لوله گازی سپنتا چیست؟

لوله گازی و کاربرد آن در صنایع تاسیساتی و گازرسانی بر هیچ کس پوشیده نیست. این نوع لوله از جمله لوله های فولادی می باشد که به واسطه ویژگی های ارزنده ای همچون پایداری در برابر عوامل خورنده و… که دارد بهترین گزینه برای انتقال گاز و سیالات گازی به شمار می رود.
لوله سیاه

لوله گازی سپنتا چیست؟

 

لوله های گازی سپنتا یکی از پر فروشترین لوله های گازی در زمینه انتقال گازهای خانگی و کارخانجات صنعتی به شمار میروند.

این لوله ها در انواع معمولی (روکار) و API (تو کار) در شاخه های ۶ متری تولید و عرضه میگردند . لازم به ذکر است که لوله های گازی سپنتا در شهرهای مختلف از جمله تهران اهواز تبریز و سایر شهرهای دیگر به جهت سهولت در انجام پروژه تولید میگردند و صاحبین پروژه ها میتوانند به راحتی پروژه های خود را تجهیز نمایند .

 

لوله گازی api سپنتا

 

لوله گازی ویژه سپنتا برای مصارف خانگی تحت استانداردهای بین المللی API 5L و ملی ISIRI 3574 با برند ثبت شده مانیس گاز، جایگزین لوله های بدون درز (شناخته شده با نام مانسمان) در لوله کشی های توکار ساختمان شده است.

برگزاری جلسات متعدد تیم های کارشناسی  سپنتا با بازرسین نظام مهندسی استان ها و انجام موفقیت آمیز آزمایشاتی به مراتب سخت گیرانه تر از الزامات استاندارد ISIRI 3360 مربوط به لوله گاز خانگی منجر به اخذ مجوزهای لازم برای جایگزینی لوله های مانیس گاز سپنتا بجای لوله های بدون درز گردیده است.

 

کاربرد لوله های سپنتا

 

لوله های سپنتا به جهت نوع مصرف در پروژه های گازرسانی که عمدتا گاز رسانی منازل مسکونی میباشد به دو دسته تو کار و روکار تقسیم میشوند که لوله های API گازی به جهت استحکام بالا و همچنین نوع استاندارد لوله به عنوان لوله تو کار و لوله های سپنتا از نوع معمولی جهت انشعابات داخل منازل و یا داخل کارخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند نوع سایز و اندازه لوله های سپنتا بسته به نوع مصرف در پروژه میتواند متغییر باشد که ذیلا به آن اشاره مینماییم .

 

سایز لوله های سپنتا

 

لوله های سپنتا همانطور که اشاره گردید در دو نوع معمولی و API تولید و عرضه میگردند و بالطبع سایزبندی این لوله ها نیز بسته به نوع استاندارد لوله های گازی سپنتا میتواند متغایر باشد به این صورت که لوله های گازی سپنتا از نوع معمولی در سایزهای ۱/۲ الی ۶ اینچ و لوله های API گازی سپاهان از سایز ۱/۲ اینچ الی ۴ اینچ تولید و عرضه میگردند .

کلیه لوله ها در ابعاد ۶ متری ارائه میگردند و سرتاسر لوله استانداردهای مربوط به لوله به صورت شابلون که معمولا به رنگ زرد میباشد نوشته شده و از این رو لوله های معمولی و لوله های گاز از یکدیگر متمایز هستند.

 

جدول وزن لوله گازی 

 

وزن لوله بعد از انتخاب نوع آن از مسائل پراهمیتی می باشد که به دلیل تاثیر مستقیمی که بر انتخاب لوله دارد، بسیار زیاد مورد توجه مصرف کنندگان این حوزه قرار گرفته چرا که تاثیر مستقیمی بر قیمت لوله فولادی دارد.
برای دانستن وزن لوله گازی باید قطر داخلی و خارجی و طول لوله را بدانیم.سپس از طریق فرمول زیر میتوانیم وزن لوله مورد نظر خود را پیدا کنیم.
 
 
فرمول جدول وزن لوله
 
در جدول زیر لیست جدول وزن لوله های گازی با تمامی جزییات آورده شده است.
 
لوله گازی سپنتا

نکاتی درباره لوله گازی سپنتا

 

  • لوله های سپنتا مورد استفاده در لوله کشی گاز ساختمان ها ، از جنس فولاد API5L می باشند .
  • لوله های گازی خانگی توکار تحت استانداردهای بین المللی API 5L و ملی ISIRI 3574 می باشند .
  • لوله های گازی توکار در زمان بسیار کمی حدودا ۱۰ ثانیه تحت فشار بسیار بالایی به اندازه ۱۵۰ بار قرار گرفته اند تا تست هیدرواستاتیک روی آن ها انجام شود.
  • تمامی لوله های گازی توکار  و روکار سپنتا دارای تاییدیه کیفیت می باشند.

شرکت لوله و پروفیل سپنتا

 

شرکت لوله و پروفیل سپنتا تهران با ظرفیت رسمی ۱۴۰ هزار تن انواع لوله و قوطی و پروفیل فولادی و لوله گالوانیزه فعالیت می­نماید.این شرکت دارای خطوط لوله سازی ،خطوط پروفیل سازی ،خطوط تست هیدرواستاتیک،خطوط تولید لوله گالوانیزه و… می باشد.این شرکت دارای گواهی نامه های استاندارد ملی برای لوله های گاز خانگی ،لوله های گازی شبکه،برای پروفیل های درب و پنجره و برای لوله های فولادی و گالوانیزه سیاه گازی و… می باشد.
 

شرکت نورد و لوله سپنتا مرند

 

شرکت سپنتا مرند یک شرکت واقع در مرند به آدرس زیر می باشد.

مرند -کیلومتر ۵جاده مرند – جلفا جنب شهرک صنعتی شرکت نورد و لوله سپنتا مرند.

لوله های گازرسانی واقع در مرند دارای استاندار های (ISIRI 3360 (DIN 2440  می باشدکه جهت مصرف در منازل ،ساختمان ها و واحد های تجاری مورد استفاده قرار میگیرد. این شرکت هم چنین دارای لوله های مبلی ،گالوانیزه،فولادی،شوفاژی و api می باشد.

 

مجموعه بازرگانی آهن تک ارتباط مستقیم و هماهنگی با شرکت سپنتا دارد.برای سفارش هر گونه لوله گازی تولید شرکت سپنتا میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ارشد آهن تک در تماس باشید و پس از مشورت و آگاهی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفارش دهید.

برای دیدن لیست قیمت لوله های گازی روکار و توکار سپنتا تهران میتوانید از طریق صفحه لوله مانیسمان گازی   لیست قیمت ها را مشاهده کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با کارشناسان آهن تک
ارسال پیام از طریق واتس آپ