم و گرد و غبار ، کاهش تعداد تمیز کردن لوله ها می شود ، و هزینه  تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد.

نمرات جدید فولادی را توسعه داده ، سطح فن آوری فرآیند ذوب را بهبود بخشیده ، لوله های جوش داده شده مارپیچی با کیفیت و جوشکاری تولید کرده و به طور گسترده ای از فرآیندهای عملیات حرارتی باقیمانده از نورد کنترل شده و پس از نورد کنترل شده استفاده کنید تا به طور مداوم باعث افزایش چقرمگی و عملکرد جوشکاری بدنه لوله شود.

لوله های با ضخامت با قطر بزرگ برای افزایش مقاومت در برابر فشار و افزایش مقاومت در برابر فشار اصلی لوله های جوش داده شده مارپیچی تولید میشود.

لوله های فولادی مارپیچ برای خطوط لوله گاز طبیعی با توجه به نیاز مشتری می توانند به طول های مختلف لوله های فولادی ساخته شوند. لوله هایی که به مواد ویژه احتیاج دارند عموماً بالای ۸۰ تن پردازش می شوند. لوله های فولادی مارپیچ غیر نوع نیز  باید تنظیم شوند. هزینه تنظیم بستگی به میزان تولید کننده و میزان آن دارد.

لوله های فولادی اسپیرال لوله ای نفتی روش جوشکاری قوس زیر لایه شار است. از گرمای حاصل از قوس سوختگی بین سیم و شار زیر لایه شار برای ذوب شار سیم و فلز پایه استفاده می کند. همچنین لوله های استیل مارپیچ جوش زیر آب  ، قوس دو طرفه نیز  نامیده می شود.

 

مشخصات لوله های فولادی مارپیچی

 

  •  سرعت رسوب بالا و قابلیت نفوذ عمیق
  •  کیفیت جوش بسیار عالی است ، فشردگی خوب است و ظاهر جوش صاف و صاف است که می تواند شرایط لازم برای خواص مختلف جوش را برآورده کند.
  •  قوس و ناحیه جوشکاری به خوبی محافظت می شوند.

 

 

 

کاربرد لوله های فولادی مارپیچ چیست؟
لوله های مارپیچی  معمولاً از فولاد گالوانیزه و گاهی اوقات آلومینیوم تولید میشود. اگر این لوله از جنس ورق فلز نباشد، می‌تواند از جنس تخته فایبرگلاس یا کامپوزیت سیمی و پلاستیک انعطاف پذیر باشد.این لوله‌ها، اکثرا مورد استفاده قرار می‌گیرند و طول‌های مختلفی دارند، اما متداول‌ترین طول آن ۶ متر است که برای قرار گرفتن در کامیون استاندارد است.
این لوله ها با استفاده از لوله های کشویی و اتصالات فلنج به یکدیگر متصل میشوند.
 
 

 

کاربرد تجاری لوله اسپیرال و مارپیچی:

 

از جمله کاربرد های تجاری لوله های مارپیچی  و اسپیرال میتوان به استفاده در موارد زیر اشاره کرد:

  • مراکز عمومی
  • درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها
  • اجتماعات و مکان‌های تفریحی

کاربردهای صنعتی لوله مارپیچی:

 

ویژگی ها و مزیت های این لوله در تقابل با فشار های مثبت و منفی باعث شده است تا لوله های مارپیچی در جاهای زیادی مورد استفاده در صنعت قرار بگیرد:

  • سیستم های تهویه هوا
  • دفع دودهای شیمیایی و سایر سموم محیطی
  • دفع گرد و غبار و سایر ذرات ریز موجود در هوا
  • حذف تولید محصولات فرعی
  • جابجایی مواد فله مانند بارگیری کامیون‌ها و قیف ناودانی

کارخانه های تولید کننده لوله اسپیرال و مارپیچی

 

در ایران تعدادی کارخانه وجود دارد که لوله های اسپیرال  و مارپیچی را با بالاترین کیفیت تولید و روانه بازار میکنند.تعدادی از همین کارخانه های داخلی محصولات خود را به کشور های همسایه خلیج فارس صادر میکنند.

از مهم ترین تولید کنندگان لوله های اسپیرال و مارپیچی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارخانه سلفچگان ایران
  • گروه صنعتی فولاد صبح پارسیان
  • کیان پرشیا
  • کاسپین استیل
  • نورد قائم قم
  • کالوپ

 

لیست قیمت لوله فولادی مارپیچی

 

برای سفارش لوله فولادی مارپیچی و آگاهی از قیمت لوله فولادی مارپیچی  میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان متخصص و خبره آهن تک  در زمینه  لوله مشاوره داشته باشید و با آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب  و سفارش دهید.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ